climatronic geheugen

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

climatronic geheugen

Bericht door Gert » wo 18 mar 2020, 19:16

Ik heb nu voor het eerst climatronic maar ik kan er niet mee uit de voeten. Dwz als ik de temperatuurinstelling (die standaard op 22 graden staat) verander, wil nu bvb 20 of 19 of 18 graden instellen, verander dan blijft die maar even wat hij is. Soms is de instelling behouden na uitzetten van de motor en weer starten, vaak blijkt hij teruggesprongen naar 22 graden.

Druk radeloos op alle knopjes zoals daar zijn airco aan/uit, ventilator omhoog/omlaag en AUTO (aan/uit). Kom er maar niet achter hoe het moet.

Of kan niet wat ik wil, nl dat ik bepaal wat de ingestelde temperatuur is die gewenst wordt? Iemand een tip of clue?
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Alexander91
Forum newbie
Berichten: 30
Lid geworden op: vr 24 jan 2020, 21:56

Re: climatronic geheugen

Bericht door Alexander91 » wo 18 mar 2020, 20:48

Ik laat die van mij in principe altijd op AUTO op 21 graden staan, en kom er vrijwel nooit aan. Zet de airco zo nu en dan aan, ook in de winter, om het systeem wat te laten circuleren.

Verder, de temperatuur die je in beeld ziet is je gewenste/ingestelde temperatuur, dus begrijp niet echt waarom jouw temp telkens terug schiet. Zie dat je een e-up hebt? Misschien dat dat er mee te maken heeft.... Durf het niet te zeggen.

Mijn instelling: AUTO en 21 graden. Kom er verder nooit aan. Climatronic regelt de ventilator snelheid en de temperatuur. Werkt verder prima.

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: climatronic geheugen

Bericht door Gert » wo 18 mar 2020, 21:52

Bedankt. Ga het zo eens proberen: airco niet standaard aan, AUTO en 21 graden. Ik wil ook naar een temperatuur waar ik verder niet veel meer hoef aan tekomen. Net als jij zie ik meer heil in 21 graden dan in 22. Als 21 wel werkt kan ik altijd nog kijken hoe het zit met bvb 20 graden.

Heb ook gedacht dat het mogelijk met de e-up te maken heeft maar kan in het boekje geen clue vinden. Als jouw tip niet werkt zal ik terug
moeten naar de dealer. Mogelijk zit in een e-up die 22 graden als reset/standaard erin gebakken.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Alexander91
Forum newbie
Berichten: 30
Lid geworden op: vr 24 jan 2020, 21:56

Re: climatronic geheugen

Bericht door Alexander91 » do 19 mar 2020, 08:10

De e-up kan je toch ook bedienen met een app? Dat je de auto van tevoren kan verwarmen enzo. Misschien dat daar nog wat te halen valt?

Mezelf
Forum newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: za 21 dec 2019, 12:58

Re: climatronic geheugen

Bericht door Mezelf » ma 23 mar 2020, 13:47

De e-up (en electrische mii en citigo) springt inderdaad automatisch weer terug naar 22C. Geen bug maar een feature. Mogelijk is dat via VCDS in te stellen, op het skodaforum loopt er ook al een topic over.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: climatronic geheugen

Bericht door Tom Westendorp » ma 23 mar 2020, 14:27

Nooit geweten, Ik heb het nog even bij de mijne bekeken en heb daar gezien dat elke keer als ik instap de temperatuur nog hetzelfde is als eerst.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: climatronic geheugen

Bericht door Autheo » ma 23 mar 2020, 23:09

Tom Westendorp schreef:
ma 23 mar 2020, 14:27
Nooit geweten, Ik heb het nog even bij de mijne bekeken en heb daar gezien dat elke keer als ik instap de temperatuur nog hetzelfde is als eerst.
Sinds wanneer is die van jou een e-Up? :think:

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: climatronic geheugen

Bericht door Gert » ma 23 mar 2020, 23:31

Ben blij te lezen dat ik niet gek ben want dat ga je wel denken als je steeds een andere temperatuur ingesteld ziet dan die je meende gekozen te hebben.

Mijn indruk is dat bij VW over alles heel goed wordt nagedacht maar dat de uitkomsten van dat denken zo af en toe toch krankjorum zijn. In dit geval zou de redenatie mogelijk kunnen zijn geweest "om de actieradius van de e vagling maximaal te houden moeten we voorkomen dat hij langdurig te veel moet opwarmen of afkoelen want dat vreet stroom". Daar zou dan best 22 graden aan uit kunnen komen als veilige default temperatuur. Krankjorum blijft het wel als je het mij vraagt.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: climatronic geheugen

Bericht door Gert » zo 17 mei 2020, 17:21

Twee opmerkingen bij de climatronic:

1) Er zit geen zichtbare aan/uit knop bij de (nieuwe) climatronic, althans in de e-up. Je kunt hem wel uitzetten! Je moet dan de ventilator op nul zetten met de "ventilator omlaag" knop dan een tel wachten en dan nog een keer op de "ventilator omlaag" knop drukken.
2) Dat ze bij de e-up een beetje moeilijk doen met die standaard 22 graden hangt ook samen met het feit dat VW als GEEEN warmtepomp in de e-up heeft zitten, iets wat andere e-autos wel hebben. Daardoor is het stroomverbruik voor verwarmen en koelen relatief hoog. Heb er begrip voor want ik denk dat zo een warmtepomp wel iets doet met de aankoopprijs
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Plaats reactie