Verlichting voor de kofferbak

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Gebruikersavatar
Martin33
Vagling liefhebber
Berichten: 388
Lid geworden op: do 24 mei 2012, 17:26

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door Martin33 » vr 22 jun 2012, 20:06

Ron UP schreef:Klopt Martin, alleen bij de bestuurdersdeur kun je je sleutel in t slot steken
ah vandaar TWEE lifehammers :lol:
high up! white 75pk bm. Acc: 4 drn, panoramadak, armsteun, drive pkkt, pltsbesprnd resrvwiel en lederen interieur.
Extra's: Led kofferbak verlichting 12V, dagrijverlichting 4250K, Xtreme dimlicht 4000K, Xtreme mistlampen 4000K 27 juli afgeleverd

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door Psycho_Mantis » za 23 jun 2012, 09:56

Martin33 schreef:ik heb nog een idee en mogelijkheid, als je je auto open doet met de afstandsbediening gaan de deuren idd van slot af (wel handig iig :-) ), maar als je 1 deur hebt geopend gaat de auto niet meer automatisch op slot na 30sec. De binnenverlichting zou na ik gok 30 sec uit gaan. anders nog een mogelijkheid, 1x contact aan/uit zetten (starten hoeft niet) want dan gaat licht ook uit, portier dicht en kofferbak open.

Maar geen sleutelgat in de kofferbak? hoe kom je dan bij nood in de auto?
Je kan de achterklep wel openen van binnenuit met de sleutel.
Voor de gene die me niet gelooft, moet even aan de binnenkant van de achterklep kijken :lol:

Maar even ter duidelijkheid, je licht gaat aan als je de achterklep opendoet. Dus dit is inderdaad nog een mogelijkheid.

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door Ron UP » za 23 jun 2012, 13:19

Klopt, van binnenuit kun je voor nood ontgrendelen, staat ook in het boekje he.
En de binnenverlihting gaat ook aan bij openen achterklep, net gemerkt, want mn lampie ging af en toe aan, bleek dat mn klep niet goed dicht zat :D
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
Martin33
Vagling liefhebber
Berichten: 388
Lid geworden op: do 24 mei 2012, 17:26

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door Martin33 » za 23 jun 2012, 15:14

Ah super goed nieuws!! want dan loopt er een draadje in de kofferbak waar de verlichting op kan worden aangesloten.
high up! white 75pk bm. Acc: 4 drn, panoramadak, armsteun, drive pkkt, pltsbesprnd resrvwiel en lederen interieur.
Extra's: Led kofferbak verlichting 12V, dagrijverlichting 4250K, Xtreme dimlicht 4000K, Xtreme mistlampen 4000K 27 juli afgeleverd

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door Ron UP » za 23 jun 2012, 16:11

Inderdaad!!!
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door Psycho_Mantis » ma 25 jun 2012, 08:07

Ik ben benieuwt hoe je het gaat oplossen, ik ben zelf nog erg te spreken over het philips spot-on lampje.

Gebruikersavatar
dubbel-UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 543
Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 18:49
Locatie: het mooie Limburg

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door dubbel-UP! » ma 25 jun 2012, 17:40

Psycho_Mantis schreef:Ik ben benieuwt hoe je het gaat oplossen, ik ben zelf nog erg te spreken over het philips spot-on lampje.
ik ook! :P
Dubbel-UP! = black-UP! + high UP!

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door Marantz » di 26 jun 2012, 21:52

LED lamp met bewegingsmelder !

Ideaal zonder aan of uit te hoeven zetten, reageert op beweging, voor rond de 10-12 euro, misschien een beetje "over kill" info maar toch een handig lampje voor in de kofferbak......

Eigenschappen:
> 6 krachtige felle LED's
> passieve IR sensor (bewegingsmelder)
> lichtgevoeligheid in te stellen
> tijdsduur branden in te stellen (20-30-60-90 sec)
> lichtsterkte in te stellen (dim-functie)
> eenvoudig te monteren
> magneetvoet voor "plakken" op metaal
> werkt op batterijen 4x AAA (niet inbegrepen)

Vast plakken met magneet,tape of klittenband, en klaar.
pir_lamp_led_2.jpg
pir_lamp_led_2.jpg (10.66 KiB) 14601 keer bekeken

PeterUp
Forum newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: do 28 jun 2012, 07:55

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door PeterUp » vr 13 jul 2012, 23:44

Ik schop een oud topic even omhoog, maar ik denk dat dit voor meerdere mensen onder ons wel interessant is.
Een leuke aanbieding voor verlichting met sensor. Zie http://www.ibood.com/home-living-nl/nl/. Deze aanbieding geldt tot komende nacht 00.00 uur, dus het is voor de snelle beslissers onder ons.

Ik heb hem in ieder geval besteld. Drie lampjes is misschien wat veel, maar ik doe er denk links één en rechts één. En dan heb ik er nog één reserve.

Gebruikersavatar
Piedro
Vagling liefhebber
Berichten: 300
Lid geworden op: wo 01 feb 2012, 23:15

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door Piedro » za 14 jul 2012, 11:54

Goede tip! Iemand van hier met ervaringen?
Škoda Citigo Tour | 1.0 Greentech 60 pk | Brilliant Silver | 3-deurs | Travelpakket | LM velgen 'Apus' | Sunset
-------------

Afbeelding

Gebruikersavatar
dubbel-UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 543
Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 18:49
Locatie: het mooie Limburg

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door dubbel-UP! » za 14 jul 2012, 13:16

Piedro schreef:Goede tip! Iemand van hier met ervaringen?
Ja, Zulke lampjes heb ik ook in beide up!'s gemaakt. Aangezien er maar weinig rechte vlakken zijn, heb ik de lamp over de linker tashaak geplakt (met kit). Dubbelzijdige tape laat los.
Schroeven in de auto vind ik niet je-dat.... :|

1 lampje per kofferbak is voldoende voor orientatieverlichting, de sensor werkt prima. Heb ik destijds bij mediamarkt gekocht voor 12,95 per stuk. (Zijn ze wel in wit,zilver of zwart te koop)
Dubbel-UP! = black-UP! + high UP!

Gebruikersavatar
Piedro
Vagling liefhebber
Berichten: 300
Lid geworden op: wo 01 feb 2012, 23:15

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door Piedro » za 14 jul 2012, 14:39

Mooi, bedankt! Dan heb ik 'm liever in het zilver en één lampje lijkt me wel voldoende, dus ik zal eens verder neuzen.
Škoda Citigo Tour | 1.0 Greentech 60 pk | Brilliant Silver | 3-deurs | Travelpakket | LM velgen 'Apus' | Sunset
-------------

Afbeelding

Tess
Vagling liefhebber
Berichten: 137
Lid geworden op: vr 06 apr 2012, 20:54
Locatie: Den haag

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door Tess » ma 16 jul 2012, 21:42

Nu lampjes bij de blokker met led, lekker veel licht! Zit een magneet aan, dus makkelijker kan het niet! Voor 2 euro!!! Dus allemaal rennen naar de blokker !!!
Sinds maandag 25 juni 2012 super trotse eigenaar van een rode move UP! BM, all weather banden van Goodyear, Maps & more, ex pakket.
Rode Up is verkocht, nu heb ik een blauwe high Up met classic velgen en een Panorama dak en de opties Vd rode Up!

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door Ron UP » di 17 jul 2012, 11:48

Met bewegingssensor Tessa, dat is wel heel erg goedkoop dan
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
StefanK
Forum newbie
Berichten: 22
Lid geworden op: do 12 apr 2012, 23:01

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door StefanK » wo 08 aug 2012, 23:01

Dames en heren,

Inmiddels heb ik m'n Up! en ik heb na veel leeswerk op dit forum besloten, (volgens mij) de eerste te worden met een Up! inclusief "mooiere" kofferbak verlichting!!
Een 12V LED-strip had ik nog liggen, (met een beetje speurwerk zal deze ongetwijfeld ergens te koop zijn) en een idee heb ik van het forum gehaald om de spanning van voren te halen.

Ik heb een speakerkabel (2x 0,75mm) getrokken van de binnenverlichting, (geklemd in de fitting, zit stevig zonder schade aan te brengen) naar de linker zijkant bij het bestuurdersportier.
Doordat er een versteviging zit in het dag, kan het niet in één keer naar achteren...
Vanuit het portier links voor, gaat de kabel verder naar achteren, zodat het uitkomt bij de gordelspanner, links achter. Voor meer duidelijkheid, zie foto nummer 4.

De LED-strip heb ik eerst bevestigd met dubbelzijdig tape, dit hield niet voldoende.
Vanavond heb ik magneetstrips gelijmd op de strip, morgen even kijken of dit wel blijft zitten. (foto volgt)

Resultaat van de LED-verlichting is een mooie, goed verlichtte kofferbak die automatisch aan- en uitschakelt met de binnenverlichting! Ideaal!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Toine
Vagling liefhebber
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 02 jul 2012, 09:00

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door Toine » do 09 aug 2012, 06:53

Ziet er goed uit StefanK!
Seat Mii Style Sport 75 PK Candywit, Airco, Seat Sound System 2 + SPS, Drive Pakket

7UP
Forum newbie
Berichten: 86
Lid geworden op: do 28 jun 2012, 17:56

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door 7UP » do 09 aug 2012, 08:36

StefanK schreef:Dames en heren,

Inmiddels heb ik m'n Up! en ik heb na veel leeswerk op dit forum besloten, (volgens mij) de eerste te worden met een Up! inclusief "mooiere" kofferbak verlichting!!
Een 12V LED-strip had ik nog liggen, (met een beetje speurwerk zal deze ongetwijfeld ergens te koop zijn) en een idee heb ik van het forum gehaald om de spanning van voren te halen.

Ik heb een speakerkabel (2x 0,75mm) getrokken van de binnenverlichting, (geklemd in de fitting, zit stevig zonder schade aan te brengen) naar de linker zijkant bij het bestuurdersportier.
Doordat er een versteviging zit in het dag, kan het niet in één keer naar achteren...
Vanuit het portier links voor, gaat de kabel verder naar achteren, zodat het uitkomt bij de gordelspanner, links achter. Voor meer duidelijkheid, zie foto nummer 4.

De LED-strip heb ik eerst bevestigd met dubbelzijdig tape, dit hield niet voldoende.
Vanavond heb ik magneetstrips gelijmd op de strip, morgen even kijken of dit wel blijft zitten. (foto volgt)

Resultaat van de LED-verlichting is een mooie, goed verlichtte kofferbak die automatisch aan- en uitschakelt met de binnenverlichting! Ideaal!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
mooie oplossing vooral dat hij geschakeld is met je originele binnenverlichting.
maar hoe heb je de kabel tussen je hemel en het dak gekregen langs de rand getrokken of je hemel losgemaakt en hoe dan zonder schade?

Gebruikersavatar
Martin33
Vagling liefhebber
Berichten: 388
Lid geworden op: do 24 mei 2012, 17:26

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door Martin33 » do 09 aug 2012, 20:14

7UP schreef:
StefanK schreef:Dames en heren,

Inmiddels heb ik m'n Up! en ik heb na veel leeswerk op dit forum besloten, (volgens mij) de eerste te worden met een Up! inclusief "mooiere" kofferbak verlichting!!
Een 12V LED-strip had ik nog liggen, (met een beetje speurwerk zal deze ongetwijfeld ergens te koop zijn) en een idee heb ik van het forum gehaald om de spanning van voren te halen.

Ik heb een speakerkabel (2x 0,75mm) getrokken van de binnenverlichting, (geklemd in de fitting, zit stevig zonder schade aan te brengen) naar de linker zijkant bij het bestuurdersportier.
Doordat er een versteviging zit in het dag, kan het niet in één keer naar achteren...
Vanuit het portier links voor, gaat de kabel verder naar achteren, zodat het uitkomt bij de gordelspanner, links achter. Voor meer duidelijkheid, zie foto nummer 4.

De LED-strip heb ik eerst bevestigd met dubbelzijdig tape, dit hield niet voldoende.
Vanavond heb ik magneetstrips gelijmd op de strip, morgen even kijken of dit wel blijft zitten. (foto volgt)

Resultaat van de LED-verlichting is een mooie, goed verlichtte kofferbak die automatisch aan- en uitschakelt met de binnenverlichting! Ideaal!
+1 ik ben ook benieuwd het leek mij nog niet direct eenvoudig :oops:
high up! white 75pk bm. Acc: 4 drn, panoramadak, armsteun, drive pkkt, pltsbesprnd resrvwiel en lederen interieur.
Extra's: Led kofferbak verlichting 12V, dagrijverlichting 4250K, Xtreme dimlicht 4000K, Xtreme mistlampen 4000K 27 juli afgeleverd

Gebruikersavatar
IjZeL
Forum newbie
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 06 aug 2012, 21:17

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door IjZeL » do 09 aug 2012, 20:25

Verlichting ziet er goed uit, alleen lijkt het me erg omslachtig. Ik ben al aan het nadenken hoe ik de hoedenplank automatisch kan laten meegaan met de klep en het idee om dan een schakelaartje te maken waar de hoedenplank op rust als de klep dicht is. Zodra de kofferbak dan los gaat, gaat de hoedenplank mee en voila, licht! :)
Seat Mii - Style Sport Tornadorood - 60,00PK - Wegwijsmiep - Armsteun (in bestelling)

NoTVR
Vagling liefhebber
Berichten: 333
Lid geworden op: vr 08 jun 2012, 12:09

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door NoTVR » vr 10 aug 2012, 07:24

Ziet er netjes uit. Is het een beetje te doen om de hemelbekleding weer netjes vast te zetten?

Ik zit aan weer een hele andere oplossing te denken, maar ben er nog niet uit.

Een accupakketje (bijvoorbeeld uit een mobile telefoon) in de kofferbak met een paar LED's erop aangesloten in de plastic houders voor de tussenplank. Magneetschakelaaartje op de hoedenplank. De accu opladen via de verlichting van een achterlichtunit. In het algemeen heb je kofferbakverlichting alleen nodig in het donker, dus de accu heeft meestal wel wat lading dan.
Nog eenvoudiger is het om het pakketje onder de hoedenplank te bevestigen. Ik heb oude laptop accu's liggen die al 4 jaar niet meer zijn opgeladen, maar nog steeds spanning afgeven. Dus eens in het jaar met kerst een nieuwe lading moet voldoende zijn.

Plaats reactie