Team Dynamics Pro Race 1.2 in 15" 16" of 17"

Bespreek hier alles omtrent het mooier of sneller maken van je UP!
Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2833
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Team Dynamics Pro Race 1.2 in 15" 16" of 17"

Bericht door Autheo » do 18 apr 2013, 13:29

Op een sociaal medium zoals dit forum kom je veel verschillende mensen tegen. Net als in de gewone wereld vallen degenen die het hardst roepen wel op, maar hoeven daarmee niet direct de meerderheid te vertegenwoordigen. Waar sommigen hard roepen, lijkt het ook net of zij de wijsheid in pacht hebben. Maar vaak houden de echte deskundigen wijselijk hun commentaar voor zich.

Wie deelneemt aan een forum zou moeten snappen, dat lang niet alles wat gezegd wordt zonder meer waar is, of voor iedereen zou gelden. Gewoon zelf goed schiften waar je wat aan denkt te hebben, en ook elders je licht opsteken lijkt me altijd wel van belang. En soms gewoon laconiek blijven als je op een bijdrage een onaardige reactie krijgt.

Jammer dat Schroefset zich alleen het voor hem ongunstige commentaar van enkele forumleden zo persoonlijk aantrekt en zich daarom wil terugtrekken. Er zijn toch ook diverse forumleden geweest, die een ander geluid lieten horen. Toch hoop ik dat Schroefset zich realiseert dat er velen zijn die graag gebruik maken van de informatie op het forum, zonder zich direct in de discussies te mengen. En daaronder zullen er zeker zijn, die met deskundige informatie hun voordeel zullen doen. De bijdragen van Schroefset zullen niet voor iedereen relevant zijn, maar juist voor diegene die zich goed wil oriënteren kunnen zijn commentaren helpen om de medaille van de diverse kanten te bekijken.

Het zou fijn zijn als Schroefset niet alleen de ongunstige commentaren, maar ook de andere bijdragen in overweging wil nemen. Misschien kan er dan maandag een beter besluit genomen worden.

Gebruikersavatar
Savaan76
Forum newbie
Berichten: 78
Lid geworden op: do 11 okt 2012, 19:58

Re: Team Dynamics Pro Race 1.2 in 15" 16" of 17"

Bericht door Savaan76 » do 18 apr 2013, 13:30

Ik denk dat mijn reacties de hele tijd inhoudelijk en beleefd zijn gebleven. Persoonlijk val ik er over als je iets aanbied zonder een prijs te noemen ook na herhaaldelijke verzoeken, elke interesse die ik had was toen wel weg. Overigens is het noemen van een prijs verplicht gesteld door Tom op de marktplaats en had de verkoper hier best door een moderator op gewezen kunnen worden.

Verder vind ik het ook jammer dat het forum zo een sponsor misloopt. Het Up forum heeft alles in zich om uit te groeien tot een groot forum in de toekomst, er worden veel Up's verkocht en het zijn vaak ook liefhebbers dus het forum blijft steeds interessanter worden voor sponsoren. Ik denk wel dat als je de sponsoren te veel macht geeft het forum net zo hard weer leeg loopt. Als de informatie niet onafhankelijk is en overal advertenties en sluikreclame tussendoor komen weet je ook niet meer wat je moet geloven. Ik denk echt dat je iets moois in handen hebt Tom maar ik zou strak modereren, niet alleen qua vraagprijzen enzo maar ook qua niveau van reacties (ook in dit topic).

Misschien is het mogelijk om actieve forummers te vragen een vrijwillige donatie te doen of een klein percentage van de dingen die verkocht worden in het verkoop topic af te dragen aan het forum? Of zet een pot neer tijdens meetings die via het forum gehouden worden. Ik weet van het Saabforum dat ze het op deze manier ook zonder sponsoren redden

Groet Sander

Gebruikersavatar
skogo
Vagling liefhebber
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 30 dec 2012, 12:14

Bericht door skogo » do 18 apr 2013, 17:38

Jammer Schroefset dat je je na nare reacties van een enkel forumlid afziet van sponsoring. Ik kon jouw bijdrage wel waarderen en hoopte dat je sponsor zou worden. Echt dit forum is prima. Maar net als in de maatschappij kom je ook bijzondere figuren tegen. Laat je daardoor niet uit het veld slaan. Negeer het of maak er een grapje over. ;)

Tom, wil je nog eens proberen om Schroefset over de streep te trekken. Ik zou het van harte toejuichen.


Verstuurd van mijn GT-P7510 met Tapatalk
Laatst gewijzigd door skogo op za 20 apr 2013, 13:12, 2 keer totaal gewijzigd.
ŠKODA CITIGO |tour uitvoering | 75 pk |zilvermetallic | move & fun | extra mediapakket | travelpakket | sunset | parkeersensoren |LM Apus velgen antraciet | spiegelkappen antraciet | stootstrippen antraciet | instaplijsten edelstaal|

Gebruikersavatar
Base
Forum newbie
Berichten: 28
Lid geworden op: wo 13 mar 2013, 12:58

Re: Team Dynamics Pro Race 1.2 in 15" 16" of 17"

Bericht door Base » do 18 apr 2013, 18:27

Zonde dat sommige mensen het zo moeten verpesten voor anderen.
Als je niks van schroefset wil lezen, open t topic dan ook niet.

Dat sommige mensen de regels van dit topic niet tot in detail volgen, wil niet zeggen dat je ze dan gelijk af moet branden (probeer niet Roomser te in dan de paus). Ben blij dat er (toekomstig) sponsoren zijn die dit forum willen helpen. En als lid van dit forum heb je er ook wat aan, je bespaart er immers euro's mee.
Het was voldoende geweest om schroefset te wijzen op de regels van dit forum en het vervolgens aan de moderator over te laten. Dan hadden we er nu waarschijnlijk weer een sponsor bij gehad. Eventueel toekomstige sponsors zullen na het lezen van deze topic nog wel even goed nadenken of zij hun naam als sponsor aan dit forum willen hangen.

Ook ik vind dat een kritische blik dit forum ten goede komt. Wanneer onwaarheden of onnauwkeurigheden worden verteld, dan mag iedereen daarop reageren. Dat komt de kwaliteit en onafhankelijkheid van dit forum ten goede. Maar ajb mensen doe het op een normale, nette manier. Het is al eerder gezegd, maar wanneer je iemand op straat tegen komt zeg je dit soort dingen ook niet op deze manier. Elkaar op een nette manier behandelen is volgens mij ook een van de belangrijkste regels van een forum.

Gebruikersavatar
JCDNL
Vagling liefhebber
Berichten: 107
Lid geworden op: vr 01 mar 2013, 21:56
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Team Dynamics Pro Race 1.2 in 15" 16" of 17"

Bericht door JCDNL » do 18 apr 2013, 18:31

Sjongejonge wat een gelul in de ruimte zeg, nu ben ik onbehoorlijk geweest?

"als je niks wilt lezen van schroefset open het topic dan niet" Je hebt de melk horen klotsen... die beste schroefset reageert op een topic van iemand anders met zijn verkooppraatjes... en gaat mensen vragen stellen over OEM velgen ect. Ja ik zou nu al kunnen gaan gokken of hij reageert in een topic posting...

Aanbiedingen HOREN IN HET VERKOOP of TEKOOP topic, EN NERGENS ANDERS.

Als ik iemand afbrand dan ziet dat er heel anders uit!

Gebruikersavatar
Base
Forum newbie
Berichten: 28
Lid geworden op: wo 13 mar 2013, 12:58

Re: Team Dynamics Pro Race 1.2 in 15" 16" of 17"

Bericht door Base » do 18 apr 2013, 18:54

Ik heb niks persoonlijke over jou gezegd JCDNL. Ik heb dus ook niet gezegd dat je onbehoorlijk bent of mensen afbrand. Ik vraag alleen om t forum netjes te houden. Dat geldt voor iedereen.
En ik zeg niet dat ik t goed vindt dat schroefset in deze topic wat aanprijst. Ik zei al dat hij daarop gewezen mag worden (op een nette manier), maar dat t vervolgens aan de moderator is.

Maar t zal aan mij liggen, ik maak me er niet zo druk om als iemand iets in een verkeerd deel van t forum post. Zijn heel wat belangrijke dingen om je druk om te maken.

Dus peace mensen;)

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Team Dynamics Pro Race 1.2 in 15" 16" of 17"

Bericht door Tom Westendorp » do 18 apr 2013, 21:46

JCDNL schreef:Sjongejonge wat een gelul in de ruimte zeg, nu ben ik onbehoorlijk geweest?

"als je niks wilt lezen van schroefset open het topic dan niet" Je hebt de melk horen klotsen... die beste schroefset reageert op een topic van iemand anders met zijn verkooppraatjes... en gaat mensen vragen stellen over OEM velgen ect. Ja ik zou nu al kunnen gaan gokken of hij reageert in een topic posting...

Aanbiedingen HOREN IN HET VERKOOP of TEKOOP topic, EN NERGENS ANDERS.

Als ik iemand afbrand dan ziet dat er heel anders uit!
Waarom zou dit topic geen algemeen Team Dynamics topic kunnen worden? Schroefset heeft aangegeven dat het misschien niet op de juiste plek staat en ik heb aangegeven dat het, indien GKB besluit te gaan sponsoren, het topic verplaatst wordt naar Te koop aangeboden sponsoren. Tot die tijd zul je er mee moeten leven dat het hier staat. Wil je het niet lezen lees je het niet. Probeer eerst een post terug te lezen voor je hem plaatst. Het gebruik van caps lock is nergens voor nodig hoor. :mrgreen:
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Mikester
Vagling liefhebber
Berichten: 143
Lid geworden op: di 31 jul 2012, 21:50

Re: Team Dynamics Pro Race 1.2 in 15" 16" of 17"

Bericht door Mikester » do 18 apr 2013, 22:40

Wat een volstrekt kinderachtige reactie van Schroefset. Als GKB ook maar enigzins interesse had gehad om dit forum te sponsoren dan hadden ze zich via PM tot Tom kunnen melden VOORDAT ze dit forum gingen gebruiken voor het verkopen van de producten uit hun bedrijf. Schroefset zit inmiddels al 9 maand op dit forum, dus heeft voldoende tijd gehad om na te denken.

Nu heeft schroefset, naar mijn mening volledig terecht, al zijn credits verbruikt door in verschillende topics te 'spammen' met de producten van GKB. Dat vervolgens Tom onder het mom van een wellicht toekomstige sponsor niet ingrijpt vind ik minstens net zo verkeerd. Neem wat dat betreft een voorbeeld aan VAGtechniek en Udenhout, geen gespam of gedoe. Een nette banner op het forum en een aantal keurige topics in de sectie sponsoren.

Ik ben sowieso van mening dat er strakker gemodereerd moet worden op dit forum om de zaken netjes te houden. Je ziet nu al veel dubbele en driedubbele topics lopen over dezelfde onderwerpen. De zoekfunctie moet worden gestimuleerd en topics moeten sneller worden dichtgezet als deze overbodig blijken of niet volgens de regels zijn opgezet. Zo houdt je het forum leesbaar en overzichtelijk, ook voor toekomstige vwupforum bezoekers

Gebruikersavatar
Tom
Forum newbie
Berichten: 63
Lid geworden op: vr 27 jul 2012, 17:50

Re: Team Dynamics Pro Race 1.2 in 15" 16" of 17"

Bericht door Tom » zo 21 apr 2013, 22:22

Mikester schreef:Wat een volstrekt kinderachtige reactie van Schroefset. Als GKB ook maar enigzins interesse had gehad om dit forum te sponsoren dan hadden ze zich via PM tot Tom kunnen melden VOORDAT ze dit forum gingen gebruiken voor het verkopen van de producten uit hun bedrijf. Schroefset zit inmiddels al 9 maand op dit forum, dus heeft voldoende tijd gehad om na te denken.

Nu heeft schroefset, naar mijn mening volledig terecht, al zijn credits verbruikt door in verschillende topics te 'spammen' met de producten van GKB. Dat vervolgens Tom onder het mom van een wellicht toekomstige sponsor niet ingrijpt vind ik minstens net zo verkeerd. Neem wat dat betreft een voorbeeld aan VAGtechniek en Udenhout, geen gespam of gedoe. Een nette banner op het forum en een aantal keurige topics in de sectie sponsoren.

Ik ben sowieso van mening dat er strakker gemodereerd moet worden op dit forum om de zaken netjes te houden. Je ziet nu al veel dubbele en driedubbele topics lopen over dezelfde onderwerpen. De zoekfunctie moet worden gestimuleerd en topics moeten sneller worden dichtgezet als deze overbodig blijken of niet volgens de regels zijn opgezet. Zo houdt je het forum leesbaar en overzichtelijk, ook voor toekomstige vwupforum bezoekers
Prima reactie en deel je mening.

Gebruikersavatar
capravacca
Vagling liefhebber
Berichten: 164
Lid geworden op: wo 23 jan 2013, 22:50

Re: Team Dynamics Pro Race 1.2 in 15" 16" of 17"

Bericht door capravacca » zo 21 apr 2013, 23:04

Jammer dit kon wel eens het begin van het eind zijn voor dit forum.
75 pk BMT High Up, Deep Black Pearl, Drive Pakket, Climatic, Maps&More, Beige grijs bruin int.

Gebruikersavatar
Mikester
Vagling liefhebber
Berichten: 143
Lid geworden op: di 31 jul 2012, 21:50

Re: Team Dynamics Pro Race 1.2 in 15" 16" of 17"

Bericht door Mikester » zo 21 apr 2013, 23:43

Verklaar je nader, Capravacca?

Als je mijn bovenstaande post nauwkeurig doorleest zul je merken dat ik begaan ben met dit forum. Ik zit hier praktisch dagelijks met veel plezier.
Waar ik me de afgelopen maanden echter steeds meer aan begin te irriteren is de onleesbaarheid/onduidelijkheid van het forum. Dit forum trekt op dit moment relatief veel nieuwe UP-rijders aan. We zouden hierdoor nu juist de overzichtelijkheid moeten verbeteren om meer potentiele Up-rijders aan ons te binden met een kwalitatief goed forum dat informatie verstrekt, inspireert en een 'wij-gevoel' (binden aan een groep) stimuleert. Deze elementen mis ik nog in dit forum. Ik zit hier niet om Tom of de andere moderators af te branden, Tom staat immers aan de basis van dit forum. Echter zal er de komende tijd wat moeten worden gesleuteld aan de inhoud van dit forum en daar zijn strakkere richtlijnen en is steviger ingrijpen van moderators gewenst. Je ziet dat het forum flink groeit in aantallen gebruikers, echter merk ik dat de 'oude vaste kern' (in hoeverre je daarvan kan spreken) minder aanwezig is dan voorheen. Hierdoor mis je tevens wat diepgang in de verschillende topics. Als ik naar mezelf kijk dan doe ik daar ook aan mee, ik neem gewoonweg niet de moeite om op een vraag te reageren die voor de 5e keer al is gesteld.

Gebruikersavatar
capravacca
Vagling liefhebber
Berichten: 164
Lid geworden op: wo 23 jan 2013, 22:50

Re: Team Dynamics Pro Race 1.2 in 15" 16" of 17"

Bericht door capravacca » ma 22 apr 2013, 06:05

Het is een forum over een bepaald type auto daar zou het over moeten gaan met een sociaal tintje maar maak het niet meer dan dat en dat is gelijk het laatste wat ik hier over zeg, veel plezier allemaal verder en maak je niet te druk er zijn wel andere dingen in het leven om je druk over te maken.
75 pk BMT High Up, Deep Black Pearl, Drive Pakket, Climatic, Maps&More, Beige grijs bruin int.

Gebruikersavatar
Nikooos
Vagling liefhebber
Berichten: 175
Lid geworden op: do 31 jan 2013, 10:04

Re: Team Dynamics Pro Race 1.2 in 15

Bericht door Nikooos » ma 22 apr 2013, 08:13

capravacca schreef:Jammer dit kon wel eens het begin van het eind zijn voor dit forum.
Tja, ik vind het ook al een tijd steeds minder worden en kom een stuk minder vaak.
Er wordt verder natuurlijk ook geen aandacht aan besteed.
CitiGo Elegance 1.0 44KW/60PK|deep black metallic|Nano black interieur|Automaat|5 deurs|travelpack|all season pakket|Sunset|Parkeersensoren|Radio Funky|Move & Fun|14" Apus wit

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Team Dynamics Pro Race 1.2 in 15" 16" of 17"

Bericht door Tom Westendorp » ma 22 apr 2013, 13:19

Goede bijdrages hier. Daar kunnen we zeker wat mee. Het is zeker waar dat er af en toe wat nieuwe leden komen die zonder de zoekfuncte te gebruiken een vraag stellen. Het mooiste zou zijn dat ik 24 uur per dag het forum kan scannen op zaken die geplaatst worden en deze op juistheid te controleren. Helaas heb ik die tijd niet. Wat je als forum member dus kunt doen is het volgende: rapporteer een nieuw topic. Ik kijk er dan naar en sluit het onderwerp. Als dat een paar keer gebeurt zul je zien dat er steeds minder nieuwe topics geopend worden met dezelfde vraag.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Plaats reactie