De up, mii en citigo zijn al een tijdje op de markt en dus begint de aftermarket zich er ook tegenaan te bemoeien.
Een centraal sportuitlaat topic was er nog niet dus leek het mij verstandig om er maar even één te openen.
Friedrich Motorsport heeft een uitlaat ontwikkeld.
Evenals het Italiaanse Ragazzon.
Re: Het grote sportuitlaat topic.
Geplaatst: wo 18 jun 2014, 10:20
door Tom Westendorp
Nieuw filmpje!
Re: Het grote sportuitlaat topic.
Geplaatst: wo 18 jun 2014, 11:26
door Xanderv
Hahah het geluid, echt grappig. Klinkt niet slecht maar niet voor mij
Re: Het grote sportuitlaat topic.
Geplaatst: wo 18 jun 2014, 11:30
door Tom Westendorp
Ik moet zeggen. Na 7.000 kilometer in de up! ben ik er ook niet uit of ik er een sportpoef onder zou gooien. (waarschijnlijk wel) maar een te luide uitlaat verknalt je plezier in de auto al snel.
Re: Het grote sportuitlaat topic.
Geplaatst: do 19 jun 2014, 18:46
door Riddick
Een up! maakt al genoeg herrie, daar hoeft echt niet nog meer herrie bij door een sport uitlaat.
Hij is alleen enigszins rustig als je een constante snelheid rijd.
Ik heb serieus mijn twijfels of die VAG drieling wel het succes is wat VAG er van gehoopt heeft.
Ik zal er zeker geen één kopen, hoe vaker ik er in rijd hoe meer hij gaat tegenvallen.
Het is te hopen dat VAG een grootschalige aanpassing gaat doen aan de up! motor ruimte als ze hem een facelift gaan geven en het mogelijk gaan maken dat er een 1.2 TSI 4 cilinder in past.
Met ± 86 pk en 160 Nm koppel zal het zeker veel beter rijden.
Re: Het grote sportuitlaat topic.
Geplaatst: do 19 jun 2014, 19:26
door vwupassen
Riddick schreef:Een up! maakt al genoeg herrie, daar hoeft echt niet nog meer herrie bij door een sport uitlaat.
Hij is alleen enigszins rustig als je een constante snelheid rijd.
Ik heb serieus mijn twijfels of die VAG drieling wel het succes is wat VAG er van gehoopt heeft.
Ik zal er zeker geen één kopen, hoe vaker ik er in rijd hoe meer hij gaat tegenvallen.
Het is te hopen dat VAG een grootschalige aanpassing gaat doen aan de up! motor ruimte als ze hem een facelift gaan geven en het mogelijk gaan maken dat er een 1.2 TSI 4 cilinder in past.
Met ± 86 pk en 160 Nm koppel zal het zeker veel beter rijden.
Wel een hele negatieve reactie hoor. We hebben het over een budgetauto he ( al is ie aan de dure kant) Ik vind de auto meer dan waar voor z'n geld. Noem me 1 andere optie in dezelfde categorie auto die beter aanvoelt op de weg. Gebrek aan vermogen vind ik ook helemaal geen issue. Tuurlijk had ik graag iets meer gehad maar een gebrek aan vind ik zwaar overdreven. Het succes wat VAG er van gehoopt had is het al lang. Niet voor niks is het de meest verkochte auto in 2013 (kan geen toeval zijn). Afwerking in - en buiten de auto vind ik prima. Mis geen standaard opties. Het is naar mijn mening gewoon een leuk vlot autootje die me meer biedt dan ik van te voren verwacht had.
Wel apart dat je op een forum zit en commentaar levert zonder zelf überhaupt zo'n auto nu of in de toekomst te willen aanschaffen.
Maar goed meningen staan vrij in dit land. Ben het iig totaal met je oneens
Het grote sportuitlaat topic.
Geplaatst: do 19 jun 2014, 21:39
door Xanderv
Mooie post vwupassen. Er ligt niet voor niks deze motor in.... 1.2 is zwaarder, neemt meer benzine en is groter. Hiermee gaan de maandelijkse kosten weer omhoog, al is het 2 tientjes in de maand, sommige mensen hebben die nodig en hebben met deze 3 een heerlijk solide wagen onder de kont!
Maar dat is ook totaal off-topic, de hele rit naar Oostenrijk toe heerlijk gereden in de stille bak. Zelfs de radio uit gehad omdat mijn vriendin dat soms liever heeft en ik had alleen last van de wind.
Re: Het grote sportuitlaat topic.
Geplaatst: do 19 jun 2014, 22:25
door Tom Westendorp
Riddick schreef:Een up! maakt al genoeg herrie, daar hoeft echt niet nog meer herrie bij door een sport uitlaat.
Hij is alleen enigszins rustig als je een constante snelheid rijd.
Ik heb serieus mijn twijfels of die VAG drieling wel het succes is wat VAG er van gehoopt heeft.
Ik zal er zeker geen één kopen, hoe vaker ik er in rijd hoe meer hij gaat tegenvallen.
Het is te hopen dat VAG een grootschalige aanpassing gaat doen aan de up! motor ruimte als ze hem een facelift gaan geven en het mogelijk gaan maken dat er een 1.2 TSI 4 cilinder in past.
Met ± 86 pk en 160 Nm koppel zal het zeker veel beter rijden.
Kritiek is prima. Het hoeft hier geen hoera hoera show te zijn maar al je bovenstaande punten slaan nergens op. Ga eens in een aygo rijden en stap dan in een Vagling. Wat een verademing.
Re: Het grote sportuitlaat topic.
Geplaatst: vr 20 jun 2014, 06:30
door mijndochters
Riddick schreef:Een up! maakt al genoeg herrie, daar hoeft echt niet nog meer herrie bij door een sport uitlaat.
Hij is alleen enigszins rustig als je een constante snelheid rijd.
Ik heb serieus mijn twijfels of die VAG drieling wel het succes is wat VAG er van gehoopt heeft.
Ik zal er zeker geen één kopen, hoe vaker ik er in rijd hoe meer hij gaat tegenvallen.
Het is te hopen dat VAG een grootschalige aanpassing gaat doen aan de up! motor ruimte als ze hem een facelift gaan geven en het mogelijk gaan maken dat er een 1.2 TSI 4 cilinder in past.
Met ± 86 pk en 160 Nm koppel zal het zeker veel beter rijden.
Koop een Polo of Golf.. opelost
Re: Het grote sportuitlaat topic.
Geplaatst: vr 20 jun 2014, 07:24
door Tom Westendorp
Maar is er nog iemand bezig met het idee van een sportuitlaat? Ik heb namelijk nog een idee om het straks als low budget alternatief aan te kunnen bieden. Ik denk dat daar wel wat animo voor is.
Re: Het grote sportuitlaat topic.
Geplaatst: vr 20 jun 2014, 07:40
door JCC
Petrolhead Tom schreef:Maar is er nog iemand bezig met het idee van een sportuitlaat? Ik heb namelijk nog een idee om het straks als low budget alternatief aan te kunnen bieden. Ik denk dat daar wel wat animo voor is.
Om eerlijk te zeggen niet. Of je moet met een klappenauspuff komen.
Dat is dan weer wel leuk.
(eingelijk nog niet zo'n stom idee.. 250,- setje, voor de demper monteren, tunnel in, knopje indrukken BOAAHHHRRR,pruttel of hoe een up dan ook klinkt zonder einddemper )
Re: Het grote sportuitlaat topic.
Geplaatst: zo 23 nov 2014, 21:44
door Tom Westendorp
Re: Het grote sportuitlaat topic.
Geplaatst: ma 24 nov 2014, 21:56
door VinceP
Hoi perolhead tom dat klinkt wel ff lekker. mooie sound. is dat eigen fabricaat/
Re: Het grote sportuitlaat topic.
Geplaatst: ma 24 nov 2014, 22:19
door arnout84
Voor wie geen sound zoekt maar looks....
Remus
Re: Het grote sportuitlaat topic.
Geplaatst: di 25 nov 2014, 07:22
door Tom Westendorp
VinceP schreef:Hoi perolhead tom dat klinkt wel ff lekker. mooie sound. is dat eigen fabricaat/
Wat ik uit de video omschrijving begrijp zijn het inderdaad een paar handige jongens geweest.
Re: Het grote sportuitlaat topic.
Geplaatst: vr 28 nov 2014, 18:53
door Riddick
Petrolhead Tom schreef:
Dat klinkt niet verkeerd voor een 3 cilinder, nu nog minimaal een PK of 50 meer en het wordt interessant.
Re: Het grote sportuitlaat topic.
Geplaatst: vr 02 jan 2015, 18:23
door BrulGo
Ik heb sinds kort een andere uitlaat er onder.
Re: Het grote sportuitlaat topic.
Geplaatst: za 03 jan 2015, 10:16
door VinceP
Die ziet er ook netjes uit, lekker strak design.... ook sound of alleen looks.
Re: Het grote sportuitlaat topic.
Geplaatst: za 03 jan 2015, 10:42
door BrulGo
VinceP schreef:Die ziet er ook netjes uit, lekker strak design.... ook sound of alleen looks.
Zeer zekker ook sound zal even linkje geven van yt filmpjes