Wat heeft MFA meer dan maps&more?

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
nol
Forum newbie
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 09 mei 2012, 18:52

Wat heeft MFA meer dan maps&more?

Bericht door nol » za 05 jan 2013, 11:57

Ik heb niet gekozen voor het driverspakket (achteraf wel een beetje spijt van want ik mis de cruise control, maar dat terzijde). Ik ben alleen erg benieuwd wat de MFA/ boordcomputer voor extra functionaliteiten biedt tov de boordcomputer in maps&more :?:
Bvd

Gebruikersavatar
DonkUp
Vagling liefhebber
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 13:08
Locatie: Lelystad

Re: Wat heeft MFA meer dan maps&more?

Bericht door DonkUp » za 05 jan 2013, 12:39

Volgens mij geeft de MFA precies hetzelfde aan in je dashboarddisplay als je M+M in boardcomputermodus.
Tenminste... dat is wat ik er van begreep, heb zelf ook geen Drive pakket genomen en ik mis achteraf de cruise control toch ook wel. Dus die ga ik misschien nog wel in laten bouwen later. En dan meteen de MFA ook maar aan laten zetten, omdat het kan :)
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo

nol
Forum newbie
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 09 mei 2012, 18:52

Re: Wat heeft MFA meer dan maps&more?

Bericht door nol » za 05 jan 2013, 13:55

Bedankt! Vroeg het me zo maar af.

Ik denk er overigens ook aan cruise control alsnog in te laten bouwen. Ik had gedacht het niet te zullen gebruiken omdat mijn vrouw er het meeste in rijdt (en die rijdt nooit op de cruise control), maar ik mis het wel..

Gebruikersavatar
MichelSchreurs
Forum newbie
Berichten: 62
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 14:00
Locatie: Wijchen

Re: Wat heeft MFA meer dan maps&more?

Bericht door MichelSchreurs » zo 06 jan 2013, 10:39

De boordcomputer heeft dezelfde functionaliteit. Een ding is verschillend; hij kan de snelheid digitaal aangeven.
Skoda Citigo 44kW Tour - Candy White - Mediapakket (6 speakers) - Zwarte Apus velgen

inMnUppie
Forum newbie
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 20 jul 2012, 18:59

Re: Wat heeft MFA meer dan maps&more?

Bericht door inMnUppie » vr 11 jan 2013, 14:15

DonkUp schreef:Volgens mij geeft de MFA precies hetzelfde aan in je dashboarddisplay als je M+M in boardcomputermodus.
Tenminste... dat is wat ik er van begreep, heb zelf ook geen Drive pakket genomen en ik mis achteraf de cruise control toch ook wel. Dus die ga ik misschien nog wel in laten bouwen later. En dan meteen de MFA ook maar aan laten zetten, omdat het kan :)
Drivers pakket (VW) is meer dan alleen MFA in de software aanzetten voor boordcomputer alleen. Het pakket houdt hardware matig in dat de handle unit anders is. Op de rechter ruitenwisser handle krijg je een tuimelschakelaar + reset en switch knop voor de boardcomputer functies weergegeven tussen de klokken, op de linker richtingaanwijzer natuurlijk cruisecontrolbediening met 2 tuimelschakelaars (speed up down set) en (cancel aan/uit control). Ik weet niet wat later nog inbouwen van cruisecontrol betekent voor de uitvoering van de bediening en of dat origineel überhaupt mogelijk is.

M&M geeft precies dat weer wat de boordcomputer al weet, want daar wordt het allemaal gemeten en berekend. Je kunt dit dan doen voor 2 verschillende ritten, maar dat gebruik ik niet, dat wordt overigens niet weergegeven op M&M, daar kun je niet switchen tussen rit 1 en 2 zover ik weet. Waarschijnlijk wordt die informatie weergegeven die op dat moment actueel is in de boordcomputer. Verder heeft het driverpakket afstandssensoren in de achterbumper, netjes met piepsignalen en ook afstand visueel weergegeven op M&M.

Essentie: het gehele driverpakket is volledig functioneel, ook al is M&M niet aanwezig. Ik rijdt geregeld zonder M&M = korte ritjes.
2 deurs High Up, 75pk BMT, Light Silver met TitaanZwart interieur, Executive & Drive pakket

Artemis
Forum newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 09 jan 2013, 17:57

Re: Wat heeft MFA meer dan maps&more?

Bericht door Artemis » ma 14 jan 2013, 13:11

MichelSchreurs schreef:De boordcomputer heeft dezelfde functionaliteit. Een ding is verschillend; hij kan de snelheid digitaal aangeven.
Maar er is een verschil: de snelheid die de boordcomputer aanduidt is hoger dan de snelheid die M&M aangeeft. M&M duidt daarentegen de reële snelheid aan.

Test zelf maar eens: als boordcomputer 73 km/u aanduidt vermeldt M&M 70 km/u.

Dus je kan kiezen als je de cruise control en de waarschuwingsbiep instelt: ofwel baseer je je op de snelheid aangeduid door de boordcomputer (een paar procent of km/u marge onder de reële snelheid - dus je zit zeker onder de toegelaten snelheidslimiet) ofwel op de M&M snelheid (reële snelheid - 0% marge). ;)

Maakt iemand eens een vergelijkend lijstje boordcomputer/M&M vanaf 1 km/h ?

Plaats reactie