Luidsprekers ontbreken

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Gebruikersavatar
Citigo
Forum newbie
Berichten: 43
Lid geworden op: za 15 dec 2012, 16:03

Luidsprekers ontbreken

Bericht door Citigo » wo 10 apr 2013, 18:40

Helaas heb ik in Mijn Citigo 1.0 Elegance Automaat maar twee luidsprekers zitten. Ik dacht eigenlijk dat de Volkswagen fabriek dat probleem nu wel onder controle had
maar helaas toch niet. Nu wordt komende vrijdag de ontbrekende luidsprekers ingebouwd door de dealer maar moet wel een deel van de kosten zelf betalen.
Maar wil een brief schrijven aan Pon om die kosten vergoed te krijgen. Heeft iemand hier ervaring mee? En hoe je die brief het beste kan opstellen? Of heeft iemand een voorbeeld brief?
Citigo 1.0 60pk Elegance Automaat Tornado Red, zwarte 15inch Auriga velgen, Panorama dak, 5deurs, All season en Travel pakket, Move & Fun.

Gebruikersavatar
BarMove(d)Up
Vagling liefhebber
Berichten: 288
Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 16:06

Re: Luidsprekers ontbreken

Bericht door BarMove(d)Up » wo 10 apr 2013, 20:46

Had je wel meerdere speakers besteld?

Zo ja, was meer prijs op offerte aangegeven? Of niet.

Is het geval dta je meer speakers hebt besteld en er was geen meerprijs aangegeven dan zijn de kosten voor je dealer.
Je koopt je auto bij hem dus hij moet afleveren wat afgesproken is. Volgens de Nederlandse consumentenwet mat hij jou niet door verwijzen naar de importeur. Lees vaker dat dat gebeurt en dat veel kopers dat ook accepteren, maar dat is niet juist.
De levernacier moet met jou de boel regelen en eventuele kosten zelf verhalen bij PON.

Neem anders contact op met Consuwijzer.
Move Up 60pK, White Candy, Drive Pakket, Winterpakket, Climatic, Radio 'RCD 215', 4 deuren, Rubber Matten, Luxe kentekenplaten, korte antenne, uitlaat sierstuk, Up! instaplijsten, Dotz Freerider Peak 16", Getinte ramen, Osram Nightbreaker Plus.

Gebruikersavatar
erikvank
Vagling liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: do 14 feb 2013, 11:55

Re: Luidsprekers ontbreken

Bericht door erikvank » wo 10 apr 2013, 22:02

Citigo schreef: [...] Maar wil een brief schrijven aan Pon om die kosten vergoed te krijgen. Heeft iemand hier ervaring mee? En hoe je die brief het beste kan opstellen? Of heeft iemand een voorbeeld brief?
Pon heeft formeel niets met jou te maken. Jij hebt Pon geen cent betaalt, geen contract met hem opgesteld, dus hoeft hij ook niets te doen. Ik ga er even vanuit dat je Pon als importeur bedoelde en niet als dealer, want dat doet Pon natuurlijk ook. De enige partij waar jij mee te maken hebt, is je eigen dealer. Als je het formeel wil gaan spelen (en dat lijkt mij jouw bedoeling van een brief schrijven) dan ga je verhaal halen bij de dealer.

Een voorbeeldbrief voor een ingebrekestelling na aankoop van een ondeugdelijk product vond ik via google bij Het Juridisch Loket:
<uw naam>
<adres>
<postcode en woonplaats>
<e-mail, indien beschikbaar>


Aan
<naam>
<adres>
<postcode en woonplaats>


Onderwerp: ingebrekestelling ondeugdelijk product


<woonplaats, datum>


Geachte heer, mevrouw,

Op <datum> kocht ik bij u een <product>, om precies te zijn een <merk, type>.
Volgens het Burgerlijk Wetboek moet het <product> alle eigenschappen hebben die nodig zijn om het normaal te kunnen gebruiken. Dat is nu niet zo. Ik heb over dit product de volgende klachten: <opsomming klachten>.

Ik heb u verzocht het product te repareren of te vervangen. Tot nu toe hebt u dat niet gedaan. Door middel van deze brief bied ik u voor de laatste keer de mogelijkheid om bovengenoemde klachten op te lossen. Ik verzoek u daarom om het product binnen twee weken na de datum van deze brief alsnog te repareren of te vervangen. Kunt of wilt u dat niet doen, dan verzoek ik u binnen twee weken een ander <product> te leveren, dat wel voldoet aan de eisen van normaal gebruik.

Wanneer u geen van bovenstaande zaken doet, dan dient u de koopovereenkomst als ontbonden te beschouwen. Bovendien stel ik u in dat geval nu alvast aansprakelijk voor alle schade die ik heb geleden en nog zal lijden.
Ik verzoek u vriendelijk binnen twee weken na de datum van deze brief schriftelijk te reageren.
Met vriendelijke groet,

<naam en handtekening>
Hier zul je het een en ander aan aan moeten passen en de brief is duidelijk bedoeld voor een partij die niet wil repareren, terwijl dat niet direct het probleem is in jouw geval. Zonder meteen een juridische strijd er van te maken, kan het best handig zijn om de brief op te stellen samen met een jurist, die je misschien via via kent.
Get up! Stand up! Don't give up ...

Volkswagen High-Up! - BMT 75pk - Deep Black Pearl - Executive Pakket - Drive Pakket - Maps & More - 220v omvormer - middenarmsteun
Volkswagen Golf Variant

Miisport1
Vagling liefhebber
Berichten: 204
Lid geworden op: vr 15 mar 2013, 21:23

Re: Luidsprekers ontbreken

Bericht door Miisport1 » wo 10 apr 2013, 22:52

Je hebt toch ten allen tijde maar 2 speakers.
mits je het audio pakket neemt en dan heb je toch ook gelijk de voorbereiding op de pid oftewel maps en more.of heb ik dat mis.

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Luidsprekers ontbreken

Bericht door Psycho_Mantis » do 11 apr 2013, 05:51

Als je geen sound pakket heb genomen en je hebt je contract getekend is het je eigen fout.
Als het op je aankoop contract staat is het een ander verhaal...

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Luidsprekers ontbreken

Bericht door Inge » do 11 apr 2013, 05:52

Miisport1 Dat klopt niet. Je kunt maps en more voorbereiding hebben zonder het audio pakket althans bij de Go's
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
aut5MIIsport60
Vagling liefhebber
Berichten: 212
Lid geworden op: vr 07 sep 2012, 11:29
Locatie: Almere-stad

Re: Luidsprekers ontbreken

Bericht door aut5MIIsport60 » zo 14 apr 2013, 20:14

Mijn Mii style sport automaat (niet de goedkoopste uitv.) had in tegenstelling tot de net zo dure style chic ook geen radio en ook maar 2 boxen, dat wist ik van te voren.
Las elders op dit forum dat die achterste boxen sowieso een zeer goedkope geluidskwaliteit leveren.
Voor E50,- koop je zelf betere boxen en kabels aanleggen in zo'n kort autootje toch ook geen probleem ?
MII style Sport 60pk semi-aut5

Miisport1
Vagling liefhebber
Berichten: 204
Lid geworden op: vr 15 mar 2013, 21:23

Re: Luidsprekers ontbreken

Bericht door Miisport1 » zo 14 apr 2013, 22:39

aut5MIIsport60 schreef:Mijn Mii style sport automaat (niet de goedkoopste uitv.) had in tegenstelling tot de net zo dure style chic ook geen radio en ook maar 2 boxen, dat wist ik van te voren.
Las elders op dit forum dat die achterste boxen sowieso een zeer goedkope geluidskwaliteit leveren.
Voor E50,- koop je zelf betere boxen en kabels aanleggen in zo'n kort autootje toch ook geen probleem ?

bij het cool mii pakket zat dit erbij
de maps en more voorbereidng de extra speakers met radio en airco en dat voor 5 euro meer :)
de airco was 490 en het pakket 495
neem daarbij het drive pakket van 400 dan heb je cc uitgebreide boord computer en parkeer sensoren
en als extra stoelverwarming voor 200
dan heb je voor 1095 euro aan opties en een complete auto.

@@lgra
Vagling liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: za 09 feb 2013, 18:48

Re: Luidsprekers ontbreken

Bericht door @@lgra » ma 15 apr 2013, 07:17

Bii de Up hebben alleen de high, de black en de white 4 speakers. Bij alle overige modellen kun je voor het soundpakket kiezen.
UP! HIGH 75 PK Executive pakket Tornadorood en Classic 16 inch Zilver Also: Alfa Giulia, BMW 325 Ci cabrio, New Mini 2014

Miisport1
Vagling liefhebber
Berichten: 204
Lid geworden op: vr 15 mar 2013, 21:23

Re: Luidsprekers ontbreken

Bericht door Miisport1 » ma 15 apr 2013, 08:19

@@lgra schreef:Bii de Up hebben alleen de high, de black en de white 4 speakers. Bij alle overige modellen kun je voor het soundpakket kiezen.


ik heb zelfs zes speakers in de mii. :mrgreen:
of zit daar ook weer verschil in heb 4 normale speakers en 2 tweeters.

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Luidsprekers ontbreken

Bericht door Psycho_Mantis » ma 15 apr 2013, 08:56

@@lgra schreef:Bii de Up hebben alleen de high, de black en de white 4 speakers. Bij alle overige modellen kun je voor het soundpakket kiezen.
Nee die hebben 6 speakers ;)

Gebruikersavatar
Citigo
Forum newbie
Berichten: 43
Lid geworden op: za 15 dec 2012, 16:03

Re: Luidsprekers ontbreken

Bericht door Citigo » za 04 mei 2013, 15:26

Het heeft gewerkt de mail aan Pon:

Zojuist heb ik geprobeerd u te bellen. Helaas heb ik u niet kunnen spreken. Daarom wil ik u bij deze graag het volgende toedoen.
De kosten van € 185,- euro die nog openstaan betreffende het achteraf installeren van extra speakers zullen komen te vervallen. De ŠKODA organisatie zal deze kosten op zich nemen. Ik heb de dealer hiervan reeds op de hoogte gebracht en hij zal de huidige factuur intrekken.
Hopende u naar tevredenheid te hebben geïnformeerd. Mochten er nog vragen zijn dan hoor ik dit graag. U kunt mij bereiken op telefoonnummer 033 - 43 43 703 of via skodaklantenservice@pon.com. Ik wens u nog veel plezier van uw ŠKODA Citigo.
Citigo 1.0 60pk Elegance Automaat Tornado Red, zwarte 15inch Auriga velgen, Panorama dak, 5deurs, All season en Travel pakket, Move & Fun.

RickUP
Vagling liefhebber
Berichten: 119
Lid geworden op: do 16 aug 2012, 22:46
Locatie: Oldebroek

Re: Luidsprekers ontbreken

Bericht door RickUP » za 04 mei 2013, 16:48

Dat is fijn om te horen :)
Maar ook niet meer dan normaal uiteraard.
We´re going UP! UP! UP!

Zwarte Take UP! BMT 60 pk 5Deurs Climatic Comfortpack Armsteun Dorpellijsten Korte VW Polo Antenne.

Plaats reactie