Bilstein schokdempers ???

Bespreek hier alles omtrent het mooier of sneller maken van je UP!
Gebruikersavatar
Maarten Klinge
Vagling liefhebber
Berichten: 206
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:55
Locatie: Enschede

Bilstein schokdempers ???

Bericht door Maarten Klinge » wo 13 jan 2021, 15:20

Mijn eerste mod! en een brandende vraag.

Eergisteren heb ik de Eibach veren overgekocht van @Dennuus1. :D Nu zit ik te overwegen om tijdens de montage van de veren gelijk de schokdempers te laten vervangen voor de Bilstein B6 (voor & achter) Ik heb al redelijk wat mensen gesproken maar extra hulp, tips en aanraders zijn meer dan welkom!

Ik rijd regelmatig achteraf op 60 wegen en ik kom daar helaas veel drempels tegen. Zullen de nieuwe schokdempers verbeteringen brengen op dit soort wegen of juist het tegenovergestelde?

Ik hoor graag van jullie!
Up! GTI 2018 Full option
152pk 276Nm • KW V1 • OZ Formula HLT • Milltek Road+ • Racingline intake

Vorige auto's:
Up! TSI 2017 Full option
Seat Ibiza 1.5 Full option

Instagram: @Little_tsi

gurby
Forum newbie
Berichten: 45
Lid geworden op: do 18 jun 2020, 13:14

Re: Bilstein schokdempers ???

Bericht door gurby » do 11 nov 2021, 14:30

Tja dat is ook in combinatie met je veren natuurlijk. Gewoon proberen ;-)

Heb zelf vorig jaar Bilstein B4 geplaatst, op de originele veren. En eigenlijk vind ik hem nog steeds te slap, je kan niet echt hard over drempels want hij deint en duikt veel te hard. Maar goed, onze dochter wordt niet meer misselijk in de auto en dat was ook de reden om de dempers te vernieuwen. Maar als je voor sportief gaat zou ik iig geen B4 nemen, dat is idd echt OEM vervanger zoals Bilstein zelf ook zegt.

edit: zie nu pas dat het een oude post is.

Gebruikersavatar
Up!grade TSI
Donateur member
Berichten: 1383
Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
Locatie: N-H

Re: Bilstein schokdempers ???

Bericht door Up!grade TSI » do 11 nov 2021, 20:06

gurby schreef:
do 11 nov 2021, 14:30
Tja dat is ook in combinatie met je veren natuurlijk. Gewoon proberen ;-)

Heb zelf vorig jaar Bilstein B4 geplaatst, op de originele veren. En eigenlijk vind ik hem nog steeds te slap, je kan niet echt hard over drempels want hij deint en duikt veel te hard. Maar goed, onze dochter wordt niet meer misselijk in de auto en dat was ook de reden om de dempers te vernieuwen. Maar als je voor sportief gaat zou ik iig geen B4 nemen, dat is idd echt OEM vervanger zoals Bilstein zelf ook zegt.

edit: zie nu pas dat het een oude post is.
Klopt helemaal wat je zegt, ik ben sinds een poosje overgestapt naar B8 en dat is wel een significante verbetering t.o.v. de standaard B4 fietspompen ehm wat VW schokdempers noemt. Waarschijnlijk konden ze een hele partij overnemen van Jumbo, slangen eraf geknipt en hop onder die auto's gezet :doh:
Dus dan zetten we er zelf maar iets goeds onder toch? Wat ook nog betaalbaar is enigzins, oordeel zelf >>> https://www.voorwindenparts.nl/bilstein ... ooras.html
Kan ze iedereen met een gerust hart aanbevelen, daarna kun je gewoon lekker vlot over drempels desgewenst, zonder zeeziek te worden...
bekijk hier mijn vorige Up! GTi >>>https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=8147
bekijk hier mijn vorige Up! TSI >>>
https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=7319
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi] huidig>>>Up! GTi 8-)

Plaats reactie