Hoe bevalt het comfort van een armsteun?

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
pkfreak
Vagling liefhebber
Berichten: 356
Lid geworden op: ma 23 jun 2014, 18:45

Re: Hoe bevalt het comfort van een armsteun?

Bericht door pkfreak » ma 04 mei 2015, 20:31

Voor mij het belangrijkste accessoire als het niet standaard is.
Ook in deze auto gewoon weer prettig.
Gr. Michel

Gebruikersavatar
UPsmurf
Vagling liefhebber
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 18 feb 2015, 20:31
Contacteer:

Re: Hoe bevalt het comfort van een armsteun?

Bericht door UPsmurf » zo 24 mei 2015, 01:17

Zijn er ook lange mensen die de armsteun gemonteerd hebben, en heeft het dan ook nut? Ik heb destijds in mijn polo een armsteun gemonteerd gehad, die was universeel, 20cm te laag en kon niet weggeklapt worden waardoor die altijd in de weg zat. ik zie dat de nieuwe armsteunen ook weggeklapt kunnen worden dus dat is een grote plus. Ik ben +/-196, iemand met vergelijkbare lengte? en hebben jullie allemaal de originele volkswagen/seat/skoda armsteun of ook andere pasklare. Ik heb namelijk de onderstaande gezien, omdat die goed bij de high UP! interieur past, door de grijs accenten.

Afbeelding
High UP! smurf blauw

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Hoe bevalt het comfort van een armsteun?

Bericht door arnout84 » zo 24 mei 2015, 07:12

Ik had een Armster in mijn Mercedes maar was lang niet zo stevig als de originele van de dealer. Je schroeft deze op de middenconsole en niet zoals de originele op het chassis

Gebruikersavatar
jhhk
Vagling liefhebber
Berichten: 150
Lid geworden op: za 31 mei 2014, 23:29

Re: Hoe bevalt het comfort van een armsteun?

Bericht door jhhk » zo 24 mei 2015, 09:53

Ik heb een armster slider met leder en die zit ook alleen maar met een paar schroeven aan het midden console vast.
wiebelt een beetje en is redelijk laag, maar ik gebruik hem altijd.

Gebruikersavatar
AlexVDL
Vagling liefhebber
Berichten: 232
Lid geworden op: za 09 aug 2014, 00:07

Re: Hoe bevalt het comfort van een armsteun?

Bericht door AlexVDL » zo 31 mei 2015, 21:48

Ik zou graag een armsteun willen, maar heb vanuit de fabriek het wit/rode interieur, dus al die zwarte armsteunen zien er niet uit :x
2014 High UP! White BMT, 4-deurs, 75 PK, Climatic, wit/rood interieur, rood dashboard, e-UP LED DRL, 17" Brock RC28 7.5J ET35 rood, rood gewrapte dak, rode striping, rode spiegelkappen, carbon diffuser.

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Hoe bevalt het comfort van een armsteun?

Bericht door arnout84 » zo 31 mei 2015, 22:17

AlexVDL schreef:Ik zou graag een armsteun willen, maar heb vanuit de fabriek het wit/rode interieur, dus al die zwarte armsteunen zien er niet uit :x
Kan opnieuw bekleed worden ;)

Gebruikersavatar
AlexVDL
Vagling liefhebber
Berichten: 232
Lid geworden op: za 09 aug 2014, 00:07

Re: Hoe bevalt het comfort van een armsteun?

Bericht door AlexVDL » ma 01 jun 2015, 22:13

Ja maar het plastic blijft zwart of grijs en niet 'ceramic' zoals mijn deurpanelen en onderkant dashboard.
2014 High UP! White BMT, 4-deurs, 75 PK, Climatic, wit/rood interieur, rood dashboard, e-UP LED DRL, 17" Brock RC28 7.5J ET35 rood, rood gewrapte dak, rode striping, rode spiegelkappen, carbon diffuser.

Altos
Vagling liefhebber
Berichten: 215
Lid geworden op: ma 14 apr 2014, 15:00

Re: Hoe bevalt het comfort van een armsteun?

Bericht door Altos » di 02 jun 2015, 07:31

die kan je evt. primeren en spuiten? verf is in alle kleuren te krijgen...

Gebruikersavatar
whiteup3107
Forum newbie
Berichten: 26
Lid geworden op: vr 21 aug 2015, 23:03
Locatie: Breda

Re: Hoe bevalt het comfort van een armsteun?

Bericht door whiteup3107 » za 22 aug 2015, 22:12

Hoi,

Bij mij zat de armsteun er al in.
Ik vind de extra opbergruimte erg handig en tijdens het rijden is het wel lekker.
Enige nadeel is dat hij nogal wiebelt :( misschien zit deze niet goed gemonteerd of zijn deze armsteunen gewoon wiebelig.

mvg Tamara

Gebruikersavatar
Bobmii
Vagling liefhebber
Berichten: 187
Lid geworden op: ma 21 apr 2014, 14:50

Re: Hoe bevalt het comfort van een armsteun?

Bericht door Bobmii » di 15 sep 2015, 13:41

Dag Tamara,

Als je armsteun 'wiebelig' is zit deze waarschijnlijk op de middenconsole geschroefd in plaats van op de carrosserie. Je kunt dit even laten checken bij de dealer, hij hoort niet wiebelig te zijn namelijk.
Seat Mii style chic 60pk - candy white - VAGcom instellingen - W8 verlichting - lederen bekleding - drive pakket - extra getinte ramen rondom - LED achter lichten.

Gebruikersavatar
BottomsUp!
Forum newbie
Berichten: 55
Lid geworden op: zo 27 sep 2015, 10:59
Locatie: Leiden

Re: Hoe bevalt het comfort van een armsteun?

Bericht door BottomsUp! » ma 26 okt 2015, 20:33

Wij hebben ook een SportsVan met een armsteun en ik vind het heerlijk! Zeker in combinatie met een automaat, net alsof je in je luie stoel zit te sturen :dance:

Dus ook een originele armsteun via de banner besteld met 10% korting en vandaag gemonteerd. Monteren duurt een uurtje en is prima zelf te doen, ook voor mensen met 2 linkerhanden. Lekker mijn zonnebrilletje erin en een proefritje gemaakt: hij zit goed stevig vast en het rijd lekker ontspannen. De handrem is minder toegankelijk maar dat lijkt me logisch. Mocht je passagiers hebben op de achterbank lijkt het me iets minder makkelijk schuiven van links naar rechts mocht je dat willen want de steun steekt iets naar achter uit. Wat mij betreft is deze armsteun de investering meer dan waard!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ducati Diavel Dark Stealth, Volkswagen Up! High Up!

MiiZii
Forum newbie
Berichten: 47
Lid geworden op: vr 09 okt 2015, 11:57

Re: Hoe bevalt het comfort van een armsteun?

Bericht door MiiZii » wo 28 okt 2015, 16:17

Dat ziet er goed uit BU. Een upgrade die ik ook zeker ga overwegen.
Mii.

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Hoe bevalt het comfort van een armsteun?

Bericht door TwitNour » za 31 okt 2015, 03:35

Persoonlijk vind ik het niet hebben van een armsteun geen gemis. Ik denk dat in een auto als de Up er gewoonweg de ruimte niet voor is. Ik kan mij wel voorstellen dat mensen het toch fijn vinden.

Gebruikersavatar
BottomsUp!
Forum newbie
Berichten: 55
Lid geworden op: zo 27 sep 2015, 10:59
Locatie: Leiden

Re: Hoe bevalt het comfort van een armsteun?

Bericht door BottomsUp! » za 31 okt 2015, 11:31

TwitNour schreef:Persoonlijk vind ik het niet hebben van een armsteun geen gemis. Ik denk dat in een auto als de Up er gewoonweg de ruimte niet voor is. Ik kan mij wel voorstellen dat mensen het toch fijn vinden.
Zoveel mensen zoveel smaken toch? Dat maakt het leven, en dus ook een forum als dit leuk imho!
Ducati Diavel Dark Stealth, Volkswagen Up! High Up!

gurby
Forum newbie
Berichten: 45
Lid geworden op: do 18 jun 2020, 13:14

Re: Hoe bevalt het comfort van een armsteun?

Bericht door gurby » wo 30 sep 2020, 21:26

Wel een oud topic dit, maar ik vraag me af of er ook een (qua kleur) passende middenarmsteun is voor een Mii Chill Out met witte interieur?

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: Hoe bevalt het comfort van een armsteun?

Bericht door NidayFright » do 01 okt 2020, 22:53

Volgens mij zijn die er niet. Voor de Mii en andere modellen heb je naar mijn weten alleen de zogehete 'Armster' met Skai leder. Leverbaar met een pianolak-zwarte lijst, maar die lijst is ook leverbaar in de kleur metal-gray en zilver. Verder heb je nog de wat duurdere variant, die met stof bekleed is maar deze is enkel in het zwart leverbaar :) Wie weet maakt die kauwgomballenfabriek uit China dit wel. Maar dan krijg je een armsteun waar de goedkoopheid van afstraalt en ook niet passend is :doh:
GTI DARK SILVER

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Hoe bevalt het comfort van een armsteun?

Bericht door Gert » za 03 okt 2020, 10:42

Idd een oud topic. Ik zag tot mijn schrik dat ik 6 jaar geleden rabiaat tegen een armsteun was hoewel ik hem wel had. Toen ik mijn up inruilde voor een e-up was ik er inmiddels wel aan gewend al gebruikte ik hem vooral voor lange ritten. In de e-up heb ik hem als laatste in de onderhandeling gratis bedongen. Ik gebruik hem nu dagelijks. Dwz afwisselend armen recht en handen aan het stuur en armen leunend op portier en armsteun en nog steeds handen aan het stuur. In de e-up hoef je niet te schakelen dus heb je er minder last van. Ook lijkt hij mij beter bruikbaar in een 4-deurs en dat is de e-up ook. Zou hem nu niet meer willen missen.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

krullenbos
Forum newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 29 mei 2019, 21:49
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Hoe bevalt het comfort van een armsteun?

Bericht door krullenbos » wo 28 okt 2020, 00:55

Ik heb vrij snel na de aanschaf van mijn Up! een armsteun in laten bouwen, en ben er nog altijd content mee. Zeker voor langere ritten die ik nogal eens rijdt is het fijn om je arm even ergens op te leunen. Het is alleen niet de meest stevige armleuning, en eigenlijk had ik liever iets gezien wat in de stoel had gepast, maar ik mag niet klagen.

Ook is het wel fijn om wat spulletjes daar in te stoppen die je toch wat frequenter gebruikt, dan hoef je niet continu het dashboardkastje open te doen. Zo liggen mijn oplaadkabels voor de telefoons erin en gaan tijdens het rijden mijn sleutels en portemonnee er ook vaak in.
Mocht het je tijdens het rijden in de weg zitten kun je hem ook prima omhoog klappen en heb je er geen last van.

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: Hoe bevalt het comfort van een armsteun?

Bericht door NidayFright » wo 28 okt 2020, 00:58

krullenbos schreef:
wo 28 okt 2020, 00:55
Ik heb vrij snel na de aanschaf van mijn Up! een armsteun in laten bouwen, en ben er nog altijd content mee. Zeker voor langere ritten die ik nogal eens rijdt is het fijn om je arm even ergens op te leunen. Het is alleen niet de meest stevige armleuning, en eigenlijk had ik liever iets gezien wat in de stoel had gepast, maar ik mag niet klagen.

Ook is het wel fijn om wat spulletjes daar in te stoppen die je toch wat frequenter gebruikt, dan hoef je niet continu het dashboardkastje open te doen. Zo liggen mijn oplaadkabels voor de telefoons erin en gaan tijdens het rijden mijn sleutels en portemonnee er ook vaak in.
Mocht het je tijdens het rijden in de weg zitten kun je hem ook prima omhoog klappen en heb je er geen last van.
Dan had je de duurdere armsteun in moeten laten bouwen. Die zit zo vast als een huis kan ik je zeggen:)
GTI DARK SILVER

krullenbos
Forum newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 29 mei 2019, 21:49
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Hoe bevalt het comfort van een armsteun?

Bericht door krullenbos » do 18 mar 2021, 14:37

NidayFright schreef:
wo 28 okt 2020, 00:58
krullenbos schreef:
wo 28 okt 2020, 00:55
Ik heb vrij snel na de aanschaf van mijn Up! een armsteun in laten bouwen, en ben er nog altijd content mee. Zeker voor langere ritten die ik nogal eens rijdt is het fijn om je arm even ergens op te leunen. Het is alleen niet de meest stevige armleuning, en eigenlijk had ik liever iets gezien wat in de stoel had gepast, maar ik mag niet klagen.

Ook is het wel fijn om wat spulletjes daar in te stoppen die je toch wat frequenter gebruikt, dan hoef je niet continu het dashboardkastje open te doen. Zo liggen mijn oplaadkabels voor de telefoons erin en gaan tijdens het rijden mijn sleutels en portemonnee er ook vaak in.
Mocht het je tijdens het rijden in de weg zitten kun je hem ook prima omhoog klappen en heb je er geen last van.
Dan had je de duurdere armsteun in moeten laten bouwen. Die zit zo vast als een huis kan ik je zeggen:)
Het was die uit de VW shop en geen idee welke ik anders zou moeten hebben.

Plaats reactie