Pagina 1 van 1

Tuning

Geplaatst: zo 29 apr 2012, 16:42
door Up-Jury
ik mis deze topic nog dus gooi ik het balletje even op.

Wie denkt eraan om zijn Up te Chiptunen?
Blijft de fabrieksgarantie op je motor nog van kracht?
Is het niet beter om eerst een tijdje te gaan rijden, auto inrijden en daarna hierover na te denken?

ABT chiptuning is wel enorm prijzig 1500 euro.

Bij chiptunen wordt natuurlijk de prestaties van je motor beter en zal hij ook zuiniger gaan rijden. Denk aan een nog zuiniger bluemotion versie.

Re: Tuning

Geplaatst: zo 29 apr 2012, 17:44
door up!
Chiptuning heeft geen enkele zin bij een atmosferische motor. Weggegooid geld.

Re: Tuning

Geplaatst: zo 29 apr 2012, 18:46
door RonaldNL
Alleen met ABT blijf je garantie houden overigens heeft dat 0,0 zin dan moet je geen Up kopen simpel zat :D en idd zonder TSI heb je er niks aan.. ABT chiptuned de Up overigens geeneens met bovenstaande reden ;)

Re: Tuning

Geplaatst: zo 29 apr 2012, 18:56
door Roel
zeg maar dag tegen je garantie. maar mocht je er toch voor willen gaan http://www.venturatuning.nl/merken/chip-tuning-up.html

Re: Tuning

Geplaatst: zo 29 apr 2012, 19:00
door Up-Jury
Ja duidelijk daarom ook mijn vraag, die ventura tuning had ik al gezien :) en ABT tuning had ik ook gelezen.
Misschien leuk als de garantie is verlopen.

Re: Tuning

Geplaatst: zo 29 apr 2012, 19:04
door Ron UP
up! schreef:Chiptuning heeft geen enkele zin bij een atmosferische motor. Weggegooid geld.
Ik had t niet beter kunnen zeggen :D :D

Re: Tuning

Geplaatst: zo 29 apr 2012, 19:41
door up!
Up-Jury schreef:Ja duidelijk daarom ook mijn vraag, die ventura tuning had ik al gezien :) en ABT tuning had ik ook gelezen.
Misschien leuk als de garantie is verlopen.
Misschien leuk om een up! GT te kopen als de garantie op de huidige up! is verlopen. Want tunen van een niet-turbo is weggegooid geld.

Re: Tuning

Geplaatst: ma 30 apr 2012, 16:39
door GuidoBerg
Door de up te chippen.. Win je ongeveer 12 tot 15 pk mee

Re: Tuning

Geplaatst: ma 30 apr 2012, 19:27
door RonaldNL
Fictief ja op papier in werkelijk heid nog geen 5 pk hoop centen dan he :D

Re: Tuning

Geplaatst: ma 30 apr 2012, 21:15
door Tom Westendorp
GuidoBerg schreef:Door de up te chippen.. Win je ongeveer 12 tot 15 pk mee
Waar basseer je dat op? Onderbuikgevoel? Atmo motor chippen levert gemiddeld 10% motor vermogen stijging op. Dat zou dus 6 of 7.5 pk zijn in het geval van de up. Dat werkt dus niet. Een spaghetti spruitstuk met volledig open uitlaat, cold air intake en chip op maat halen wel meer uit maar dan zou je je af moeten vragen of het niet verstandiger is om door te sparen voor de up gt.

Re: Tuning

Geplaatst: di 01 mei 2012, 14:34
door RoyVisser
Wat tom zegt, zo'n vermogenswinst vind ik wel erg veel voor een atmosferisch autootje, dat is 20% op de 60 en 75 versies. Dat zijn haast waardes die richting geblazen motoren gaan.

Re: Tuning

Geplaatst: di 28 mei 2013, 19:43
door 5up
zit dit te lezen van een jaar geleden, maar als het o,o zin heeft om van 60 naar 72 pk te chippen, waarom verkopen of kopen mensen dan een up met 75 pk.. als het toch niets uitmaakt......

gr henk

Re: Tuning

Geplaatst: zo 25 jan 2015, 14:17
door paulbroere
chippen van een atmo-motor heeft idd geen (zeer weinig) nut.. tenzij de atmo softwarematig door de fabriekant is gedowntuned.

De 60pk is EXACT dezelfde motor als de 75 pk?

Als je een 75pk versie zou chippen komt er misschien met moeite 5pk bij = 80 (82 volgens ziptuning.. reeel wellcht)
maar die 80pk is ook uit de 60pk versie te halen.. oftewel een stijging van vermogen van 33%!

http://www.ziptuning.nl/Chiptuning/Volk ... -4492.html

Re: Tuning

Geplaatst: zo 25 jan 2015, 14:24
door Tom Westendorp
paulbroere schreef:chippen van een atmo-motor heeft idd geen (zeer weinig) nut.. tenzij de atmo softwarematig door de fabriekant is gedowntuned.

De 60pk is EXACT dezelfde motor als de 75 pk?

Als je een 75pk versie zou chippen komt er misschien met moeite 5pk bij = 80 (82 volgens ziptuning.. reeel wellcht)
maar die 80pk is ook uit de 60pk versie te halen.. oftewel een stijging van vermogen van 33%!

http://www.ziptuning.nl/Chiptuning/Volk ... -4492.html
Klopt Vagtechniek doet het ook voor, waarschijnlijk, een stuk schappelijker bedrag. Verder heb ik in een paar garages werk van Ziptuning mogen aanschouwen. Ik loop in ieder geval met een hele grote boog om alles waar Ziptuning op staat.

Re: RE: Tuning

Geplaatst: zo 25 jan 2015, 15:33
door NoTVR
Ik vond het een lamlendig laagtoerenmotortje. Maar met de 75pk software en 102 octaan wil het ding dolgraag naar 6500rpm. Nu er weer 35 liter 95 octaan in is gegaan lijkt de lol deels weer verdwenen. Het zou zo moeten zijn dat de motor is afgesteld op 95 octaan maar het lijkt er toch best op dat de motor dan nog steeds wordt geknepen: Gasrespons is beduidend anders.

Re: Tuning

Geplaatst: zo 25 jan 2015, 17:02
door Tom Westendorp
Wel bijzonder dat het soort brandstof zoveel verschil maakt! :D

Re: Tuning

Geplaatst: zo 25 jan 2015, 17:18
door kgroot.nl
Kan het je nog sterker vertellen. Mijn Ibiza draait op 95 225pk op 98 met bio ethanol 255
Chippen van een atmo blok heeft inderdaad weinig zin. Schiet je niet echt veel mee op

Re: RE: Tuning

Geplaatst: zo 25 jan 2015, 18:12
door NoTVR
Het is raar, maar ik had het gevoel dat dat de motor best nog een stuk meer toeren wilde draaien dan 6500. Dat is nu weer weg. Eigenlijk geloof ik niet in dit soort dingen met atmo motoren, maar het voelt nu echt anders.

Re: Tuning

Geplaatst: zo 25 jan 2015, 19:03
door kgroot.nl
Octaan 102 merk je echt wel. Je verbranding is gewoon veel beter

Re: Tuning

Geplaatst: za 21 feb 2015, 11:12
door Riddick
Bij een up! motor kan je niet van tunen spreken, meer van optimaliseren. ;)

JD Enginering doet het ook.

60 pk: http://www.jdengineering.nl/1-0-60pk

75 pk: http://www.jdengineering.nl/1-0-75pk

Bij een 60 pk versie zou het eerder te overwegen zijn dan bij een 75 pk versie, dan maak je de grootste stap.