Stoelverwarming op Memorystand?

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Kicker106
Forum newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 01 jun 2018, 09:47

Stoelverwarming op Memorystand?

Bericht door Kicker106 » vr 15 jan 2021, 10:52

Hoihoi,

heb het hele forum al nagekeken en kan veel vinden over Longcoding maar eigenlijk net niet de gene die ik graag wil hebben.

Bij andere Vaglings is het mogelijk om de knop voor de stoelverwarming zo de zetten dat hij op de stand blijft staan waar je hem als laatste op gezet hebt (de Memory stand).

Nu kan ik daar voor de up helemaal niets over vinden. Het is natuurlijk wel irritant in de winter dat je na ieder contact opnieuw hem aan moet zetten en hem niet gewoon op bv standje 1 kan laten staan.

kan iemand mij hieraan helpen?

mvg,
Kicker106

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Stoelverwarming op Memorystand?

Bericht door Tom Westendorp » ma 18 jan 2021, 11:00

Goeie vraag, lijkt me ook wel prettig.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Stoelverwarming op Memorystand?

Bericht door Autheo » ma 18 jan 2021, 11:40

Kicker106 schreef:
vr 15 jan 2021, 10:52
Bij andere Vaglings is het mogelijk om de knop voor de stoelverwarming zo de zetten dat hij op de stand blijft staan waar je hem als laatste op gezet hebt (de Memory stand).

Nu kan ik daar voor de up helemaal niets over vinden.
Hallo Kicker,
Even Off-Topic: de term 'Vagling' is hier op het forum uitgevonden, en staat voor de drieling up!, Citigo en Mii. Als dus bij de andere Vaglings dan de up! een memory stand mogelijk is, moet dat ook bij de up! lukken.
Maar als jij bedoelt dat andere modellen van de VAG-groep die mogelijkheid hebben, is het een ander verhaal. Maar dan is het spreken over andere 'Vaglings' hier niet op z'n plaats.
En nu weer on-topic: veel succes met uitzoeken of het gaat lukken!

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Stoelverwarming op Memorystand?

Bericht door Gert » ma 18 jan 2021, 13:44

In de VW golf gaat het als volgt met OBDeleven:
1) kies climatronic
2) kies adaptation
3) kies retention on driver seat heating level
Die staat default op "10 minutes" en moet dan naar "activ"

Mij lijkt dat als de up het heeft dat op dezelfde manier moet gaan. Heb bij mijn eigen e-up niet gekeken want geheugenwerking op de stoelverwarming interesseert me geen reet ;)
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Kicker106
Forum newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 01 jun 2018, 09:47

Re: Stoelverwarming op Memorystand?

Bericht door Kicker106 » ma 18 jan 2021, 17:53

Autheo schreef:
ma 18 jan 2021, 11:40
Kicker106 schreef:
vr 15 jan 2021, 10:52
Bij andere Vaglings is het mogelijk om de knop voor de stoelverwarming zo de zetten dat hij op de stand blijft staan waar je hem als laatste op gezet hebt (de Memory stand).

Nu kan ik daar voor de up helemaal niets over vinden.
Hallo Kicker,
Even Off-Topic: de term 'Vagling' is hier op het forum uitgevonden, en staat voor de drieling up!, Citigo en Mii. Als dus bij de andere Vaglings dan de up! een memory stand mogelijk is, moet dat ook bij de up! lukken.
Maar als jij bedoelt dat andere modellen van de VAG-groep die mogelijkheid hebben, is het een ander verhaal. Maar dan is het spreken over andere 'Vaglings' hier niet op z'n plaats.
En nu weer on-topic: veel succes met uitzoeken of het gaat lukken!
Mijn welgemeende Excuus voor het verkeerd gebruiken van de term dan. Ik Bedoel inderdaad andere auto's van de VAG-groep.

Kicker106
Forum newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 01 jun 2018, 09:47

Re: Stoelverwarming op Memorystand?

Bericht door Kicker106 » ma 18 jan 2021, 17:58

Gert schreef:
ma 18 jan 2021, 13:44
In de VW golf gaat het als volgt met OBDeleven:
1) kies climatronic
2) kies adaptation
3) kies retention on driver seat heating level
Die staat default op "10 minutes" en moet dan naar "activ"

Mij lijkt dat als de up het heeft dat op dezelfde manier moet gaan. Heb bij mijn eigen e-up niet gekeken want geheugenwerking op de stoelverwarming interesseert me geen reet ;)
Thnx, naar die optie heb ik ook al gekeken. maar bij de Up krijg je dan alleen opties qua standen. dus stand 1, 2 of verder. weet dus alleen niet wat de juiste is en of het ook daadwerkelijk mogelijk is. Al heb ik ooit eens iets gelezen van iemand die het toen voor elkaar heeft gekregen, ik kan het alleen nergens meer vinden. er is namelijk zoveel meer mogelijk dan dat er nu op bv de site van gerritspeek staat.

Een mooi iets vind ik bv(en ja ik weet dat heel veel andere mensen er niets om zouden geven) dat als je je richtingaanwijzer gebruikt, de dagrijverlichting dimt aan de kant waar je de richtingaanwijzer gebruikt. waarna die weer vel gaat branden als je richtingaanwijzer weer uit gaat. geeft in mijn ogen net een iets luxere uitstraling.

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Stoelverwarming op Memorystand?

Bericht door Gert » ma 18 jan 2021, 18:54

We zijn het wel eens dat OBDeleven een heel leuke gadget is ;)
Succes met verder speuren naar de oplossing voor je wens.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Plaats reactie