Dashcam- liefst inbouw. Wie heeft tips

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Dashcam- liefst inbouw. Wie heeft tips

Bericht door Inge » di 27 mei 2014, 05:58

Klinkt als een toffe deal alleen vraag ik me af hoe het bevestigd wordt kon ik zo vlug niet vinden. Voor euro 60,-- wil ik er ook wel eentje in de auto.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
oppermii
Vagling liefhebber
Berichten: 601
Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 21:25

Re: Dashcam- liefst inbouw. Wie heeft tips

Bericht door oppermii » di 27 mei 2014, 08:12

Er zit dubbelzijdig tape op het voetje. Er zit een kabel van 3m bij, meeste mensen leggen die rondom het raam en dan onder de dash door naar het middenconsole.

Iemand tips voor een betere aansluiting?

Zit er ergens in de buurt een lijntje met 12V permanent?
Dan hij ook als parkeer bewaker fungeren met motion detection.
Ik zal tzt wat fotos posten.

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Dashcam- liefst inbouw. Wie heeft tips

Bericht door Inge » di 27 mei 2014, 11:21

Ik heb hem inmiddels ook besteld - nu afwachten tot de levering. Tips voor wegwerken van kabels zijn van harte welkom.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
oppermii
Vagling liefhebber
Berichten: 601
Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 21:25

Re: Dashcam- liefst inbouw. Wie heeft tips

Bericht door oppermii » di 27 mei 2014, 11:28

Ik zal fotos maken. Ben zelf niet zo van het neyte afwerken. Misschien kan ik beter jou om foto's vragen als nette poetsnazi :-)

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Dashcam- liefst inbouw. Wie heeft tips

Bericht door Psycho_Mantis » vr 30 mei 2014, 20:35

oppermii schreef:Het is al een wat ouder topic, maar volgens mij toch het juiste topic voor dashcams?

Zijn er tussen wat nieuwe ervaringen?

Die kruidvat camera is (was) lekker goedkoop, maar het beeld was zeker niet vloeiend...
Mijne is defect geraakt door de hitte van de zon in de auto.
Die maakte alleen nog maar vreemde geluiden...

Was afgelopen zomer al...

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Dashcam- liefst inbouw. Wie heeft tips

Bericht door Inge » za 31 mei 2014, 06:39

jammer - balen!

Ga je hem nog vervangen of laat jet het nu zonder?
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
oppermii
Vagling liefhebber
Berichten: 601
Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 21:25

Re: Dashcam- liefst inbouw. Wie heeft tips

Bericht door oppermii » zo 15 jun 2014, 08:42

Dashcam is binnen. Nu nof inbouwen. Achter de spiegel neemt de city emergency breaking sensor al veel plek weg. Ik denk dat ik hem precies daar onder hang, in het midden.

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Dashcam- liefst inbouw. Wie heeft tips

Bericht door Xanderv » zo 15 jun 2014, 09:00

Neemt dat niet veel zicht weg? Zou die niet helemaal rechts bij de passagier kunnen of zo?
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Dashcam- liefst inbouw. Wie heeft tips

Bericht door Inge » zo 15 jun 2014, 10:44

Hier is hij ook binnen. Heb alleen een mailtje moeten sturen omdat er geen GPS module bijzat (wel besteld) :( Van citybreak heb ik geen last - komende week maar eens kijken waar ik hem een mooi plaatsje kan geven.

Vind het in het menu komen wel erg lastig maar kan aan mij liggen.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
oppermii
Vagling liefhebber
Berichten: 601
Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 21:25

Re: Dashcam- liefst inbouw. Wie heeft tips

Bericht door oppermii » zo 15 jun 2014, 10:48

Ja menu is lastig. Kostte mij een kwartier. Je moet zorgen dat ie niet asn t filmen is dan pas kan je het menu in.

Gebruikersavatar
oppermii
Vagling liefhebber
Berichten: 601
Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 21:25

Re: Dashcam- liefst inbouw. Wie heeft tips

Bericht door oppermii » zo 15 jun 2014, 20:31

Inge schreef:Hier is hij ook binnen. Heb alleen een mailtje moeten sturen omdat er geen GPS module bijzat (wel besteld) :( Van citybreak heb ik geen last - komende week maar eens kijken waar ik hem een mooi plaatsje kan geven.

Vind het in het menu komen wel erg lastig maar kan aan mij liggen.
Bedoel je dat je een voetje hebt gekregen waar geen GPS module in zit?
Uiterlijk zien de voetjes er hetzelfde uit, maar degene met GPS is iets zwaarder.
Bij mij doet de GPS het in ieder geval.

Gebruikersavatar
oppermii
Vagling liefhebber
Berichten: 601
Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 21:25

Re: Dashcam- liefst inbouw. Wie heeft tips

Bericht door oppermii » zo 15 jun 2014, 20:32

oppermii schreef:Dashcam is binnen. Nu nof inbouwen. Achter de spiegel neemt de city emergency breaking sensor al veel plek weg. Ik denk dat ik hem precies daar onder hang, in het midden.
Weet iemand of er ergens 5V in de buurt ligt, bijvoorbeeld bij de binnenverlichting of die city emergency braking unit? Zou dat kapje er af kunnen?

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Dashcam- liefst inbouw. Wie heeft tips

Bericht door Inge » ma 16 jun 2014, 05:56

@ Oppermii: gelukkig ben ik niet de enige die het lastig vind. Lukte me 2 keer en toen drukte ik iets te lang op de bovenste knop en weg menu :( . Daarna niet meer gelukt. Van de week maar weer eens proberen. Maar hoe heb jij hem van het filmen af gekregen want dat heb ik inderdaad.
Ik heb inderdaad 2 voetjes gekregen maar zijn volgens mij echt hetzelfde - zal ze straks/ morgen eens op de weegschaal leggen want ik voel geen verschil in gewicht. Wel erg onhandig van de fabrikant om ze exact hetzelfde te maken - had er in ieder geval GPS op gezet.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
oppermii
Vagling liefhebber
Berichten: 601
Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 21:25

Re: Dashcam- liefst inbouw. Wie heeft tips

Bericht door oppermii » ma 16 jun 2014, 07:12

Twee voetjes? Had je er een extra besteld? Ik heb er maar één.
Filmen starten en stoppen kan met OK knop (middelste).

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Dashcam- liefst inbouw. Wie heeft tips

Bericht door Inge » di 17 jun 2014, 05:46

Nee geen extra besteld maar gewoon de versie met GPS en heb er nu 2 voetjes bijzitten.

Dank voor de ok tip - hoop vanmiddag/ morgen wat meer tijd te hebben en ga dan nog eens kijken of ik in het menu kan komen.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Dashcam- liefst inbouw. Wie heeft tips

Bericht door Inge » wo 18 jun 2014, 06:30

Voetjes inmiddels gewogen en beidde wegen even zwaar (20gr)

Met de ok knop filmen stoppen is helaas nog niet gelukt - krijg alleen zo een rond draaiend ding in het midden wat na even weer verdwijnt - alsof hij iets opslaat.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
oppermii
Vagling liefhebber
Berichten: 601
Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 21:25

Re: Dashcam- liefst inbouw. Wie heeft tips

Bericht door oppermii » za 28 jun 2014, 13:13

Is het al gelukt Inge, of moeten we een domnstratie filmpje maken?

Misschien hier wat aan: https://www.youtube.com/watch?v=ZdPHXv8Hzj8

De bijgeleverde micro usb kabel is 3m lang, maar heeft aan het andere uiteinde zo'n complete unit om in je sigarettenaansteker te stoppen:
2014-06-28 14_10_59-Mini 0801 2nd Car Connection Kit _ Car Camera Shop.png
2014-06-28 14_10_59-Mini 0801 2nd Car Connection Kit _ Car Camera Shop.png (121.36 KiB) 5421 keer bekeken
Aangezien ik er al een unit in heb zitten met 2 usb uitgangen, heb ik nog wat kabels/adapters besteld bij DX:
2014-06-17 12_38_00-Shopping Cart - DX.png
Bij de huidige wisselkoers € 8,62.

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Dashcam- liefst inbouw. Wie heeft tips

Bericht door Inge » di 01 jul 2014, 06:04

Heb de dashcam even laten liggen - druk met school. Maar ben helaas die keren dat ik het geprobeerd heb nog niet in het menu gekomen.

Zal als de proefwerken weer voorbij zijn uitgebreid het filmpje bekijken. Hoop dat het helpt.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Dashcam- liefst inbouw. Wie heeft tips

Bericht door Tom Westendorp » wo 17 jun 2015, 07:54

Inmiddels zijn we een tijdje verder en zijn er wat mooiere alternatieven op de markt. Iemand inmiddels een dashcam die hij of zij aan wil raden? Ik zit een beetje te kijken naar de Garmin Dashcam 20. Een mooi uitgebreid apparaat en als ik de reviews mag lezen levert het ding ook goede kwaliteit. Ik voel er niet zoveel voor om mijn Hero3 de hele dag te laten lopen. Die heeft ook geen GPS voor de snelheid.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Dashcam- liefst inbouw. Wie heeft tips

Bericht door N!jntje » wo 17 jun 2015, 08:41

Ik zie nu pas dit topic en kabels enz....
Aangezien inge denk ik niet meer op t forum zit... ik heb toendertijd de camera van inge omgebouwd. Hij werkte bij aflevering van de auto perfect. Daarna dus niks meer gehoord of gezien van dr.
De stekker aangesloten onder de middentunnel aan de 12 v stekker. Dus de 12 v stekker aan de bovenkant was nog altijd te gebruiken. Ingesteld dat de camera het meteen doet wanneer de auto aan gaat en wanneer de sleutel eruit word gehaald stopte de camera met de opname. Uiteindelijk zag je dus helemaal niks van de installatie, want alles zat achter de hemel/a stijl en het dashboard. Mocht dus iemand er 1 hebben met 12 v stekker.... dan valt de stekker dus om te bouwen met een extra zekering enz.

Plaats reactie