zelf inbouwen cruise control / multifunctioneel stuur..

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
BramarB
Forum newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 19 sep 2018, 13:06

zelf inbouwen cruise control / multifunctioneel stuur..

Bericht door BramarB » zo 03 feb 2019, 16:21

Hallo,

ik heb op marktplaats een origineel multifunctioneel stuurwiel op de kop getikt met daarbij de originele hendel voor de cruise control.
nu heb ik een kennis die beschikt over vcds, dus dacht ik 1+1=2. maar helaas is dat niet het geval..

ik heb de hendel en het stuur zelf ingebouwd, hierbij kwam ik er al meteen achter dat er een kabel mist voor de knopjes op het stuur.. deze heb ik besteld dus hier moet ik nog even geduld mee hebben.
Daarnaast heb ik dus de hendel voor de cruise control geïnstalleerd en is de cc functie geactiveerd in de BCM echter doet deze het nog niet. Nu ben ik wat gaan zoeken en zie ik dat er nog een aantal extra draadjes moeten worden geïnstalleerd van het stuur naar de BCM.

- weet iemand of dit ook geld voor een UP! uit 2017 (facelift) met start/stop functie
- heeft iemand een schema van deze extra kabeltjes (is wel vaker naar gevraagd op het forum, maar ik heb nog nergens een antwoord gevonden)
- zijn er nog extra onderdelen nodig voor het operationeel maken van het multifunctionele stuur?

groet, Bram
Bijlagen
IMG_1702.jpg
IMG_1702.jpg (92.11 KiB) 14471 keer bekeken

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: zelf inbouwen cruise control / multifunctioneel stuur..

Bericht door Tom Westendorp » ma 04 feb 2019, 14:30

Voor zover ik weet ben jij de eerste die zich met deze materie bezighoudt op het forum.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

geitenbreier
Forum newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 10 jan 2021, 18:15

Re: zelf inbouwen cruise control / multifunctioneel stuur..

Bericht door geitenbreier » zo 10 jan 2021, 18:19

Hallo Bram,

Ik ben benieuw of je nog verder gekomen met de werking van de knoppen op het stuur?
Ik heb ook een leren multifunctioneel stuur geplaatst, maar bij mij mist ook de kabel mist de knopjes op het stuur.
Welke kabel had je hier voor besteld als ik vragen mag?

Groet,
Dennis

Ro16
Forum newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 20 nov 2022, 21:29

Re: zelf inbouwen cruise control / multifunctioneel stuur..

Bericht door Ro16 » di 07 feb 2023, 20:19

Dag Bram en Dennis,

Zijn jullie met bovenstaande materie verder gekomen? Mijn Up! TSI (dec 2016, facelift) krijgt momenteel een originele cruise control ingebouwd.
Volgens de gegevens (S&S-systeem, MFA, multifunctioneel stuur) zou deze geschikt moeten zijn voor achteraf-inbouw. Via Vag-shop de hendel en bekabeling besteld met bijbehorende handleiding maar de garage krijgt de CC niet werkend. Er lijkt iets mis te gaan met de pinbezetting. Volgens de handleiding van Kufatec moet deze op pin nr 29 maar dat levert geen werkend geheel op. Hebben jullie wellicht een goed schema om mee te vergelijken? Motorcode is CHZA.

Groet Matthijs

iichel
Vagling liefhebber
Berichten: 311
Lid geworden op: za 26 feb 2022, 20:28

Re: zelf inbouwen cruise control / multifunctioneel stuur..

Bericht door iichel » do 09 feb 2023, 21:40

Nr 29 is voor MPI motoren met de ecu achter de accubak. TSI motoren hebben de ecu boven het linker voorwiel. Terug naar vagshop/kufatec dus...
Ex: 2012 Black Up! 1.0 MPI full option 'iichel OEM+'. Huidig: Polo 6R 'iichel OEM+', Passat B8.

Plaats reactie