Vochtprobleem mogelijke oplossing P.54

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Vochtprobleem mogelijke oplossing P.54

Bericht door Psycho_Mantis » wo 31 okt 2012, 18:21

Het valt me op dat in mijn up de ramen de laatste tijd echt bizar snel beslaan.
De laatste rijd is het in mijn Up dus niet meer mogelijk om zonder airco te rijden, wat een negatief effect heeft op het verbruik.

Vanochtend was het zelf helemaal erg, me voorruit was gewoon nat aan de binnenkant. Zelfs op het instrumenten paneel zat vocht.
Ik heb helaas geen lek kunnen vinden in de auto...

De nieuwe auto geur is ook verdwenen :cry: , het ruikt gewoon muf...

Zijn er meer mensen die hier problemen mee hebben?
Ik denk dat het tijd is voor een dealer bezoek...

Edit:

Ik heb even een lijst samen gesteld met de mensen die er problemen mee hebben, om even een beeld te geven hoe ernstig het probleem is:


- Psycho_Mantis
- Michel.oa
- Up-Jury
- Kneeke
- Prohopper
- JiS
- Bert
- up!Mart
- RoyVisser
- GunSpeed
- Henk1200
- dagger
- UP!!
- maasup
- Bart007
- inside
- MJBonthond
- mirjam k
- TW UP!
- Tess
- chrisup
- RaymonK
- Ron UP
- inMnUppie
- Pop Up!
- Inge
- Jojo
- up!
- j.g.palm
- ericb
- stefan
- tweetup
- pletter
- merckx352
- Crash
- mark#41
- Roelio
- tommyUP
- šváb
- Savaan76
- rekel49
- belhamel
- VW UP
- Piedro
- High-up!
- THID
- rondeg
- Uppert
- jvanderknoop
- rodeup
- Volkswagenup
- Linnie
- Up!-Schagen
- Yvonne
- capravacca
- Mii-angela

55 up/mii/citigo's met dit probleem dus

Opgeloste problemen:
- Bart007
Oorzaak was: Voorruit niet goed afgekit
- Hanne
Oorzaak was: Voorruit linksboven niet goed afgekit
- Ysakar
Oorzaak was: Voorruit niet goed afgekit
Laatst gewijzigd door Psycho_Mantis op do 14 feb 2013, 12:11, 13 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Michel.oa
Vagling liefhebber
Berichten: 120
Lid geworden op: zo 29 apr 2012, 19:36

Re: Vochtprobleem

Bericht door Michel.oa » wo 31 okt 2012, 18:30

ik vind het met regen ook erg vochtig en moet vaak de airco gebruiken maar voornamelijk als ik met een vochtige jas ben ingestapt
Eigenaar van een Black Up bmt 5 deurs

tweetup
Forum newbie
Berichten: 72
Lid geworden op: di 18 sep 2012, 12:44

Re: Vochtprobleem

Bericht door tweetup » wo 31 okt 2012, 18:40

vaak is een vochtige beslagen raam het gevolg van vettigheid waardoor vocht beter hecht.
oplossing is deze goed schoon te houden met ontvettende schoonmaakmiddel.
Misschien dat dit je iets helpt?
Besteld: High up, 75PK bmt, dark silver, executive, drive, panoramadak, leder. On the road since Nov. 10. Changed/added: OBD configured, Osram Nightbreakers, PIAA dagrijverlichting, armsteun. Zomervelgen: Upsilon!

Gebruikersavatar
Michel.oa
Vagling liefhebber
Berichten: 120
Lid geworden op: zo 29 apr 2012, 19:36

Re: Vochtprobleem

Bericht door Michel.oa » wo 31 okt 2012, 18:45

ga het proberen. Thanks
Eigenaar van een Black Up bmt 5 deurs

Gebruikersavatar
Mikester
Vagling liefhebber
Berichten: 143
Lid geworden op: di 31 jul 2012, 21:50

Re: Vochtprobleem

Bericht door Mikester » wo 31 okt 2012, 20:06

Waarschijnlijk ben je met het regenachtige weer van de laatste weken regelmatig met natte schoenen/broek/jas in de auto gaan zitten. Ik heb t in mijn huidige auto voornamelijk gehad met sneeuw aan de schoenen bij het instappen. Er komt dan zoveel vocht in de auto dat het niet snel weggaat. De kachel een langere tijd op knetterheet helpt een beetje, net zoals tijdens een zonnige dag de auto vol in de zon te zetten met de ramen op een kier. Eventueel kun je ook 2 vochtvreters bij de action halen en op de bodem van de auto zetten voor een weekend lang. Niet vergeten weg te halen bij het wegrijden :mrgreen:

Gebruikersavatar
Mikester
Vagling liefhebber
Berichten: 143
Lid geworden op: di 31 jul 2012, 21:50

Re: Vochtprobleem

Bericht door Mikester » wo 31 okt 2012, 20:10

tweetup schreef:vaak is een vochtige beslagen raam het gevolg van vettigheid waardoor vocht beter hecht.
oplossing is deze goed schoon te houden met ontvettende schoonmaakmiddel.
Misschien dat dit je iets helpt?
Niet schoonmaken met glassex. Daardoor wordt het alleen maar vettiger! Het beste is om een IPA mengseltje te maken. Ik gebruik daarvoor een flesje alcohol van de kruidvat (staat bij de pleisters ed.) en vul dit 1:1 met water in een sprayfles. Voorzichtig op de ruit sprayen of in een microvezeldoek en rustig boenen. De alcohol zal sowieso zelf al verdampen en tevens ontvetten. Werkt voor het hele huis, zoals spiegels en ramen met honden/katten neuzen ook top :D

tweetup
Forum newbie
Berichten: 72
Lid geworden op: di 18 sep 2012, 12:44

Re: Vochtprobleem

Bericht door tweetup » wo 31 okt 2012, 20:17

Goed advies mikester!
Ik zelf gebruik altijd spul met ammoniak er doorheen. dat werkt ook erg goed.
Wel genoeg verdunnen anders gaat het zo stinken in de auto ;)
Besteld: High up, 75PK bmt, dark silver, executive, drive, panoramadak, leder. On the road since Nov. 10. Changed/added: OBD configured, Osram Nightbreakers, PIAA dagrijverlichting, armsteun. Zomervelgen: Upsilon!

Gebruikersavatar
Up-Jury
Donateur member
Berichten: 638
Lid geworden op: do 26 apr 2012, 14:06
Locatie: Heerhugowaard

Re: Vochtprobleem

Bericht door Up-Jury » do 01 nov 2012, 00:19

FF bij halfords langs gaan en een pingi vochtvreter halen. Dat heb ik vandaag gedaan omdat ik er ook last van heb nu het kouder is en vaak regent.

http://www.halfords.nl/shop/winter/anti-condens/112813

kosten 10 euro! voor de grootste, kleine is 4 euro. Ik heb hem op mijn hoedenplank gelegd.

Maar inderdaad door je ramen even met spiritus schoon te maken helpt het al enorm.

Gebruikersavatar
LegacySystem
Vagling liefhebber
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 26 okt 2012, 23:28

Re: Vochtprobleem

Bericht door LegacySystem » do 01 nov 2012, 01:18

:lol: allemachtig wat een afschuwelijke dingen. Wel geweldig hoe deze lelijke zak samen op de foto mag met de versnellingspook van een BMW. Alsof het een verfraaiende accessoire is!! Het is en het blijft een lelijke zak met absorptiekorrels er in. ;)

Zijn er geen XXL Up! Sokken te koop om deze Pingu zakken mee te maskeren? :lol: :lol:
VW High Up! 44kW, 5-deurs, Candy White | Drive, Dynamic en Executive pakket met 16" Upsilon | Osram Nightbreaker Plus + PIAA | Aanpassingen door VAGTechniek | Planning: automatische achterklep

Gebruikersavatar
Kneeke
Vagling liefhebber
Berichten: 125
Lid geworden op: zo 09 sep 2012, 16:03

Re: Vochtprobleem

Bericht door Kneeke » do 01 nov 2012, 10:40

Bij mij slaan de ramen ook heel snel aan.vooral met vochtige kleren,is het niet zo dat als je de airco aan zet de lucht droog wordt,en dan als je die uitzet er meer vochtige lucht in de auto komt...Tip:regelmatig de natte vloermat mee naar binnen nemen,desnoods bij de verwarming laten drogen....grt kneeke...

EricE
Forum newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: do 09 aug 2012, 11:07

Re: Vochtprobleem

Bericht door EricE » do 01 nov 2012, 16:07

Hier nog een tip: wrijf je ramen in met een druppeltje afwasmiddel en poets het daarna weer goed uit. Ramen beslaan daarna nauwelijks.

Gebruikersavatar
THID
Vagling liefhebber
Berichten: 125
Lid geworden op: di 26 jun 2012, 10:32

Re: Vochtprobleem

Bericht door THID » do 01 nov 2012, 23:25

Psycho_Mantis schreef:Het valt me op dat in mijn up de ramen de laatste tijd echt bizar snel beslaan.
De laatste rijd is het in mijn Up dus niet meer mogelijk om zonder airco te rijden, wat een negatief effect heeft op het verbruik.

Vanochtend was het zelf helemaal erg, me voorruit was gewoon nat aan de binnenkant. Zelfs op het instrumenten paneel zat vocht.
Ik heb helaas geen lek kunnen vinden in de auto...

De nieuwe auto geur is ook verdwenen :cry: , het ruikt gewoon muf...

Zijn er meer mensen die hier problemen mee hebben?
Ik denk dat het tijd is voor een dealer bezoek...
domme vraag hoor maar heb je je systeem niet per ongeluk op recirculatie staan? dat zorgt er bij mij voor dat de ruiten sneller beslaan.
High up! BlueMotion Technologies 3drs 60pk Black Pearl | Dynamic | Executive | Drive | Panoramisch Dak
---
Afbeelding

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Vochtprobleem

Bericht door Psycho_Mantis » za 03 nov 2012, 15:10

Nee dit heeft niets met de ventilatie te maken, die staat gewoon naar links.

De oorzaak heb ik inmiddels gevonden, het rechterraam was niet 100% dicht.
Dat was me niet opgevallen... Dus er is met regen water in de auto gelopen...

Prohopper
Vagling liefhebber
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 20:48

Re: Vochtprobleem

Bericht door Prohopper » wo 14 nov 2012, 21:53

...
Laatst gewijzigd door Prohopper op wo 13 mar 2013, 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Pop Up!
Forum eindbaas
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 13:25

Re: Vochtprobleem

Bericht door Pop Up! » wo 14 nov 2012, 22:00

Prohopper schreef:Voorheen stond onze up! in de garage, maar sinds vorige week heb ik hem dagelijks nodig en staat hij dus voor het huis geparkeerd.
Het is ons daarom nu pas opgevallen hoe vochtig de auto is met regenachtig weer. Ook wij moeten gewoon altijd de airco aanzetten, want doen we dat niet, dan zijn binnen een minuut de ruiten beslagen.

Het nare is dat hij op m'n werk tussen andere auto's geparkeerd staat en de up! de enige auto is met beslagen ruiten; de rest van de aldaar geparkeerde auto's zijn 10 à 15 jaar oud en hebben nergens last van. Toch wel een afgang - sta je daar met je dure up!
Onderstaande foto is van vanmiddag toen ik in de auto wilde stappen om naar huis te gaan.

Beide ramen zijn dicht en ik heb er de laatste dagen niet met natte kleding of schoenen in gezeten. De ruiten ontvetten heeft er m.i. weinig mee te maken, want een nieuwe auto hoort gewoon niet zo vochtig van binnen te zijn; dit is namelijk niet onze eerste nieuwe auto. Van de week maar eens bij de dealer langs gaan...

Afbeelding

Wow, dat is wel erg heftig, ik ga het in de gaten houden...sterkte ermee en laat even horen wat je dealer er van zegt.
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

Gebruikersavatar
TV_UP!
Forum eindbaas
Berichten: 1247
Lid geworden op: ma 09 jul 2012, 20:12
Locatie: Fijnaart

Re: Vochtprobleem

Bericht door TV_UP! » wo 14 nov 2012, 22:33

ziet er idd best heftig uit.
Ik vraag me af waar al dat vocht dan vandaan komt??
High_UP! 60pk BM 3d in darksilver
Opties: drive, dynamic en executivepakket. maps&more, reservewiel, winterbanden, zonder type aanduiding en DS dashboard.
Extra`s: W8, vagcom, instapstrips,

Besteld: 04-08-2012 Geleverd: 01-12-2012
18,3 KM/L

Prohopper
Vagling liefhebber
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 20:48

Re: Vochtprobleem

Bericht door Prohopper » wo 14 nov 2012, 22:45

...
Laatst gewijzigd door Prohopper op wo 13 mar 2013, 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.

robert
Forum newbie
Berichten: 41
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 19:49
Locatie: Rotterdam

Re: Vochtprobleem

Bericht door robert » do 15 nov 2012, 10:11

Ik moet ineens denken aan de gaten welke bij sommige up's zijn geboord om het water af te voeren.

JiS
Forum newbie
Berichten: 26
Lid geworden op: di 13 mar 2012, 10:07

Re: Vochtprobleem

Bericht door JiS » do 15 nov 2012, 13:35

We hebben precies dezelfde klachten en zijn ermee terug gegaan naar de dealer. Het schijnt een reeds bekend probleem te wezen en heeft te maken met te kleine afwateringssgaatjes..... deze zijn uitgeboord en het probleem zou hiermee verholpen moeten zijn.... echter nu na een week hebben we nog steeds dezelfde klachten. We gaan snel weer terug naar de dealer. Later meer!

Gebruikersavatar
Kneeke
Vagling liefhebber
Berichten: 125
Lid geworden op: zo 09 sep 2012, 16:03

Re: Vochtprobleem

Bericht door Kneeke » do 15 nov 2012, 16:25

Dot is wel heftig,is het niet zo.als je bij dit weer de airco gebruikt,het vocht probleem almaar groter wordt..succes. Ik hoop dat het snel oplost...

Plaats reactie