Bespreek hier alles omtrent het mooier of sneller maken van je UP!
-
Autheo
- Donateur member
Bericht
door Autheo » wo 11 feb 2015, 20:44
kgroot.nl schreef:+ kabel van de versterker aan een aansteker aansluiting
Laatste keer dat ik dat zag was er van de auto niks meer over
Even een vraag als 'leek' op elektrisch gebied, maar om te checken of ik het dan toch goed begrijp:
Op een aansteker aansluiting zit waarschijnlijk een zware zekering (16 of 25?), dus als er in een versterker die mogelijk veel minder stroom nodig heeft onverhoopt kortsluiting ontstaat, brand de zekering niet door maar blijft er stroom gaan naar het 'probleem' in de versterker, waardoor daar de boel de fik in kan gaan? Als dat zo is, zou je dat dan kunnen voorkomen door in de draad een minder zware 'zwevende' zekering (5 of 8?) te plaatsen?
![Confused :?](./images/smilies/icon/confused.gif)
-
pkfreak
- Vagling liefhebber
Bericht
door pkfreak » do 12 feb 2015, 07:32
Autheo schreef:kgroot.nl schreef:+ kabel van de versterker aan een aansteker aansluiting
Laatste keer dat ik dat zag was er van de auto niks meer over
Even een vraag als 'leek' op elektrisch gebied, maar om te checken of ik het dan toch goed begrijp:
Op een aansteker aansluiting zit waarschijnlijk een zware zekering (16 of 25?), dus als er in een versterker die mogelijk veel minder stroom nodig heeft onverhoopt kortsluiting ontstaat, brand de zekering niet door maar blijft er stroom gaan naar het 'probleem' in de versterker, waardoor daar de boel de fik in kan gaan? Als dat zo is, zou je dat dan kunnen voorkomen door in de draad een minder zware 'zwevende' zekering (5 of 8?) te plaatsen?
![Confused :?](./images/smilies/icon/confused.gif)
Als er kortsluiting ontstaat zal de zekering doorbranden dit omdat er op dat moment een piekvermogen gevraagd wordt. Het is niet de manier zoals de "profs" het aansluiten, maar bij gewone standaard verstekers kan dit heel goed.
Gr. Michel
-
kgroot.nl
- Forum eindbaas
Bericht
door kgroot.nl » do 12 feb 2015, 19:50
Zelfs met een standaard versteker nooit doen. Een versterker trekt veel meer dan een aansteker en punt 2 je versteker krijgt te weinig vermogen. Dus gewoon kabel doortrekken naar de accu is de enige oplossing ( en dan ga ik nu 10 jaar mee in de auto audio branche)
Ibiza running @ 248 pk & 373nm
-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-
-
PR010
- Vagling liefhebber
Bericht
door PR010 » vr 13 feb 2015, 20:23
Zoveel extra moeite is het niet om gelijk goed te doen!
Black on Black