flessenhouder in vakje deur

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Gebruikersavatar
zonnie72
Forum newbie
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 05 aug 2012, 18:27
Locatie: het Noorden van Limboland

flessenhouder in vakje deur

Bericht door zonnie72 » do 09 aug 2012, 11:58

Nou was ik in het instructieboekje aan het lezen (ja echt!) en zo kwam ik er achter dat er in het vakje in de (voor)deuren een flessenhouder zit... Heb het eens van dichtbij bekeken, maar ik kan me nog niet echt een beeld vormen van de handigheid ervan of welke maat fles je er dan kunt plaatsen...
Als je een blikje, een milkshake of 33 cl flesje hebt dan zet je die toch in de bekerhouder in de middenconsole? En een 1,5 liter fles is niet handig om onderweg dan ook uit te drinken ofzo?
Nou ben ik van nature blondt :roll: dus ik ben benieuwd naar de logica .....
dus shoot!!
Mii style sport 75pk zwart, 5 deurs, met airco, drive- en soundpakket (dus geen panoramadak, verwarmde stoelen en portable system).
Wel geïnteresseerd in verdere accessoires.. en er komen zeker nog (een keer) andere velgen onder.

Gebruikersavatar
Piedro
Vagling liefhebber
Berichten: 300
Lid geworden op: wo 01 feb 2012, 23:15

Re: flessenhouder in vakje deur

Bericht door Piedro » do 09 aug 2012, 17:39


Zie 1:23 voor een (heel klein) fragmentje.


Bij 1:33 de 'big bottle test' van de Mii.


En voor de volledigheid: bij 0:43 hetzelfde in de Citigo.


Ik vermoed dat het met de Nederlandse 1,5-literflessen niet gaat passen, die zijn daarvoor denk ik te groot. De 0,5-literflesjes die ik heb uitgeprobeerd zijn dan weer te klein om zelfstandig in dit vak te kunnen staan, tenzij ze ondersteund worden door bijvoorbeeld een boek in datzelfde vak. Maar ik gebruik daar inderdaad de andere houders voor. Milkshakes e.d. zou ik er sowieso niet in zetten, want dat wordt ongetwijfeld een kliederboel :P
Škoda Citigo Tour | 1.0 Greentech 60 pk | Brilliant Silver | 3-deurs | Travelpakket | LM velgen 'Apus' | Sunset
-------------

Afbeelding

Gebruikersavatar
Toine
Vagling liefhebber
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 02 jul 2012, 09:00

Re: flessenhouder in vakje deur

Bericht door Toine » vr 10 aug 2012, 11:13

iemand al de 1 liter flessen al getest? Die zijn weer een stukje dunner dan de 1,5 liter.
Seat Mii Style Sport 75 PK Candywit, Airco, Seat Sound System 2 + SPS, Drive Pakket

Gebruikersavatar
zonnie72
Forum newbie
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 05 aug 2012, 18:27
Locatie: het Noorden van Limboland

Re: flessenhouder in vakje deur

Bericht door zonnie72 » vr 10 aug 2012, 12:03

nou, op basis van de filmpjes ben ik er nog niet van overtuigd dat het een toegevoegde waarde heeft....
voor dit segment auto en dan zulke grote (1 liter)flessen .....
beetje vaag is het wel.
en voor boodschappen heb ik de achterbank en de 'kattenbak'.....

misschien dat 's winters het handig is voor zo'n haal-de-vorst-van-m'n-voorraam-spuitbus .... maar dat ga ik nu nog niet testen hè...
Mii style sport 75pk zwart, 5 deurs, met airco, drive- en soundpakket (dus geen panoramadak, verwarmde stoelen en portable system).
Wel geïnteresseerd in verdere accessoires.. en er komen zeker nog (een keer) andere velgen onder.

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: flessenhouder in vakje deur

Bericht door Ron UP » vr 10 aug 2012, 19:57

Flessenvak slaat nergens op natuurlijk, gewoon een sponsje of doekje heb ik erin, en andere kant een EHBO setje. Wat moet je nou met zo'n grote fles in je deur :?: :?: :?:
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

stUp!
Vagling liefhebber
Berichten: 221
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 17:29

Re: flessenhouder in vakje deur

Bericht door stUp! » vr 10 aug 2012, 20:07

Als je naar Frankrijk gaat op de zwarte zaterdag kun je er 1 vullen met water, dat is wel handig als je 3 uur in de file staat. De ander vul je met benzine dat is toch 30km extra als je 1 op 20 gaat :!:

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: flessenhouder in vakje deur

Bericht door Ron UP » vr 10 aug 2012, 22:28

stUp! schreef:Als je naar Frankrijk gaat op de zwarte zaterdag kun je er 1 vullen met water, dat is wel handig als je 3 uur in de file staat. De ander vul je met benzine dat is toch 30km extra als je 1 op 20 gaat :!:
Moet je wel uitkijken dat je de goeie fles pakt in de file :D :D
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

jUPiter
Vagling liefhebber
Berichten: 457
Lid geworden op: wo 06 jun 2012, 19:39
Locatie: Achterhoek

Re: flessenhouder in vakje deur

Bericht door jUPiter » za 11 aug 2012, 08:45

Ron UP schreef:
stUp! schreef:Als je naar Frankrijk gaat op de zwarte zaterdag kun je er 1 vullen met water, dat is wel handig als je 3 uur in de file staat. De ander vul je met benzine dat is toch 30km extra als je 1 op 20 gaat :!:
Moet je wel uitkijken dat je de goeie fles pakt in de file :D :D
Ik zou niet op zwarte zaterdag naar Zuid-Franrijk rijden ;) en als je dan toch in zo'n file wilt gaan staan had ik liever 2 flessen water in de auto als een fles met benzine 8-)
Van een Passat Variant 1.8 Turbo naar een UP!

Gebruikersavatar
erikvank
Vagling liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: do 14 feb 2013, 11:55

Re: flessenhouder in vakje deur

Bericht door erikvank » di 19 feb 2013, 10:34

Ik had destijds in mijn Passat en heb tegenwoordig in mijn Polo (die rijd ik zakelijk) altijd water in de ene deur en cola in de andere deur. Anderhalveliterflessen. Ik vind het wel prettig om daar niet voor te hoeven stoppen bij een tankstation. In de Up die we privé rijden mis ik het wel. Ik denk dat ik ze maar achter de bestuurdersstoel neerleg. Daar zit toch zelden iemand. Of inderdaad overstappen op literflesjes.

Overigens raad ik iedereen aan om in ieder geval iets te drinken te hebben in de auto voor als je een keer echt vast komt te staan of met panne.
Get up! Stand up! Don't give up ...

Volkswagen High-Up! - BMT 75pk - Deep Black Pearl - Executive Pakket - Drive Pakket - Maps & More - 220v omvormer - middenarmsteun
Volkswagen Golf Variant

Plaats reactie