opvoeren up

Bespreek hier alles omtrent het mooier of sneller maken van je UP!
opa-up
Forum newbie

opvoeren up

Bericht door opa-up » zo 21 okt 2012, 15:15

ik heb de luchtinlaat voor het luchtfilter afgezaagd waar het dikste stuk begint .
er zit namelijk een behoorlijke versmalling aan het begin .
dus dikke pret met optrekken. :D :D :D

Marantz
Vagling liefhebber

Re: opvoeren up

Bericht door Marantz » ma 22 okt 2012, 10:58

Ik denk dat het smallere voorstuk wel degelijk nut heeft.
Lucht inname word door een kleinere opening versneld, net zoiets als een tuinslang dicht knijpen, hoe smaller de opening, des te groter is de kracht van het water wat eruit komt.
Zo werkt het ook andersom dus je bent nu de inname snelheid aan het verlagen, lijkt mij een negatief resultaat op te leveren want je wilt de lucht met zo'n hoog mogelijke snelheid in de motor hebben.
Hoe groter de opening, des te lager de luchtsnelheid.......

Roelio
Vagling liefhebber

Bericht door Roelio » ma 22 okt 2012, 12:29

Hoe kleiner het gaatje des te harder moet je zuigen of duwen :P .... Dat de lucht sneller gaat okay... Maar nu kan hij dus in principe meer lucht krijgen bij de zelfde zuigkracht...

Maar even zonder dollen...... Er is jaren research en ontwikkeling aan dit nieuwe 3 cilinder geweest... En dan ga jij er dingen afzagen ? Goed bezig....

ps. als je hem nou eens eerst op een vermogen bank had gezet toen het er af gehaald had en er verschil was geweest had je je bek mogen opentrekken... Voor nu zie ik eigenlijk niets anders dan een trol en het bij mij nog voor elkaar krijgt om te happen.....
Did you have your UP today ? Level UP !

GunSpeed
Forum eindbaas

Bericht door GunSpeed » ma 22 okt 2012, 17:04

Volgens mij doe je daar meer kwaad dan goed mee. Als je ziet dat airboxen tegenwoordig zelfs in de windtunnel verder ontwikkeld worden dan kan je je toch voorstellen dat het allemaal niet zo eenvoudig is om iets te verbeteren. ;)
up! Black BMT 75pk 3d

EdUp!
Vagling liefhebber

Bericht door EdUp! » ma 22 okt 2012, 18:34

Het enige wat ik mij kan voorstellen bij de plek van de opening is dat je sneller warmere lucht aanzuigt en dat misschien zorgt dat de motor iets eerder op temperatuur is. Een koude motor is funest voor uitstootcijfers. Ik denk trouwens dat een 1 liter 3 cilinder niet heel snel gebrek heeft aan lucht en dat het buisje prima op zijn taak berekend is.

Marantz
Vagling liefhebber

Bericht door Marantz » ma 22 okt 2012, 18:58

Maar nu kan hij dus in principe meer lucht krijgen bij de zelfde zuigkracht...
Hoeft niet, als de opening te groot word, wat in deze situatie zeker het geval zal zijn, gaat de luchtsnelheid dusdanig omlaag dat het blok per slag minder lucht ter beschikking krijgt.
(Dat tuitje werkt volgens mij als een soort RAM Air)
Je zal die groter opening moeten compenseren met meer aanzuigkracht, of te wel grotere zuigers, wat weer meer inhoud opleverd, wat weer meer benzine moet hebben, wat weer meer kracht opleverd, ect. ect. pfffffffffff

En ik denk ook dat alles dusdanig berekent is dat dit meer negatief gaat werken dan positief.
Net zoiets als een te lange aanzuigslang gebruiken, ook dan werkt het niet omdat ook hier de luchtsnelheid drastisch omlaag gaat.
Alles is tot in den treure uitgezocht en berekend, zie maar eens hoe die testen van die Aussies afliepen met die CAI bijvoorbeeld :o :shock:

P@trick & Mii(rella)
Vagling liefhebber

Bericht door P@trick & Mii(rella) » di 23 okt 2012, 05:31

CBdicX schreef:Alles is tot in den treure uitgezocht en berekend, zie maar eens hoe die testen van die Aussies afliepen met die CAI bijvoorbeeld :o :shock:
komt hij weer met die Aussies aan, die gebruiken een oude Subaru met waarschijnlijk een halve ton op de teller. Ik dacht dat jij ook een VW had, waarom ga je die dan vergelijken met die oude toddenbak. Wat ben je toch een technisch wonder :lol:

De grootste weerstand in de inlaat is het filterhuis zelf, met het plaatsen van een high flow lucht filter haal je al een kleine weerstand weg, maar zolang het filterhuis er op blijft zitten blijft er een grote weerstand in de inlaat zitten.
Seat Mii, Candy white, drive pakket, Seat portable system, donkere ramen, verwarmde stoelen,17inch,K&N filtertje.
BMW 520i High executive M performance F11 2012, opties, uhm ja, alles.....

Marantz
Vagling liefhebber

Bericht door Marantz » di 23 okt 2012, 07:48

O, oooooh, meneer de filter verkoper is weer op z'n teentjes getrapt.
We hebben het hier over het afzagen van een aanvoer pijp, laat die filter flauwekul nou eens met rust.
Dat jij niet naar die filmpjes kan kijken omdat dit ten nadele is van die gebakken lucht die jij verkoopt is jou probleem en laat een ander lekker naar die filmpjes kijken en zijn eigen (verstandige) conclusie trekken.
Ik werd zelf ook helaas mee gezogen in die flauwekul.
En het maakt natuurlijk geen flikker uit of een auto oud of nieuw is, meer pk's zijn meer pk's, en die kan je uit een oud of nieuw blok persen.
Als het werkt, dan werkt het gekkie.......
Het is alleen maar om geld te verdienen, het is helaas allemaal
gebakken lucht.jpg
gebakken lucht.jpg (7.01 KiB) 5531 keer bekeken
En voor iemand die niet weet wat die Aussie filmpjes zijn:

Dit gaat over koudelucht toevoer
http://www.youtube.com/watch?v=gCi2yo4UqPI

Dit gaat over externe filters en open filters in origineel filterhuis:
http://www.youtube.com/watch?v=PAIxeQUSg-Q

P@trick & Mii(rella)
Vagling liefhebber

Bericht door P@trick & Mii(rella) » di 23 okt 2012, 08:57

CBdicX je kunt toch niet alles vergelijken met elkaar. De Subaru heeft toch een compleet andere motor/inlaat en injectie systeem, als de moderne VW motor die in onze Up's/Mii's en Citigo's zit. Je moet wel appels met appels vergelijken.
Seat Mii, Candy white, drive pakket, Seat portable system, donkere ramen, verwarmde stoelen,17inch,K&N filtertje.

Marantz
Vagling liefhebber

Bericht door Marantz » di 23 okt 2012, 09:45

Je mist het doel van al die zogenaamde vermogens verhogende grappen.
Het maakt niets uit op wat voor blok of systeem je dit test, zoals eerder gezegd, het werkt of het werkt niet, de natuurkundige wetten blijven van toepassing op alle verbrandingsmotoren, jong, oud, injectie, carburateur.
En het werkt niet, op een afvakking van de vermogens curve na dan......
En ik heb zeker de (technische) wijsheid niet in pacht maar ik kan wel realisch na denken en als ik naar die dyno uitdraai van jou auto kijk zijn de "winsten" verwaarloosbaar, en die zullen in de praktijk niets opleveren, daar zijn die veranderingen veel te klein voor.
Vermogens winst, waar het allemaal om te doen is, ga je pas voelen rond de 10% en dat is met al de voorgestelde opties niet haalbaar, al die dingen komen niet eens tot 3%.
Dus op een wiebeltje op de vormogens curve na, is en blijft het gebakken lucht wat veel geld op levert voor de handel, maar niets voor de koper.
Maar sommige dingen zoals CAI staan wel leuk, maar net zoals een spoiler, je auto gaat er niet harder van rijden, eerder is het tegendeel waar.
Als je het leuk vind staan moet je het doen, en als het placebo effect werkt zal het ook doel hebben (kijk maar naar de reactie van de starter van deze topic), maar puur wetenschappelijk op papier, nee............

Ik kan mij jou reacties ook wel voorstellen, jij verkoopt tenslotte dit spul, dus ik stop met verder dicuseren, ik denk er zo over, en jij anders omdat je ook schuin kijkt naar je verdiensten.

P@trick & Mii(rella)
Vagling liefhebber

Bericht door P@trick & Mii(rella) » di 23 okt 2012, 11:04

het enigste wat die Aussies ooit goed gedaan hebben is trainings pakken maken:
aussie.jpg
aussie.jpg (13.87 KiB) 5494 keer bekeken

Marantz
Vagling liefhebber

Bericht door Marantz » di 23 okt 2012, 11:30

Hakkuuuuuuuuuuuuuuuu...... :D :D

Roelio
Vagling liefhebber

Bericht door Roelio » di 23 okt 2012, 12:46

ik lig in een deuk hier..... Nike Air ? Nog meer gebakken lucht in je schoenen en dan loop het lekker soepel whahahahhaaaa

Marantz
Vagling liefhebber

Bericht door Marantz » di 23 okt 2012, 14:50

Air head.jpg
Air head.jpg (7.23 KiB) 5465 keer bekeken
:lol:

TV_UP!
Forum eindbaas

Bericht door TV_UP! » di 23 okt 2012, 18:14

Ik denk de enige manier om echt meer uit je auto te halen is het plaatsen van een turbo.
Of een een ander blok r32 of zo :o :lol: :lol:
High_UP! 60pk BM 3d in darksilver
Opties: drive, dynamic en executivepakket. maps&more, reservewiel, winterbanden, zonder type aanduiding en DS dashboard.
Extra`s: W8, vagcom, instapstrips,

Besteld: 04-08-2012 Geleverd: 01-12-2012
18,3 KM/L

Mikester
Vagling liefhebber

Bericht door Mikester » di 23 okt 2012, 19:18

Kan dit topic een mooie lijst of lintje krijgen? Sowieso een sticky voor meest kansloze topicstarter van 2012. Ik heb werkelijk in een deuk gelegen van de dommigheid om zo een buisvdoor te zagen :D

Marantz
Vagling liefhebber

Bericht door Marantz » di 23 okt 2012, 19:37

Dit zou standaard bij iedere UP geleverd moeten worden....... :lol:
imagesCA9R6PD3.jpg
imagesCA9R6PD3.jpg (4.92 KiB) 5408 keer bekeken

Roelio
Vagling liefhebber

Bericht door Roelio » wo 24 okt 2012, 07:29

Waarschijnlijk bedoelt hij dikke pret met aftrekken i.p.v. optrekken....

Marantz
Vagling liefhebber

Bericht door Marantz » wo 24 okt 2012, 07:48

:D :lol: :D :lol:

Tom Westendorp
Unicorn
Contacteer:

Bericht door Tom Westendorp » do 25 okt 2012, 18:19

Modbreak: zo kan het wel weer! Het staat een ieder vrij te doen of laten met zijn auto wat hij wil. Niemand wordt daarom belachelijk gemaakt en het op de man spelen van Patrick en CBDIX begint me ook aardig de keel uit te hangen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Plaats reactie