Autobekleding voor VW UP, Seat Mii en Skoda Citigo

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
jhhk
Vagling liefhebber

Autobekleding voor VW UP, Seat Mii en Skoda Citigo

Bericht door jhhk » do 31 jul 2014, 21:23

wat denken jullie, zou het wat zijn of niet :think:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... tigo.html?
Bijlagen
$_85 (1).JPG
$_85 (1).JPG (50.21 KiB) 15303 keer bekeken
$_85.JPG
$_85.JPG (55.46 KiB) 15303 keer bekeken

Altos
Vagling liefhebber

Re: Autobekleding voor VW UP, Seat Mii en Skoda Citigo

Bericht door Altos » vr 01 aug 2014, 07:44

Hoi, ik heb dit interieur een tijdje gehad omdat er iets fout gegaan was bij de bestelling....verschrikkelijk! het waren ook echt stoelhoezen ipv oude stof eraf en nieuw leer erop...en het zat niet fijn meer omdat de vorm van de stoel verloren gaat door deze hoes. Nu hebben ze bij mij een perfecte bekleding ingebouwd van Alba in Amsterdam...dat is hoe het hoort, stoffen hoezen gaan eraf, nieuwe worden er op gezet en strak gemaakt...helemaal super...mooier om te zien maar zit ook echt goed. Ook is dit Eco-leder mooier spul dan het wat meer plastic zijnde van je plaatje. Ieder zijn/haar ding maar bovenstaand interieur....nooit doen!

Bobmii
Vagling liefhebber

Bericht door Bobmii » ma 18 aug 2014, 20:57

Heb het interieur ook bij alba laten doen en echt super tevreden over. Het hoes idee is echt een stuk minder. Had dit in een vorige auto...
Seat Mii style chic 60pk - candy white - VAGcom instellingen - W8 verlichting - lederen bekleding - drive pakket - extra getinte ramen rondom - LED achter lichten.

N!jntje
Forum eindbaas

Bericht door N!jntje » ma 18 aug 2014, 21:44

Bobmii schreef:Heb het interieur ook bij alba laten doen en echt super tevreden over. Het hoes idee is echt een stuk minder. Had dit in een vorige auto...
Vraag me af of de mensen op dezelfde hoes hebben gezeten als waar ik op heb gezeten. Want er zijn wel degelijk verschillende kwaliteitssoorten hoezen.
Van deze hoezen weet ik dat ze uit Brazilië komen en dat er een klein vak zit in de bijrijdersstoel waar als enige de naam op staat van het bedrijf dat ze maakt. Ze worden vastgezet met prikpennen die je door de originele bekleding drukt en daarop je hoes vastzet door de geleiderails die aan de binnenkant van de hoes zit. Het is dus niet zomaar een hoes.

Ik vond de stoelen goed zitten. En al helemaal voor een stoelhoes! Alba leather maakt ook mooi spul. Maar is dan ook wel een heel andere opzet kwa product en prijs.

Altos
Vagling liefhebber

Bericht door Altos » di 19 aug 2014, 05:11

Deze hoezen van de foto zijn echt gewoon hoezen, prijsverschil met alba is €200,- dus zo'n groot prijsverschil is het niet tegenover het kwaliteitsverschil...zeker als je dan bekijkt dat je elke dag op de stoelen zit en mooi moet blijven. Het Alba interieur behoud de exacte vorm van de stoel waar de hoes er echt overheen gespannen is waardoor er lucht onder zit bij de rug en zitvlakken...ieder zijn/haar ding maar het verschil hierin is echt goed merkbaar. Het Alba materiaal is ook veel zachter en mooier afgewerkt en je hebt opties tot personalisatie. Succes met kiezen

Menaz
Vagling liefhebber

Bericht door Menaz » za 10 jan 2015, 14:11

Geen idee wat de normale prijs is, maar bij de lokale VW-dealer hier bieden ze nu het eco leer aan voor € 399,-.

http://www.maasautogroep.nl/acties-nieu ... ieur-vw-up
Ex: SEAT Mii Sport Dynamic - 5-drs - Diepzwart metallic - Drive pakket - SEAT Portable System - 2014

arnout84
Forum eindbaas

Bericht door arnout84 » za 10 jan 2015, 14:38

De genoemde dealer hanteert hetzelfde plaatje als de MP aanbieder

MauriceR.
Vagling liefhebber

Bericht door MauriceR. » za 10 jan 2015, 15:59

Toevallig was ik op zoek naar een ander draadje dat ik zelf startte over het laten bekleding met leer. Maar hé! Hier is een alternatief!

Ik ben vanmiddag bij een locale stoffeerder geweest: Meneer Sam. Vreemde naam misschien, maar blijft wel hangen! Zeker als je er binnen ben geweest. Kort gezegd: VW heaven! Ik heb nog nooit zoveel VW T2s bij elkaar gezien. Alle in gerestaureerde staat, wachtend op origineel Westfalia interieur. Mooi!

Kort gepraat over leder. Alles kan. Alles heeft een prijs. Volgende week eens rustig stalen uitzoeken en een prijs horen. Ik ben benieuwd!

http://www.meneersam.nl

Overigens is dit ook wel een heel interessant adres! Levert alleen aan de vakhandel, maar als je iemand kent die in de business zit, kun je altijd iemand zoeken die het voor je maakt... http://www.westtrading.nl Ik ken ze van mijn Triumph. Ik was op zoek naar vinyl voor de kap. Kostte me 5 euro per meter en een 200 euro bij een tentenmaker voor een nieuwe cabriokap op mijn TR3A.

Maurice
Dagelijks: High Up!|Rood|Pano-dak|Triangles & wintervelgen
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.

arnout84
Forum eindbaas

Bericht door arnout84 » za 10 jan 2015, 19:35

Als de set dezelfde is als die van Alba (of er vandaan komt) is het een koopje voor 399...

Altos
Vagling liefhebber

Bericht door Altos » zo 11 jan 2015, 08:37

Dit is niet hetzelfde als het Alba interieur, kijk zelf maar op de site...de prijs is hoger omdat de kwaliteit en mate van werk hoger en veel meer is. Kwaliteit heeft een prijs, en dat is niet €399,- helaas.
Het werk van Meneer Sam ken ik niet, en kan daar dus ook niet over oordelen. Deze beste man biedt wel meer mogelijkheden mbt kleur/materiaal keuze, dat is nooit verkeerd lijkt me...

arnout84
Forum eindbaas

Bericht door arnout84 » zo 11 jan 2015, 08:47

Altos schreef:Dit is niet hetzelfde als het Alba interieur, kijk zelf maar op de site...de prijs is hoger omdat de kwaliteit en mate van werk hoger en veel meer is. Kwaliteit heeft een prijs, en dat is niet €399,- helaas.
Ik ken de MP advertentie en het is jammer dat de link niet meer werkt. Toevallig was het een bedrijf uit Alphen ad Rijn en de betreffende dealer ook. Als je kijkt naar de foto is het een foto die van de site af komt van Alba. Als een dealer zo'n wanproduct zou verkopen is dat natuurlijk wel slecht! Ik heb de dealer inmiddels om meer informatie gevraagd. Ik laat het weten!

arnout84
Forum eindbaas

Bericht door arnout84 » ma 12 jan 2015, 15:54

Contact gehad met de dealer en u raadt het al.....

Het is niet het originele! (Kan ook niet voor die prijs natuurlijk) Maar de eerder aangeboden stoelhoezen. De verkoper heeft me uitgenodigd om het eens te bekijken want ze hebben drie auto's staan die het hebben.

kgroot.nl
Forum eindbaas

Bericht door kgroot.nl » ma 12 jan 2015, 16:30

Ik zou het je afraden. Ik heb ooit een Captur afgeleverd met die dingen maar dat ziet er echt niet uit. En ze waren gewoon na 15.000KM doorgesleten
Ibiza running @ 248 pk & 373nm

-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-

Altos
Vagling liefhebber

Bericht door Altos » ma 12 jan 2015, 19:42

Op het eerste gezicht ziet het er natuurlijk leuk uit, maar pasvorm qua zitvlak en rug merk je pas na een weekje rijden. Ga kijken, voelen en zitten maar weet dan in ieder geval dat je inleverd op deze vlakken. Veel plezier. Over slijtage kan ik kort zijn, die is er bij mijn interieur niet (12.000 km.) op geen enkele plek...zoals hier boven aangegeven is dat niet vanzelfsprekend bij de hoezen.

arnout84
Forum eindbaas

Bericht door arnout84 » di 17 feb 2015, 18:22

Vandaag langs geweest (was in de buurt) bij Maas auto. Er stond een nieuwe Up! met de hierboven genoemde hoezen. Als je niet weet dat het hoezen zijn zie je het ook niet. Het zit er echt strak in en de pasvorm is ook erg goed. De verkoper vertelde dat ze het zelf niet monteren maar uitbesteden aan een extern bedrijf en dat het daarom er zo netjes inzit. Ik heb ook even gezeten op de stoelen en het beweegt absoluut niet. Voor 399 is het echt niet duur maar de verkoper vertelde mij het volgende (aan jullie om het te bevestigen / ontkrachten)

De achteraf inbouw van leer zoals genoemd in de catalogus van skoda, vw en seat (€695) zijn ook hoezen en is zeker geen opnieuw bekleden van de stoelen. Dat schijnt niet te kunnen voor de prijs.

Ik heb even een foto gemaakt en bijgevoegd.
Bijlagen
image.jpg

Berger
Forum newbie

Bericht door Berger » wo 18 feb 2015, 00:54

lederinbouwnederland.nl
Zitten vlakbij Maas in Alphen.

arnout84
Forum eindbaas

Bericht door arnout84 » wo 18 feb 2015, 07:19

Berger schreef:lederinbouwnederland.nl
Zitten vlakbij Maas in Alphen.
Maas laat het door hun inbouwen ja...

Altos
Vagling liefhebber

Bericht door Altos » wo 18 feb 2015, 08:37

Het bij mij door Alba ingezette interieur is wel degelijk opnieuw bekleed!
De originele stoffen bekleding is in zijn geheel verwijderd en dit Eco-leder is erin gezet, zijn ze 5 uur aan bezig geweest, mijn armsteun is ook bekleed met dit leder op dezelfde wijze.
Zal helaas niet de eerste verkoper zijn die niet weet hoe het werkt, die van mij ook niet, vandaar dat ik eerst deze hoezen kreeg en na mijn ongenoegen bekend te hebben gemaakt werd de goede set ingebouwd.
Natuurlijk liggen deze al klaar op voorhand gemaakt maar deze zit er echt strak op, die hoezen op jou foto zijn over de aanwezige stof heen getrokken.
Ik ben iig blij dat ik niet meer op de stoelhoezen zit maar op het ingebouwde interieur omdat de pasvorm van de stoelen nu veel beter is tegenover de hoezen.
Ik heb 2 weken met deze hoezen moeten rijden voordat mijn interieur erin kon maar er vormen zicht echt luchtkussens op de zit en rugvlakken...mijn dealer heeft mijn interieur natuurlijk kosteloos vervangen omdat dit niet was wat ik besteld had en de hoezen in de container gegooid na 6 maanden op de plank gelegen te hebben. ook zonde maar goed, niemand wilde ze zeiden ze.

Succes ermee, ik hoop dat je blij bent met je keuze.

arnout84
Forum eindbaas

Bericht door arnout84 » wo 18 feb 2015, 08:48

Altos schreef:Het bij mij door Alba ingezette interieur is wel degelijk opnieuw bekleed!
De originele stoffen bekleding is in zijn geheel verwijderd en dit Eco-leder is erin gezet, zijn ze 5 uur aan bezig geweest, mijn armsteun is ook bekleed met dit leder op dezelfde wijze.
Zal helaas niet de eerste verkoper zijn die niet weet hoe het werkt, die van mij ook niet, vandaar dat ik eerst deze hoezen kreeg en na mijn ongenoegen bekend te hebben gemaakt werd de goede set ingebouwd.
Natuurlijk liggen deze al klaar op voorhand gemaakt maar deze zit er echt strak op, die hoezen op jou foto zijn over de aanwezige stof heen getrokken.
Ik ben iig blij dat ik niet meer op de stoelhoezen zit maar op het ingebouwde interieur omdat de pasvorm van de stoelen nu veel beter is tegenover de hoezen.
Ik heb 2 weken met deze hoezen moeten rijden voordat mijn interieur erin kon maar er vormen zicht echt luchtkussens op de zit en rugvlakken...mijn dealer heeft mijn interieur natuurlijk kosteloos vervangen omdat dit niet was wat ik besteld had en de hoezen in de container gegooid na 6 maanden op de plank gelegen te hebben. ook zonde maar goed, niemand wilde ze zeiden ze.

Succes ermee, ik hoop dat je blij bent met je keuze.
Ik heb (nog) niks gekocht hoor haha. Maar wat je zegt klopt dat met het "luchtkussen" effect want je ziet dat er ruimte zit tussen de vlakken van de rug en zitting. Desondanks neemt het niet weg dat het een prima alternatief is voor mensen die geen vanaf €695 willen (of kunnen) betalen. Ik spaar nog even verder denk ik ;)

Plaats reactie