Stuurbedienig

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Gebruikersavatar
sNbk79
Forum newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: do 17 okt 2019, 21:26

Stuurbedienig

Bericht door sNbk79 » do 17 okt 2019, 21:44

Binnenkort mag ik mijn nieuwe Up! ontvangen. Nu had ik alleen nog een vraagje over de stuurbediening, aangezien ik dit niet heb kunnen testen tijdens de proefrit (de radio pakte mijn telefoon niet...).

Op het stuurwiel zit aan de rechterzijde zit een knopje voor spraak, is deze alleen bedoeld i.c.m.met de M&M app of kan deze bijvoorbeeld ook de Google Assistant aanroepen op Android?

Ik hoop dat iemand dit al een keertje geprobeerd heeft, aangezien ik van plan ben Android Auto te gaan gebruiken ipv de nogal karige M&M app.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Stuurbedienig

Bericht door Tom Westendorp » vr 18 okt 2019, 17:21

Android auto zit niet in de up! Spraak werkt alleen in combinatie met de maps and more app.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
sNbk79
Forum newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: do 17 okt 2019, 21:26

Re: Stuurbedienig

Bericht door sNbk79 » za 19 okt 2019, 12:43

Ik weet inderdaad dat er in de Up! geen Android Auto zit. Ik heb hiervoor de stand-alone app op mijn telefoon. Ik gebruik deze al mijn huidige Up! en ben hier zeer tevreden over. Dit zal binnenkort waarschijnlijk de Google Assistant Driving mode worden.

Ik had een stille hoop dat de stuur bediening een soortgelijke functie zou hebben als een bluetooth headset waardoor die knop misschien zou fungeren als assistant knop. Maar ja, geen grote ramp als dat niet zo is. Een keer naar je telefoon schreeuwen werkt ook!

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Stuurbedienig

Bericht door Tom Westendorp » zo 20 okt 2019, 14:13

Hahaha
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Plaats reactie