Radio Skoda Citigo stoort

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Jacobs73
Forum newbie
Berichten: 24
Lid geworden op: di 08 aug 2023, 20:03

Radio Skoda Citigo stoort

Bericht door Jacobs73 » wo 10 jul 2024, 13:32

Mijn dochter heeft een Skoda Citigo gekocht uit 2015. Heel leuke maar vooral een als nieuw uitziende auto. Je kan zien dat de vorige eigenaar er echt zuinig op geweest is. Gekocht van iemand die bij Pon werkt, maar goed dat is niet het probleem.

De radio stoort ontzettend, meeste zenders zijn bijna niet te ontvangen. Alleen Q Music stoort wat minder, maar zeker niet storingsvrij. We hebben ook Seat Mii uit 2013 met exact dezelfde radio en die doet het perfect. Heel mooi en vol geluid en storingsvrij, ongeacht welke zender je ook selecteert.

Iemand een idee waar het aan kan liggen en hoe ik het kan oplossen???

Alvast bedankt namens mijn dochter..

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2837
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Radio Skoda Citigo stoort

Bericht door Autheo » do 11 jul 2024, 23:22

Ik heb jaren probleemloos radio geluisterd, totdat ik hetzelfde euvel kreeg als genoemd. Het blijkt door vochtwerking bij de antennevoet te komen. Om die te vernieuwen moet de hemelbekleding los, en een nieuwe antennevoet geplaatst worden. Als je dat zelf kunt, zullen de kosten meevallen. Als je het moet laten doen, lopen de kosten door de uren op.

Ik zelf heb het heel eenvoudig opgelost door een simpele DAB adaptor te installeren. Dat beschrijf ik in mijn topic (zie de link in m'n onderschrift, pagina 9). Voor prijs van nog geen benzinetank ben je dan klaar, en heb je een veel betere ontvangst van veel meer zenders.

Ook in het topic "Wie heeft ervaring met een DAB+ adapter" https://vwupforum.nl/viewtopic.php?f=8& ... adapter vind je meer informatie

Hoop dat deze tip nuttig is. Succes.

Jacobs73
Forum newbie
Berichten: 24
Lid geworden op: di 08 aug 2023, 20:03

Re: Radio Skoda Citigo stoort

Bericht door Jacobs73 » vr 12 jul 2024, 18:23

Heb t een beetje gegoogled en lees heel wisselende berichten over de Pure Highway 200. Voor de aanschaf prijs hoef je het niet te laten, €38 bij Amazon en toch twijfel ik. Sommige klagen vooral over het feit dat ze ergens goedontvangst hebben en 100 meter weer niet, dus de dekking is zeker niet constant en dat is juist waar je ook naar op zoek bent.

Ik denk er nog even over na......of heeft iemand een DAB+ adapter die wel overal en vooral goed werkt.

Plaats reactie