Maps & More probleem (opeens keihard geluid bij navigatie)

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Maps & More probleem (opeens keihard geluid bij navigatie)

Bericht door up! » di 30 okt 2012, 01:04

Mijn nieuwe up! heeft hetzelfde verschijnsel met de navigatie als mijn oude up! Als de bluetooth verbinding (met blackberry of ipod) aan staat en de navigatie staat ook aan, dan komt de gesproken navigatiebegeleiding soms opeens door op máximale geluidssterkte, zo hard dat je er van schrikt :shock: Dat is dan heel even, en dan keert de navigatie weer terug naar de normale geluidssterkte die ik op dat moment heb ingesteld. Ik dacht dat het bij mijn vorige up! exemplarisch was en dat het geen standaard verschijnsel was. Maar deze splinternieuwe up! heeft precies hetzelfde... Hebben meer mensen dit of ligt het wellicht aan mijn blackberry of ipod die deze 'storing' veroorzaakt. Het lijkt aan de bleutooth verbinding te liggen, want bij gebruikmaking van bluetooth slaat de muziek van mijn Ipod ook regelmatig over. Wie heeft dit ook, en wat is er aan te doen? Ik kan me niet voorstellen dat verder niemand deze 'problemen' heeft. Ik ben benieuwd :)
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
inside
Forum newbie
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:47
Locatie: arnhem

Re: Maps & More probleem (opeens keihard geluid bij navigati

Bericht door inside » di 30 okt 2012, 11:10

Volgens mij moet je dan op het moment dat De navigatiestem doorkomt de knop van je radio op het gewenste geluidsniveau zetten en die onthoud hij dan voor de volgende keer

groet hans

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Maps & More probleem (opeens keihard geluid bij navigati

Bericht door up! » di 30 okt 2012, 11:38

Dank Hans voor je reactie. Maar helaas, dat is de oplossing niet. Het is echt een storing in het systeem en niet een geluidssterkte die je eenmalig moet instellen. Het keiharde geluid dat ik soms bij de navigatie hoor, is incidenteel. Na zo'n 'knal' uit de boxen komt de normale geluidssterkte (die ik inderdaad volgens jouw manier instel) weer terug. En na een tijdje (misschien 1 of 2x per dag als ik de navigatie een hele dag aan heb staan) komt er dan weer zo'n knal uit de boxen...

groet, Erwin
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Petra
Forum newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 24 okt 2012, 08:39

Re: Maps & More probleem (opeens keihard geluid bij navigati

Bericht door Petra » di 30 okt 2012, 12:55

Als je de geluidssterkte zoals Hans aangeeft eenmalig goed hebt gezet, houdt hij dit vast.
Sinds die tijd heb ik in ieder geval nergens meer last van! Zou het eens checken voor de zekerheid met een andere telefoon of je hetzelfde houdt.

Gebruikersavatar
oubaasje
Vagling liefhebber
Berichten: 209
Lid geworden op: vr 27 apr 2012, 15:47
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Maps & More probleem (opeens keihard geluid bij navigati

Bericht door oubaasje » di 30 okt 2012, 13:02

ik heb dit verschijnsel niet maar wel iets anders vreemds:
Eén of twee minuten na het starten en wegrijden krijg ik soms, zonder dat de radio of de media aanstaan, plotsklaps keiharde herriemuziek te horen en op het radioschermpje komt dan Maps & More te staan.
Ik moet dan op uitknop van de radio drukken om het af te zetten

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Maps & More probleem (opeens keihard geluid bij navigati

Bericht door up! » di 30 okt 2012, 13:44

Petra schreef:Als je de geluidssterkte zoals Hans aangeeft eenmalig goed hebt gezet, houdt hij dit vast
Ja, dat is bij mij ook zo. Maar desondanks komt er af en toe een knal uit de boxen en is het volume van de navigatie opeens maximaal (gedurende een fractie van een seconde). Lijkt erop dat het probleem van oubaasje ook zo iets is.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
Henk1200
Forum newbie
Berichten: 55
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 18:51

Re: Maps & More probleem (opeens keihard geluid bij navigati

Bericht door Henk1200 » di 30 okt 2012, 19:25

Als ik mijn muziek aan heb staan met bluetooth met een hoge volume dan heb ik ook soms voor een fractie van een seconde dat het navigatie hard aangaat.
| HIGH UP! | BlueMotion | 75 PK | Executive pakket | Zwart | Dashboard Zwart |

Pete10
Forum newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 07 okt 2012, 09:32

Re: Maps & More probleem (opeens keihard geluid bij navigati

Bericht door Pete10 » wo 31 okt 2012, 19:14

Blijkbaar wisselt het systeem te traag het volume: voor bluetooth staat het volume blijkbaar hoog, voor navi laag.
Kun je het volume niet aanpassen (hoger) op je phone/pod whatever, zodat de volume instellingen van de 2 bronnen ongeveer gelijk zijn?
Het lijkt me een probleem van de software, je zou het kunnen melden bij navigon.

Gebruikersavatar
sneeuw
Vagling liefhebber
Berichten: 129
Lid geworden op: do 05 jul 2012, 22:27

Re: Maps & More probleem (opeens keihard geluid bij navigati

Bericht door sneeuw » wo 27 feb 2013, 10:02

Ik heb dit probleem met een iPhone 5, lijkt me dus niet het probleem bij Apple te liggen (zeker niet omdat de bluetooth functie prima werkt op een bluetooth speaker).

Iemand al een oplossing gevonden voor dit probleem? :-/

Gebruikersavatar
Piedro
Vagling liefhebber
Berichten: 300
Lid geworden op: wo 01 feb 2012, 23:15

Re: Maps & More probleem (opeens keihard geluid bij navigati

Bericht door Piedro » wo 27 feb 2013, 11:37

Ik herken dit probleem ook en ik maak geen gebruik van Bluetooth. Het gebeurt (heel af en toe, gelukkig niet altijd...) als ik muziek afspeel van het sd-kaartje in Maps&More. Bij een nieuwe aanwijzing: bijvoorbeeld 'Na vijfhonderd meter linksaf', dan knalt het woord 'na' keihard door de speakers, de rest van de zin is wel op het ingestelde (normale) volume. Hoop dat hier gauw een update voor komt, want je schrikt je kapot.
Škoda Citigo Tour | 1.0 Greentech 60 pk | Brilliant Silver | 3-deurs | Travelpakket | LM velgen 'Apus' | Sunset
-------------

Afbeelding

Plaats reactie