logo's radiostations

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
highupper
Forum newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: do 06 sep 2018, 21:36

Re: logo's radiostations

Bericht door highupper » di 25 sep 2018, 08:53

highupper schreef:
za 22 sep 2018, 08:07
Heeft iemand ervaring met het toevoegen van logo`s aan de composition phone radio ( zowel dab+ als gewone radio) die bedient wordt via maps and more? De app draait op een android telefoon.

Nog niemand ervaring hiermee?

Gebruikersavatar
robw
Vagling liefhebber
Berichten: 143
Lid geworden op: zo 01 jun 2014, 10:36

Re: logo's radiostations

Bericht door robw » di 25 sep 2018, 21:56

Ik heb de Garmin scherm. Net aan de PC gehangen en kreeg gelijk een melding dat er een nieuwe software versie Fresh is en ook voor de Garmin. Beide ge-update hierna het mapjes MediaPlayer\logos opgezocht. Die staat er bij mij niet in? Er staat wel een map MediaPlayer maar dan zonder de map logos? Wel zie ik een bestandje logo.afs?

Iemand ervaring met de Garmin en met dit bestandje? Ik vermoed een samengepakt bestandje met zenderlogo's?

Iemand ervaring met de nieuwe software? Ik zie dat je nu zelf POI kan toevoegen, dat is wel handig voor bijv. McD ect.
UP! HIGH 60PK

marco-1970
Forum newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: do 28 feb 2019, 14:12

Re: logo's radiostations

Bericht door marco-1970 » do 23 mei 2019, 12:41

ik kan de map logos niet openen waar moet ik het bestand anders in plaatsen??

Dootjuh
Vagling liefhebber
Berichten: 101
Lid geworden op: wo 10 jul 2019, 23:09
Locatie: Zaandam

Re: logo's radiostations

Bericht door Dootjuh » vr 19 jul 2019, 12:52

Heeft iemand toevallig het logo van FunX?
Of kan deze iemand maken?

Mijn dank zal enorm zijn!

Dootjuh
Vagling liefhebber
Berichten: 101
Lid geworden op: wo 10 jul 2019, 23:09
Locatie: Zaandam

Re: logo's radiostations

Bericht door Dootjuh » vr 19 jul 2019, 19:28

Dootjuh schreef:
vr 19 jul 2019, 12:52
Heeft iemand toevallig het logo van FunX?
Of kan deze iemand maken?

Mijn dank zal enorm zijn!
Hierbij al heel snel een reactie op mijn eigen vraag. Ik bleek niet goed gekeken te hebben.... het funx logo staat al in het .rar bestand.

Wel is het mij opgevallen dat deze niet wordt weergegeven op het Maps & More systeem.
Ik heb mijn best gedaan en heb ontdekt dat wanneer je het einde van de bestandsnaam van 8095 naar 8063 wijzigt het funx logo netjes wordt weergegeven :D

Afbeelding

jesse_s93
Forum newbie
Berichten: 53
Lid geworden op: vr 07 apr 2017, 21:55

Re: logo's radiostations

Bericht door jesse_s93 » za 20 jul 2019, 00:22

Ik heb al best veel geprobeerd, maar ik krijg geen logo's in beeld van het Garmin scherm. Ik zie veel succes verhalen bij het Navigon systeem, maar zijn er ook mensen met een Garmin bij wie het is gelukt?

Wat ik al heb gedaan:
- Via Garmin Fresh de radiologos downloaden en up de Garmin gezet. Geen resultaat.
- Een mag logos aanmaken en daar de logo's inzetten die via dit topic zijn gedeeld. Ook geen resultaat.
Ik zag wel dat bij enkele Duitse radio zender het logo wordt weergegeven.

Kan iemand mij verder helpen?

Btw. Het gaat om de DAB versie van de RCD 215

Dootjuh
Vagling liefhebber
Berichten: 101
Lid geworden op: wo 10 jul 2019, 23:09
Locatie: Zaandam

Re: logo's radiostations

Bericht door Dootjuh » za 20 jul 2019, 08:40

jesse_s93 schreef:
za 20 jul 2019, 00:22
Ik heb al best veel geprobeerd, maar ik krijg geen logo's in beeld van het Garmin scherm. Ik zie veel succes verhalen bij het Navigon systeem, maar zijn er ook mensen met een Garmin bij wie het is gelukt?

Wat ik al heb gedaan:
- Via Garmin Fresh de radiologos downloaden en up de Garmin gezet. Geen resultaat.
- Een mag logos aanmaken en daar de logo's inzetten die via dit topic zijn gedeeld. Ook geen resultaat.
Ik zag wel dat bij enkele Duitse radio zender het logo wordt weergegeven.

Kan iemand mij verder helpen?

Btw. Het gaat om de DAB versie van de RCD 215
Op de Garmin is er in de hoofdmap van de Maps&More een bestand aanwezig met de naam logo.afs
Dit is een ingepakt bestand. Ik probeer uit te vinden hoe deze uit te pakken (met welke software). Als ik weet hoe dit bestand uit te pakken zal het een fluitje van een cent zijn.....echter ben ik er nog niet achter.

Misschien een idee om mee te zoeken via google (how to extract .afs file). Als je eerder iets vindt dan ik dan hoor ik het graag.

Dootjuh
Vagling liefhebber
Berichten: 101
Lid geworden op: wo 10 jul 2019, 23:09
Locatie: Zaandam

Re: logo's radiostations

Bericht door Dootjuh » za 20 jul 2019, 08:44

Dootjuh schreef:
vr 19 jul 2019, 19:28
Dootjuh schreef:
vr 19 jul 2019, 12:52
Heeft iemand toevallig het logo van FunX?
Of kan deze iemand maken?

Mijn dank zal enorm zijn!
Hierbij al heel snel een reactie op mijn eigen vraag. Ik bleek niet goed gekeken te hebben.... het funx logo staat al in het .rar bestand.

Wel is het mij opgevallen dat deze niet wordt weergegeven op het Maps & More systeem.
Ik heb mijn best gedaan en heb ontdekt dat wanneer je het einde van de bestandsnaam van 8095 naar 8063 wijzigt het funx logo netjes wordt weergegeven :D

Afbeelding
Correctie; de bestandsnaam moet eindigen op 8083

Dootjuh
Vagling liefhebber
Berichten: 101
Lid geworden op: wo 10 jul 2019, 23:09
Locatie: Zaandam

Re: logo's radiostations

Bericht door Dootjuh » za 20 jul 2019, 08:50

Kleine update voor de mensen met een Navigon Maps & More.

Het viel mij op dat vele logo's verouderd waren en uitgerekt waren om het vierkantje volledig te vullen.
Dus wat heb ik gedaan?

*Originele zenderlogo's van VW gedownload op https://webspecial.volkswagen.de/vwinfo ... downloads#
*Gekeken wat het formaat is van enkele originele zenderlogo's op de M&M. Blijkt dat alle van origine aanwezige logo's een formaat hebben van 124X118.

Van de populaire nederlandse radiostations heb ik het formaat aangepast en deze geupload op de M&M en het resultaat mag er wezen vindt ik!

In de bijlage de logo's, kant en klaar om op de M&M te zetten.

Hier 2 voorbeelden:

Afbeelding Afbeelding
Bijlagen
Zenderlogo's origineel VW.zip
(174.96 KiB) 231 keer gedownload

Christiaandg
Forum newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 27 dec 2019, 23:10

Re: logo's radiostations

Bericht door Christiaandg » vr 27 dec 2019, 23:30

Hallo!

Het is inmiddels weer een tijdje geleden dat iemand hier een update heeft geplaatst.

Nou hou ik persoonlijk van een strak en één design. Ik heb dus de logo's die ik hier op het forum heb gevonden verzameld en mooi afgewerkt. Ik heb gelijk ook het nieuwe logo van SkyRadio mee gepakt. Have fun!
Bijlagen
RadioLogo2020.rar
(78.87 KiB) 218 keer gedownload

Gebruikersavatar
PaRaN0iD
Forum newbie
Berichten: 51
Lid geworden op: do 30 aug 2018, 12:29

Re: logo's radiostations

Bericht door PaRaN0iD » za 07 mar 2020, 19:20

Ik ben ermee gestopt. Die M&M heb ik nu 3x moeten herstellen omdat ie of de telefoon niet meer pakte of geen geluid gaf. Dus dan zijn die instellingen van de stations er helaas ok uit.

Plaats reactie