Helix woofer installatie hulp

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Gebruikersavatar
blastaway
Vagling liefhebber
Berichten: 530
Lid geworden op: di 24 jan 2017, 12:42

Helix woofer installatie hulp

Bericht door blastaway » ma 30 jan 2017, 01:21

Beste mede liefhebbers,

Een vraag aan jullie. In mijn aangekochte Mii zit een Helix subwoofer bij die nog aangesloten moet worden. De woofer, kabelboom en versterker liggen al op hun plek, alleen de blok op de stekkers van de radio en het aansluiten van de plus moet nog.

Ik ben op electrogebied ene nitwit. Doe veel zelf, maar daar begin ik nooit aan. Heeft iemand zich er al eens aan gewaagd en weet raad

Groeten

Sven
IMG_7579.JPG
- Mii 75 pk full option; ap schroefset and Helix soundsystem.
- Volvo xc60 r-design d5 240 pk 490nm full option

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Helix woofer installatie hulp

Bericht door N!jntje » di 31 jan 2017, 01:10

Ik heb al meerdere malen een actieve sub ingebouwd.
Maar mijn vraag Is meer:
hoe zeker weet je dat de draden op de Goeie plek liggen?
Deze helix sub is niet standaard. Wat voor aansluitingen zitten hierop?
Heb je 6 speakers of 2?
Hoeveel deuren heb je?
Is de sub al aangesloten op de accu? Of moet deze nog volledig door t schutbord heen?
Is dit een actieve variant die ook je speakers versterkt?

Hier kan je zo op t oog niks van zien op de foto. En kan nog heel wat uitzoekwerk zijn.
Misschien met meer info dat ik een hoop zaken voor je kan uitsluiten. En evt inbouw kan ik dan ook voor je naar kijken.

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Helix woofer installatie hulp

Bericht door N!jntje » di 31 jan 2017, 01:28

Als je deze variant hebt... dan moet er een hoop worden nagekeken /ingebouwd worden. Dus dat moet eerst goed uitgezocht worden.

http://vi.raptor.ebaydesc.com/ws/eBayIS ... 5822044116" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
blastaway
Vagling liefhebber
Berichten: 530
Lid geworden op: di 24 jan 2017, 12:42

Re: Helix woofer installatie hulp

Bericht door blastaway » di 31 jan 2017, 08:43

Thanx voor jullie input. Het is een 6 speaker systeem en deze worden inderdaad dan ook via deze versterker aangesloten. De versterker zit er al en de kabel door het schutbord is er ook al (+) Het is nu de connector achter de radio die nog moet (blok met verloop stekkers) en er zijn nog 4 gele draden???

Het is overigens een 3 deurs MII

Ik zal duidelijke foto's posten in het weekend.

Groeten,

Sven
- Mii 75 pk full option; ap schroefset and Helix soundsystem.
- Volvo xc60 r-design d5 240 pk 490nm full option

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Helix woofer installatie hulp

Bericht door N!jntje » di 31 jan 2017, 15:19

Haha ik ben 1 persoon.
Maar 4 gele draden? Ik gok met bekjes? Deze moeten in de meegeleverde verlengde quadlock worden geplugd. En dan verder aangesloten worden.
Ik denk dat de foto's mij een hoop zullen zeggen. En anders evt een x langsrijden in Duiven.
Gr

Gebruikersavatar
blastaway
Vagling liefhebber
Berichten: 530
Lid geworden op: di 24 jan 2017, 12:42

Re: Helix woofer installatie hulp

Bericht door blastaway » di 31 jan 2017, 21:15

Hahahaha, ach 2 reacties, dan krijg je van mij een meervoudige reactie terug :-)

Ik maak het weekend even wat foto's inderdaad en wellicht is het easy maar ik ben echt een audio/ electro leek. Laat mij maar klussen aan de hardware.

Beetje veerpoten wisselen, draagarmen, uitlaatje etc...
- Mii 75 pk full option; ap schroefset and Helix soundsystem.
- Volvo xc60 r-design d5 240 pk 490nm full option

Gebruikersavatar
blastaway
Vagling liefhebber
Berichten: 530
Lid geworden op: di 24 jan 2017, 12:42

Re: Helix woofer installatie hulp

Bericht door blastaway » wo 08 feb 2017, 18:45

Even een paar plaatjes bij het praatje ter verduidelijking:

De rode dikke plus kabel is al door het schutbord naar de accu( nog niet aangesloten natuurlijk).

Zijn overigens 2 gele wn 2 zwarte draden die over zijn. Massa en plus??
Bijlagen
IMG_7777.JPG
IMG_7776.JPG
IMG_7775.JPG
- Mii 75 pk full option; ap schroefset and Helix soundsystem.
- Volvo xc60 r-design d5 240 pk 490nm full option

Gebruikersavatar
blastaway
Vagling liefhebber
Berichten: 530
Lid geworden op: di 24 jan 2017, 12:42

Re: Helix woofer installatie hulp

Bericht door blastaway » ma 06 mar 2017, 20:41

even stof afblazen:
het enige dat nu nog moet is de radio los en de verloopkabel er trussen. wie weet hoe de radio los komt?
- Mii 75 pk full option; ap schroefset and Helix soundsystem.
- Volvo xc60 r-design d5 240 pk 490nm full option

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Helix woofer installatie hulp

Bericht door N!jntje » ma 06 mar 2017, 22:57

blastaway schreef:even stof afblazen:
het enige dat nu nog moet is de radio los en de verloopkabel er trussen. wie weet hoe de radio los komt?
Met de sleuteltjes of een op maat gemaakt metaalzaagblad :x
Alvorens je natuurlijk alles eromheen hebt losgehaald bij het kachelgedeelte.

Gebruikersavatar
blastaway
Vagling liefhebber
Berichten: 530
Lid geworden op: di 24 jan 2017, 12:42

Re: Helix woofer installatie hulp

Bericht door blastaway » ma 06 mar 2017, 23:17

k, kak. Ik ga op zoek naar de sleufjes en anders maar ff de dealer late doen.
- Mii 75 pk full option; ap schroefset and Helix soundsystem.
- Volvo xc60 r-design d5 240 pk 490nm full option

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Helix woofer installatie hulp

Bericht door N!jntje » di 07 mar 2017, 19:17

blastaway schreef:k, kak. Ik ga op zoek naar de sleufjes en anders maar ff de dealer late doen.
Ik zie dat verkeerde smilee bij mn bericht staat xD
Ik wens je suc6 :)! De 1e x toen ik dit vroeg bij de dealer toen kwam de monteur aanzetten met een platte schroevendraaier. Hiermee wilde hij het voorframe bij mn kachelpaneel loshalen.

Dat ging dus mooi niet op die manier gebeuren!;)

Gebruikersavatar
blastaway
Vagling liefhebber
Berichten: 530
Lid geworden op: di 24 jan 2017, 12:42

Re: Helix woofer installatie hulp

Bericht door blastaway » di 07 mar 2017, 20:19

Ik heb ff op aliexpress de demonteer sleuteltjes besteld a 1,53 euro incl verzenden.
Op youtube staat een goede handleiding om het te demonteren. Het enige is dat echt alles los moet. Wel een mooi moment om wellicht ook het frontje te wisselen voor een glans zwart van de UP!
- Mii 75 pk full option; ap schroefset and Helix soundsystem.
- Volvo xc60 r-design d5 240 pk 490nm full option

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Helix woofer installatie hulp

Bericht door N!jntje » do 09 mar 2017, 00:11

Suc6 met loshalen dan. Je moet dan het hele front van de radio wisselen;) als je weet hoe het moet dan is het een makkie. Wel heb je hiervoor geduld en een zeer kleine torx schroevendraaier nodig.
Als je het fout doet dan sloop je je kabel van je scherm. Dus wel even oppassen.
Als je het niet aandurft en je hulp nodig hebt dan kan ik je er evt mee helpen door het voor je te doen. Incl radio loshalen enz.

Gebruikersavatar
blastaway
Vagling liefhebber
Berichten: 530
Lid geworden op: di 24 jan 2017, 12:42

Re: Helix woofer installatie hulp

Bericht door blastaway » do 09 mar 2017, 00:31

Ik heb je even een bericht gemaild. Heel erg bedankt!
- Mii 75 pk full option; ap schroefset and Helix soundsystem.
- Volvo xc60 r-design d5 240 pk 490nm full option

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Helix woofer installatie hulp

Bericht door Xanderv » vr 22 mar 2019, 23:54

Nou even dit topic nieuw leven inblazen. Ik heb een helix subwoofer gekocht voor het reservewiel. Het is een tweedehands zonder bekabeling dus die moet ik nog hebben.

Ik heb contact gehad met een audiobedrijf die kabels levert maar het is nogal een kabelbende die er moet komen. Ik dacht eens zien of er iemand hier een idee heeft of het anders kan.

Ik ben er achter hoe de aansluiting op de radio genaamd is en dat moet een ac 88 zijn. Als het goed is moet de aansluiting op mijn helix sub een pp aansluiting zijn. Nou bestaat er natuurlijk geen directe lange kabel van pp naar ac88 (https://www.mbcaraudio.nl/pasklare-vers ... results=53 ). De audioboer die zei dat ik eerst een pp - ac88 omvormer moet hebben. Dan moet ik een pp - iso 2 meter kabel (https://www.mbcaraudio.nl/pasklare-vers ... iso-2.html) hebben. Dat zou betekenen dat ik bijna 80 euro kwijt ben aan bekabeling. Nog niet te spreken van de grote aansluitblokken die ik ergens achter de radio kwijt moet. Als het nodig is dan is het nodig maar misschien is er een makkelijkere oplossing. Nog even ene foto van de aansluiting radio en aansluiting sub bijgevoegd.

Bij voorbaat dank!
Bijlagen
BF56E2D4-E3FB-4100-A631-F88F952B3E09.jpeg
4108DCA6-9157-401D-AD89-3E3836D1A4CA.jpeg
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
PaRaN0iD
Forum newbie
Berichten: 51
Lid geworden op: do 30 aug 2018, 12:29

Re: Helix woofer installatie hulp

Bericht door PaRaN0iD » zo 24 mar 2019, 18:58

Je hebt toch niet alles nodig voor alleen je sub van die grote stekker ? Doorgaans hebben die plus, min, signaal en een geschakelde plus voor remote nodig en dan ben je er wel ?

Heb je geen handleiding bij die sub gekregen ook ? Zonder die connector op je sub is het sowieso lastig aansluiten lijkt me? Kan je Helix niet contacten wat je nodig heb ?

Trea
Vagling liefhebber
Berichten: 274
Lid geworden op: zo 02 apr 2017, 18:29
Locatie: Hengelo

Re: Helix woofer installatie hulp

Bericht door Trea » zo 24 mar 2019, 20:17

Als ik er morgen aan denk zal ik kijken of ik de handleiding nog in de auto heb liggen
Seat Ibiza 6j ST 1.2 TSI
VW Rabbit MK5 R25 2009
Ex:
VW UP! White edition 75PK 2012

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Helix woofer installatie hulp

Bericht door Xanderv » zo 24 mar 2019, 22:00

Voor de aansluiting op de versterker moet er sowieso een match kabel komen denk ik. Kan wel zelf gaan prutsen maar dat zal denk ik niet veel goedkoper / beter worden dan een Match kabel. Het gaat me er meer om dat de PP naar ISO kabel niet direct op de radio kan. Er zijn wel andere kabels maar die zijn natuurlijk weer net niet voor de RCD215. Ik denk dat het gewoon de optie wordt die de kabelboer voorstelde.

Paranoid het is niet alleen de sub maar ook versterker dus alle kabels van de speakers gaan ook naar achteren. De Helix versterker heeft een aantal presets voor bepaalde auto's zodat alle speakers het beste ingesteld staan. Of ik daar veel aan heb weet ik niet aangezien ik alleen de sub heb en niet de speakers.

Trea heb jij dat kastje ook om de presets in te stellen? Of was dat bij jou niet nodig. thnx
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Helix woofer installatie hulp

Bericht door Xanderv » di 26 mar 2019, 19:44

Nou ik heb MBcaraudio gemaild en we zijn er uit dat ik eerst de PP naar AC88 moet hebben en daarna de PP naar ISO kabel :)

Ik hoop dat ik dit alles kwijt kan achter de radio want het zijn nogal lompe blokken. Nu hoef ik echter geen kabels door te lussen of dergelijke. Ik krijg er 4 stekkertjes bij voor de achterspeakers. Deze ga ik alvast naar achteren trekken als ik toch met de sub bezig ben. Ik heb voorlopig nog geen speaker omdat ik eerst wil kijken hoe het klinkt met een goede compo set en de sub. Ik laat het wel weten als het er in ligt.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Helix woofer installatie hulp

Bericht door Tom Westendorp » wo 27 mar 2019, 22:32

Ik ben benieuwd!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Plaats reactie