Dashcam- liefst inbouw. Wie heeft tips

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Gebruikersavatar
skogo
Vagling liefhebber
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 30 dec 2012, 12:14

Dashcam- liefst inbouw. Wie heeft tips

Bericht door skogo » zo 03 mar 2013, 14:12

Stoplicht op groen, rijden maar, maar van links kwam een dikke mercedes met hoge snelheid door rood rijden. Ik kon m nog maar net ontwijken. Gelukkig, ik en mijn Citigo bleven heel. Maar het scheelde heel weinig.
Het deed me denken aan die Russische video's gemaakt met Dashboard camera's.

Ik wil wel zo'n camera. Ben gaan zoeken en vond googlend vooral apparaten met zuignappen en dikke kabels. Zou het liefst een camera inbouwen, die niet direct zichtbaar is. Zijn er al forumleden die ervaring hebben hiermee :?:
Laatst gewijzigd door skogo op za 09 mar 2013, 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.
ŠKODA CITIGO |tour uitvoering | 75 pk |zilvermetallic | move & fun | extra mediapakket | travelpakket | sunset | parkeersensoren |LM Apus velgen antraciet | spiegelkappen antraciet | stootstrippen antraciet | instaplijsten edelstaal|

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Dashcam- Wie heeft tips

Bericht door Inge » zo 03 mar 2013, 14:40

Geen ervaring mee - laats wel op tv gezien. Er is ook een bedrijf dat die dingen inbouwt.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
Patrick-Brand
Vagling liefhebber
Berichten: 385
Lid geworden op: vr 22 feb 2013, 22:59
Locatie: Drechtsteden

Re: Dashcam- Wie heeft tips

Bericht door Patrick-Brand » zo 03 mar 2013, 14:56

Toevallig, ik heb er ook een tijdje naar gezocht. Naar aanleiding van een reportage bij HvNL en NOS.
Kwam op internet eigenlijk maar 1 leverancier tegen. En inderdaad van die goedkope hard-plastic cams met zuignap. Ook niet helemaal wat ik zoek.

Wellicht kunnen we een offerte opvragen voor een inbouw dashcam bij http://www.carmera.eu voor inbouw en dan meteen voor bijvoorbeeld 10 Up's. Dan beginnen we een intekenlijst op het forum. Ongetwijfeld dat er dan muziek in kan zitten. Wie is voor?

Dat is het voordeel van een club. Samen sterk!

----------------------------------------------------------------------
Intekenlijst voor offerte aanvraag inbouw-dashcam:
-Patrick-Brand
-Pop Up!
-skogo
-Ederer

Nog iemand?? Geheel vrijblijvend uiteraard.
Laatst gewijzigd door Patrick-Brand op ma 04 mar 2013, 19:36, 3 keer totaal gewijzigd.
High Up! BlueM | 75pk | Light Silver metallic | Executive | VAG-instellingen | Up rijder sinds 15-03-2013
The Only Way Is Up!

Gebruikersavatar
oubaasje
Vagling liefhebber
Berichten: 209
Lid geworden op: vr 27 apr 2012, 15:47
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Dashcam- Wie heeft tips

Bericht door oubaasje » zo 03 mar 2013, 17:08

hier staat wel wat informatie over leveranciers
http://www.flitsservice.nl/phpBB/on-boa ... 72988.html

Sciroccofrank
Vagling liefhebber
Berichten: 217
Lid geworden op: wo 12 dec 2012, 15:48

Re: Dashcam- Wie heeft tips

Bericht door Sciroccofrank » zo 03 mar 2013, 17:27

Ik heb nog een mini exemplaar liggen voor de liefhebber, mag weg voor een heel zacht prijsje

Pop Up!
Forum eindbaas
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 13:25

Re: Dashcam- Wie heeft tips

Bericht door Pop Up! » zo 03 mar 2013, 18:32

Patrick-Brand schreef:Toevallig, ik heb er ook een tijdje naar gezocht. Naar aanleiding van een reportage bij HvNL en NOS.
Kwam op internet eigenlijk maar 1 leverancier tegen. En inderdaad van die goedkope hard-plastic cams met zuignap. Ook niet helemaal wat ik zoek.

Wellicht kunnen we een offerte opvragen voor een inbouw dashcam bij http://www.carmera.eu voor inbouw en dan meteen voor bijvoorbeeld 10 Up's. Dan beginnen we een intekenlijst op het forum. Ongetwijfeld dat er dan muziek in kan zitten. Wie is voor?

Dat is het voordeel van een club. Samen sterk!
Heb ik ook wel interesse in...
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

Gebruikersavatar
Patrick-Brand
Vagling liefhebber
Berichten: 385
Lid geworden op: vr 22 feb 2013, 22:59
Locatie: Drechtsteden

Re: Dashcam- Wie heeft tips

Bericht door Patrick-Brand » zo 03 mar 2013, 20:01

Pop Up! schreef:
Patrick-Brand schreef:Toevallig, ik heb er ook een tijdje naar gezocht. Naar aanleiding van een reportage bij HvNL en NOS.
Kwam op internet eigenlijk maar 1 leverancier tegen. En inderdaad van die goedkope hard-plastic cams met zuignap. Ook niet helemaal wat ik zoek.

Wellicht kunnen we een offerte opvragen voor een inbouw dashcam bij http://www.carmera.eu voor inbouw en dan meteen voor bijvoorbeeld 10 Up's. Dan beginnen we een intekenlijst op het forum. Ongetwijfeld dat er dan muziek in kan zitten. Wie is voor?

Dat is het voordeel van een club. Samen sterk!
Heb ik ook wel interesse in...
Oké leuk! Dan zet ik je bij de lijst. Als we een beetje een aantal hebben neem ik vrijblijvend contact op met het bedrijf.
High Up! BlueM | 75pk | Light Silver metallic | Executive | VAG-instellingen | Up rijder sinds 15-03-2013
The Only Way Is Up!

Gebruikersavatar
skogo
Vagling liefhebber
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 30 dec 2012, 12:14

Re: Dashcam- Wie heeft tips

Bericht door skogo » zo 03 mar 2013, 20:24

Vanzelfsprekend ben ik ook geinteresseerd Patrick. Ik doe mee!

Verstuurd van mijn GT-P7510 met Tapatalk
Laatst gewijzigd door skogo op zo 03 mar 2013, 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.
ŠKODA CITIGO |tour uitvoering | 75 pk |zilvermetallic | move & fun | extra mediapakket | travelpakket | sunset | parkeersensoren |LM Apus velgen antraciet | spiegelkappen antraciet | stootstrippen antraciet | instaplijsten edelstaal|

Gebruikersavatar
Patrick-Brand
Vagling liefhebber
Berichten: 385
Lid geworden op: vr 22 feb 2013, 22:59
Locatie: Drechtsteden

Re: Dashcam- Wie heeft tips

Bericht door Patrick-Brand » zo 03 mar 2013, 21:01

skogo schreef:Vanzelfsprekend ben ik ook geintersseerd Patrick. Ik doe mee!

Verstuurd van mijn GT-P7510 met Tapatalk
Prima Skogo! Ik heb je in het lijstje erbij gezet. Hoop dat er nog meer volgen! :D
High Up! BlueM | 75pk | Light Silver metallic | Executive | VAG-instellingen | Up rijder sinds 15-03-2013
The Only Way Is Up!

Ederer
Forum newbie
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 24 feb 2013, 21:26

Re: Dashcam- Wie heeft tips

Bericht door Ederer » zo 03 mar 2013, 23:09

Ik ook!!

UP!Black
Forum newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 12:34

Re: Dashcam- Wie heeft tips

Bericht door UP!Black » ma 04 mar 2013, 14:21

Ik kan jullie ook helpen aan de dashcams.
Als jullie het topmodel 'scott' willen hebben, dan kan ik die voor 100 euro leveren!
De levertijd is echter zo'n 4 weken.

Het apparaat is dus een 1.5" LCD Full HD 1080P camera met GPS, Google Map, G-sensor, HDMI en AV OUT. Er kan een micro SD kaartje in.

Stuur maar een PB bij interesse!

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Draconian
Forum newbie
Berichten: 33
Lid geworden op: di 13 nov 2012, 10:23

Re: Dashcam- Wie heeft tips

Bericht door Draconian » ma 04 mar 2013, 15:12

Dan ben je goedkoper als http://www.carmera.eu/carmera_nl/scott- ... TSreaKtxT8
Binnenkort wil ik er eentje maar zo gevaarlijk om een kat in een zak te kopen als het geen winkel betreft.

Gebruikersavatar
skogo
Vagling liefhebber
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 30 dec 2012, 12:14

Re: Dashcam- Wie heeft tips

Bericht door skogo » ma 04 mar 2013, 18:14

Dankjewel. Het is niet wat ik zoek. Wil graag een systeem dat permanent kan worden ingebouwd. Dus zonder zuignappen en zichtbare kabels. Maar misschien bestaat het niet?

Verstuurd van mijn GT-P7510 met Tapatalk
ŠKODA CITIGO |tour uitvoering | 75 pk |zilvermetallic | move & fun | extra mediapakket | travelpakket | sunset | parkeersensoren |LM Apus velgen antraciet | spiegelkappen antraciet | stootstrippen antraciet | instaplijsten edelstaal|

Gebruikersavatar
Patrick-Brand
Vagling liefhebber
Berichten: 385
Lid geworden op: vr 22 feb 2013, 22:59
Locatie: Drechtsteden

Re: Dashcam- Wie heeft tips

Bericht door Patrick-Brand » ma 04 mar 2013, 19:35

skogo schreef:Dankjewel. Het is niet wat ik zoek. Wil graag een systeem dat permanent kan worden ingebouwd. Dus zonder zuignappen en zichtbare kabels. Maar misschien bestaat het niet?

Verstuurd van mijn GT-P7510 met Tapatalk
Lijkt wel te bestaan, het is alleen nog geen gemeengoed. Weet zeker dat binnen 3 jaar dashcams standaard op de optielijst van auto's staan.
Hier een filmpje waarbij hij is ingebouwd. Dit is trouwens tevens de leverancier c.q. webshop van losse dashcams.
http://youtu.be/aNPxPvMEWoA?t=50s
High Up! BlueM | 75pk | Light Silver metallic | Executive | VAG-instellingen | Up rijder sinds 15-03-2013
The Only Way Is Up!

UP!Black
Forum newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 12:34

Re: Dashcam- Wie heeft tips

Bericht door UP!Black » ma 04 mar 2013, 20:53

Draconian schreef:Dan ben je goedkoper als http://www.carmera.eu/carmera_nl/scott- ... TSreaKtxT8
Binnenkort wil ik er eentje maar zo gevaarlijk om een kat in een zak te kopen als het geen winkel betreft.
Klopt. Ik heb ook zo m'n adresjes :mrgreen:.
Bon en verpakking en dergelijke krijg je er uiteraard gewoon bij.
Garantie op levering loopt via mij als je dat een prettig idee vindt.

Gebruikersavatar
BarMove(d)Up
Vagling liefhebber
Berichten: 288
Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 16:06

Re: Dashcam- Wie heeft tips

Bericht door BarMove(d)Up » ma 04 mar 2013, 22:02

Patrick-Brand schreef:Weet zeker dat binnen 3 jaar dashcams standaard op de optielijst van auto's staan.
Ik hoop toch echt dat dit niet gaat gebeuren, een wereld waarin dit nodig is, lijkt met toch hele nare wereld worden.
Move Up 60pK, White Candy, Drive Pakket, Winterpakket, Climatic, Radio 'RCD 215', 4 deuren, Rubber Matten, Luxe kentekenplaten, korte antenne, uitlaat sierstuk, Up! instaplijsten, Dotz Freerider Peak 16", Getinte ramen, Osram Nightbreaker Plus.

Gebruikersavatar
skogo
Vagling liefhebber
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 30 dec 2012, 12:14

Re: Dashcam- Wie heeft tips

Bericht door skogo » wo 06 mar 2013, 23:10

Zijn er forumleden met een ingebouwde camera?

Verstuurd van mijn GT-P7510 met Tapatalk
ŠKODA CITIGO |tour uitvoering | 75 pk |zilvermetallic | move & fun | extra mediapakket | travelpakket | sunset | parkeersensoren |LM Apus velgen antraciet | spiegelkappen antraciet | stootstrippen antraciet | instaplijsten edelstaal|

Gebruikersavatar
erikvank
Vagling liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: do 14 feb 2013, 11:55

Re: Dashcam- Wie heeft tips

Bericht door erikvank » do 07 mar 2013, 07:42

http://www.onedayonly.nl/

Alleen vandaag! Ze hebben een aanbieding voor een dashcam van 5 tientjes. Dat is dus wel met zuignap en niet netjes ingebouwd, zoals in dit draadje wordt gevraagd. De adviesprijs van EUR 250 is waarschijnlijk onzin, maar vijf tientjes is niet veel geld voor een dashcam. Vandaar dat ik het hier toch even als tip wil meegeven voor de mensen die minder geven om inbouw.
Get up! Stand up! Don't give up ...

Volkswagen High-Up! - BMT 75pk - Deep Black Pearl - Executive Pakket - Drive Pakket - Maps & More - 220v omvormer - middenarmsteun
Volkswagen Golf Variant

Gebruikersavatar
merkx352
Vagling liefhebber
Berichten: 429
Lid geworden op: ma 05 mar 2012, 15:53

Re: Dashcam- Wie heeft tips

Bericht door merkx352 » do 07 mar 2013, 10:49

Beste leden ,

Ik ben momenteel bezig met een leverancier die vaste inbouw camera's levert tegen een een redelijk bedrag , ik hoop er snel iets meer over te kunnen melden !

Gr Eric

Gebruikersavatar
merkx352
Vagling liefhebber
Berichten: 429
Lid geworden op: ma 05 mar 2012, 15:53

Re: Dashcam- Wie heeft tips

Bericht door merkx352 » do 07 mar 2013, 11:18

Dit apparaat neemt altijd de laatste 5 uur op die je hebt gereden zodat in geval van een ongeluk er precies te zien is wat er is gebeurd (misschien heb je de YouTube filmpjes uit Rusland al eens gezien op dit gebied).
Bewijs wat er is gebeurd met de PARKSAFE “WITNESS”” camera. Neemt continue de laatste 5 uur op van waar je hebt gereden. Dus ook in geval van een ongeluk heb je alles op camera staan. Of neem je snelle ronde op het Circuit van Zandvoort op en deel deze met je vrienden.
Deze camera wordt in de auto gemonteerd en neemt op wat er voor de auto gebeurd.
Inclusief een 8 GB micro SD kaart en incl. een adapter voor de sigarettenaansteker.
. Resolutie: 640 x 480 pixels
. Video frame rate: > 25 fps
· De DVR recorder neemt tot 5 uur op voordat de laatste opname overschreven wordt.
· De unit beschikt over audio functie (aan of uit te zetten via een schakelaar).
· G-shocksensor – in geval van een ongeval worden de laatste 10 seconden gedupliceerd naar een apart bestandje op de microkaart, het blijft opnemen tot 3 minuten na het ongeval.
· Zodra de motor uitgeschakeld is zal de DVR nog 15 seconden opnemen en dan uitschakelen.
Let op: De DVR werkt op 12 Volt. De DVR zelf is 5 Volt, de adapter voor de sigarettenaansteker converteert naar 5 Volt uit, dus bij aansluiten via bedrading is er een vrouwelijke adapter voor de sigarettenaansteker nodig.Afbeelding

Plaats reactie