Wie heeft er al gekleurd licht?

Bespreek hier alles omtrent het mooier of sneller maken van je UP!
Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Wie heeft er al gekleurd licht?

Bericht door Xanderv » do 06 feb 2014, 16:22

Eerste foto is van mijn halogeen lampen en tweede is van de leds die ik er in had.
Misschien ligt het aan de leds die ik gekocht heb. Ik ben benieuwd hoe andere setjes er uit zien op een muur.

Als de lijn niet zichtbaar is heb je strooilicht... nou op deze foto's is het behoorlijk duidelijk.
en waar komt het vandaan dat met Xenon je wel strooilicht hebt en met LED niet eigenlijk?
De spiegel die in onze auto zit is gemaakt voor een halogeen lamp. Xenon en Led hebben een veel hogere
lichtopbrengst en daardoor zal het beeld altijd gaan strooien. Correct me if I'm wrong.

Afbeelding
Afbeelding
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
JCC
Vagling liefhebber
Berichten: 244
Lid geworden op: za 01 feb 2014, 10:49

Re: Wie heeft er al gekleurd licht?

Bericht door JCC » do 06 feb 2014, 16:47

Nouw Lichtbeeld met die leds is helemaal weg (jammer)

Die led lampen in de bovenstaande reactie hebben 2 leds met de rug naar elkaar.
Over het algemeen hebben leds een spreiding van ieder 120graden.
En in die 120graden wordt het licht ook niet egaal verdeeld.
Dus helemaal niet gek dat met die leds er geen goed lichtbeeld is.

Dat zou dus alleen maar kunnen met een reflector in de lamp die daar voor gemaakt is.

Wel fijn dat die led lamp actieve koeling heeft op de koelribben.

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Wie heeft er al gekleurd licht?

Bericht door Xanderv » do 06 feb 2014, 17:43

Wat me ook opviel was dat het licht veel eerder begon vanaf de koplampen. Ook zag ik de straat aan de zijkanten helemaal oplichten. Dus de spreiding is helemaal verkeerd waardoor veel licht verloren gaat.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
CityGo010
Forum newbie
Berichten: 57
Lid geworden op: di 24 sep 2013, 21:29
Locatie: Spijkenisse Vriesland

Re: Wie heeft er al gekleurd licht?

Bericht door CityGo010 » do 06 feb 2014, 18:13

pff dat klinkt niet veel belovend als ik bovenstaand lees, dus einde van het verhaal is gewoon de standaard H4 er weer in :-(
Skoda CityGo 5 drs. Silver Mystique 9-2013 Gekocht bij Hoogenboom in Spijkenisse

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: Wie heeft er al gekleurd licht?

Bericht door GuidoUp » do 06 feb 2014, 20:44

Het beste blijft dus gewoon de halogeen lampen


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Wie heeft er al gekleurd licht?

Bericht door Xanderv » do 06 feb 2014, 21:00

Ja misschien zijn jouwes anders citygo, ff afwachten maar ik heb de leds van mij 1 ochtend er in gehad en er gelijk uit gehaald.

Ik hoop eigenlijk op projectiekoplampen voor de up/citigo/mii.

Anders kun je denk het best voor de osrams gaan idd
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Wie heeft er al gekleurd licht?

Bericht door Psycho_Mantis » vr 07 feb 2014, 08:00

CityGo010 schreef:Het ging mij uitsluitend om die beloofde 60% meer lichtopbrengst, die paarse gloed in de koplampspiegel boeide me helemaal niet.

Zie de foto van de lichtbundels tegen de garagedeur links standaard licht , rechts het superieure philips colourvision met 60% sterkere lichtbundel, ahummmmm
Waarschijnlijk claimde de fabrikant van je standaard lamp ook al 60% meer licht ;)

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Wie heeft er al gekleurd licht?

Bericht door Xanderv » vr 07 feb 2014, 10:49

Guido, Vind je de Osram nightbreaker echt de moeite waar om te kopen ?
Ik ben nu een beetje klaar met telkens lampen te kopen die niet voldoen.
Geven ze nou echt meer licht dan de normale lampen ?

Die foto's geven altijd een verkeerde indruk want een camera ziet altijd meer licht dan het blote oog.
Als ik een foto maak van mijn pitten nu dan lijkt het ook of er veel licht vanaf komt.
Ik heb nu de GP thunder 7500K, maar die geven weinig licht als dimlicht, het grote licht geeft echter een puist licht dat is niet normaal.
Echt wel jammer.

Volgens mij heb jij ook de voorganger van de unlimited en de cool blue versie gehad toch ?
Kun je vertellen of de unlimited nou wit is en de cool blue echt richting blauw.
of is het dat de unlimited neigt naar geel en cool blue blauw?
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: Wie heeft er al gekleurd licht?

Bericht door GuidoUp » vr 07 feb 2014, 13:21

Ik heb de cool blue intense erin en die geven echt perfect licht..


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: Wie heeft er al gekleurd licht?

Bericht door RobertJ » vr 07 feb 2014, 22:03

Xanderv schreef:Xenon en Led hebben een veel hogere
lichtopbrengst en daardoor zal het beeld altijd gaan strooien. Correct me if I'm wrong.
Er zijn vast lichtopbrengsten waarvoor dit geldt, maar dit gebeurt niet met onze sun 100W pitten.

Het probleem is dat reflectoren erg gevoelig zijn voor de plaatsing van de lichtbron. Een normale h4 verkeerd geplaatst(paar mm naar achteren, ondersteboven etc) en je lichtbeeld is al naar de knoppen(en je verblindt iemand). Een lamp met een hogere lichtopbrengst is alleen maar veiliger "beter" als hij de tegenligger niet verblind en meer lichtopbrengst heeft.

Zo een led lijkt dus meer licht te geven als je er naar kijkt, maar als je een lichtmeter pakt(fotografen hebben die oa) en die op de plekken houdt waar ze moeten schijnen (binnen het apk lichtbeeld) dan zul je waarschijnlijk zien dat H4 gewoon het beste is.

Overigens kan een goed geplaatste xenonset wel meer lichtopbrengst hebben.

Sent from my XT897

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Wie heeft er al gekleurd licht?

Bericht door Xanderv » za 08 feb 2014, 10:02

Mooie info RobertJ, weer wat geleerd!
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

H.E.S.
Forum newbie
Berichten: 76
Lid geworden op: vr 13 sep 2013, 21:52

Re: Wie heeft er al gekleurd licht?

Bericht door H.E.S. » zo 09 feb 2014, 19:58

En plaats nooit 100W lampen! Er loopt dan constant 12Ampère per kant naar je lampen..
Ik heb al meegemaakt dat de originele kabelboom begon te smelten en het is enorm slecht voor de boordnetmodule. Tegenwoordig worden er geen relais meer gebruikt voor de lampen aan te schakelen, en alles is ontworpen voor normale 55W lampen.

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: Wie heeft er al gekleurd licht?

Bericht door RobertJ » ma 10 feb 2014, 22:59

H.E.S. schreef:En plaats nooit 100W lampen! Er loopt dan constant 12Ampère per kant naar je lampen..
Ik heb al meegemaakt dat de originele kabelboom begon te smelten en het is enorm slecht voor de boordnetmodule. Tegenwoordig worden er geen relais meer gebruikt voor de lampen aan te schakelen, en alles is ontworpen voor normale 55W lampen.
los van het feit dat je reflectoren het niet bepaald leuk vinden :)

H.E.S.
Forum newbie
Berichten: 76
Lid geworden op: vr 13 sep 2013, 21:52

Re: Wie heeft er al gekleurd licht?

Bericht door H.E.S. » ma 10 feb 2014, 23:03

Dat ook nog eens idd......wist dat ik wat vergeten was....

Gebruikersavatar
CityGo010
Forum newbie
Berichten: 57
Lid geworden op: di 24 sep 2013, 21:29
Locatie: Spijkenisse Vriesland

Re: Wie heeft er al gekleurd licht?

Bericht door CityGo010 » wo 19 feb 2014, 11:57

Of je nu de night breakers neemt of color vision van phillips,
het blijft halogeen licht met allerbelabberts rendement.
van die 55 watt wordt 70% omgezet in warmte en 30% in licht, of het nu night breaker ,
color vision of verzin maar een naam is.
Allemaal GELUL en geldaftroggelen en leugens dat je meer LUMEN zou kunnen krijgen.
Wil je hoger rendement / meer LUMEN zal je naar LED of XENON moeten.
Stel je stopt 100 watt halogeen lampen in je units is het rendement nog beroerder en heb je ook amper meer
licht, je plastic koplampglazen zullen bijna smelten van de hitte, ik heb dat ook al eens geprobeerd.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Halogeenlamp#Cijfers

Ik vind dat er beroerd weinig licht uit de koplampunits komt van de UP als ik s nachts over de A15 rij,
komt misschien omdat ik Xenon gewend was in mijn vorige auto, dat schijnt wel echt 150 meter ver weg.
Skoda CityGo 5 drs. Silver Mystique 9-2013 Gekocht bij Hoogenboom in Spijkenisse

Plaats reactie