Radio facelift up (2017-)

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Gebruikersavatar
oppermii
Vagling liefhebber
Berichten: 601
Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 21:25

Radio facelift up (2017-)

Bericht door oppermii » do 27 dec 2018, 14:08

Hoi,

Heb gezocht, maar kon het niet vinden: Welke type radio zit er in de nieuwe/facelift up (vanaf 2017 dus)?

Ik dacht dat er ook een topic was voor alles omtrent de nieuwe koppeling met de telefoon e.d.? Ik vind zo snel alleen het oude maps and more topic.

Eigenlijk is vooral mijn vraag of er een SD card of USB stick in kan?

Groet,

Opper

matser
Forum newbie
Berichten: 31
Lid geworden op: di 21 mar 2017, 12:59
Locatie: Brabant

Re: Radio facelift up (2017-)

Bericht door matser » do 27 dec 2018, 16:22

Ik speel media van mijn gsm via BT en up! "Maps+more" app over de radio.
Ik heb geen USB of sd card slot gevonden.
GTI, Deep Black Pearl, LED

Gebruikersavatar
oppermii
Vagling liefhebber
Berichten: 601
Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 21:25

Re: Radio facelift up (2017-)

Bericht door oppermii » do 27 dec 2018, 22:30

matser schreef:
do 27 dec 2018, 16:22
Ik speel media van mijn gsm via BT en up! "Maps+more" app over de radio.
Ik heb geen USB of sd card slot gevonden.
Goed punt, als de koppeling met de radio goed werkt is USB/SD wellicht overbodig.
Al is mijn ervaring met BT altijd dat de kwaliteit slecht is omdat de telefoon vaak de boel gaat hersamplen om zogenaamd beter af te stemmen op de radio.

Gebruikersavatar
Upsilon
Vagling liefhebber
Berichten: 459
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 18:59
Locatie: Lelystad

Re: Radio facelift up (2017-)

Bericht door Upsilon » vr 28 dec 2018, 22:11

SD-card en USB kan beide. De navi via de smartphone app is vrij brak, ik gebruik het nooit. Werkt voor geen meter.

SD-card kan in de voorkant, de USB kan ingeplugged worden waar het bevestigingsmechanisme voor je smartphone zit.
matser schreef:
do 27 dec 2018, 16:22
Ik speel media van mijn gsm via BT en up! "Maps+more" app over de radio.
Ik heb geen USB of sd card slot gevonden.
TS heeft het over de facelift-versie. In de originele UP! kan je met een micro-SD kaart in je M+M werken.
Afbeelding

2017 Volkswagen Move up! + Executive Pakket Honey Yellow
2018 Volkswagen T-Roc 1.5 TSI Sport (DSG) Atlantic Blue

jesse_s93
Forum newbie
Berichten: 53
Lid geworden op: vr 07 apr 2017, 21:55

Re: Radio facelift up (2017-)

Bericht door jesse_s93 » do 09 apr 2020, 22:54

Ik zie dat dit al een redelijk oud topic is, maar het sluit wel aan bij mijn vraag.

In de Up! zit nu een orgininele RDC215 met DAB+. Die werkt prima, enkel zou ik graag zien dat de bluetooth verbinding in de radio is verwerkt ipv in de Garmin unit. Ik ben dus benieuwd of iemand het al heeft geprobeerd om een radio uit de facelift Citigo of Mii in een ouder type Up! te monteren? De vorm van de radio van de Citigo en Mii is namelijk niet veranderd bij de facelift, de vorm van de radio van de Up! wel.

Is de aansluiting aan de achterkant bijvoorbeeld hetzelfde, of is hier veel aan gewijzigd? En is de Garmin nog wel te gebruiken als boordcomputer bijvoorbeeld, of wordt deze onbruikbaar?

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Radio facelift up (2017-)

Bericht door Gert » vr 10 apr 2020, 12:30

Als onder Radio facelift up (2017-) verstaan wordt dat er een zogenaamde radio-compositon-phone (ik heb de naam niet bedacht!) in de up zit dan is er ook info over te vinden in de draad "maps and more app" want dat slaat op de app die je op je (smart)phone moet downloaden om te kunnen navigeren met je eigen phone.

Hierboven wordt de navi app door iemand "vrij brak" genoemd wat als reden voor niet gebruiken genoemd wordt. Ik zou het een haartje gunstiger zeggen: de navi app is bruikbaar. Mogelijk zelfs goed bruikbaar. Dat wil niet zeggen dat het gebruik ervan een onverdeeld genoegen is. Maar ja, hoe tevreden ik ook was over de oude Garmin maps+more navigatie, ook die was niet perfect.

Wel lijkt het me dat VW het geld dat ze bespaard hebben door de hardware navi te vervangen door een software versie, grotendeels in eigen zak gestoken heeft.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

jesse_s93
Forum newbie
Berichten: 53
Lid geworden op: vr 07 apr 2017, 21:55

Re: Radio facelift up (2017-)

Bericht door jesse_s93 » zo 19 apr 2020, 17:47

Ik denk dat mijn vraag niet geheel duidelijk was, maar ik doelde niet op de maps & more app via de telefoon. Ik was benieuwd of iemand op het forum het al heeft geprobeerd om in een pre-facelift up (die dus nog een RCD215 heeft) een facelift radio van de citigo of mii te monteren (equivalenten van de composition phone in de facelift up!). De vormfactor van de radio van de up is namelijk veranderd tijdens de facelift, die van de citigo en mii niet. Daarnaast zou ik de Garmin dan nog wel willen gebruiken als boordcomputer. Die heeft onze up! namelijk niet tussen de klokken.

Langero
Forum newbie
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 13 dec 2020, 11:05

Re: Radio facelift up (2017-)

Bericht door Langero » zo 13 dec 2020, 22:38

jesse_s93 schreef:
zo 19 apr 2020, 17:47
Ik denk dat mijn vraag niet geheel duidelijk was, maar ik doelde niet op de maps & more app via de telefoon. Ik was benieuwd of iemand op het forum het al heeft geprobeerd om in een pre-facelift up (die dus nog een RCD215 heeft) een facelift radio van de citigo of mii te monteren (equivalenten van de composition phone in de facelift up!). De vormfactor van de radio van de up is namelijk veranderd tijdens de facelift, die van de citigo en mii niet. Daarnaast zou ik de Garmin dan nog wel willen gebruiken als boordcomputer. Die heeft onze up! namelijk niet tussen de klokken.
Dit vraag ik me ook af, is dit mogelijk om te doen? De garmin als boordcomputer kan dan toch niet meer? die neemt de app over op je telefoon.

Afbeelding
Afbeelding

Zoels je ziet zijn de bij de citigo en de mii identiek, dit moet toch al eens gedaan zijn?

jesse_s93
Forum newbie
Berichten: 53
Lid geworden op: vr 07 apr 2017, 21:55

Re: Radio facelift up (2017-)

Bericht door jesse_s93 » zo 13 dec 2020, 23:46

Hier is het iemand gelukt: https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php? ... 076#p11107

Het is schijnbaar niet even simpel swappen.

Bonny
Vagling liefhebber
Berichten: 191
Lid geworden op: do 08 nov 2018, 09:53
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Radio facelift up (2017-)

Bericht door Bonny » ma 14 dec 2020, 12:26

De Garmin is niet meer bruikbaar na plaatsen van de FL radio, omdat deze volledig gekoppeld is met de RCD215.

Plaats reactie