Hoe is jullie TomTom ingebouwd?

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
oppermii
Vagling liefhebber

Re: Hoe is jullie TomTom ingebouwd?

Bericht door oppermii » zo 12 jan 2014, 20:39

Autheo schreef:
oppermii schreef:Kan zo'n beanbag gewoon op de plaats waar normaliter een Maps&More zou zitten?
Er zit nu een ventilatierooster, geen idee of dat "vrij" moet blijven voor de airco o.i.d.?
Die ik heb past tussen dat rooster en de ronding waaronder de snelheidsmeter zit. Even googelen op 'beanbag tomtom' en je vindt tal van voorbeelden. Die van mij ziet er ongeveer zo uit:
https://encrypted-tbn3.gstatic.com/imag ... laGOpq6soA
Dank. Is het echt stabiel, stel dat ik lekker sportief aan het rijden ben, valt het dan niet om als je hard de bocht om gaat?

Autheo
Donateur member

Bericht door Autheo » zo 12 jan 2014, 20:55

oppermii schreef: Dank. Is het echt stabiel, stel dat ik lekker sportief aan het rijden ben, valt het dan niet om als je hard de bocht om gaat?
Ik ben geen coureur, dus ervaring om zo snel mogelijk het hoekje om te gaan heb ik (gelukkig) nog niet. Maar bij normaal rijden is die heel stabiel. Bij mij nog nooit omgevallen, of verschoven. Bevalt me prima.

Inge
Forum eindbaas

Bericht door Inge » ma 13 jan 2014, 06:52

Dat ziet er best mooi uit met zo een bean bag - had er nog nooit van gehoord. Maar hoe zit dat dan bevestigd op je dashboard. Zuignappen, anders???
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

oppermii
Vagling liefhebber

Bericht door oppermii » ma 13 jan 2014, 08:13

Er zit vaak een haakje bij met tape zag ik op youtube. Idee is vooral dat het door het gewicht en wrijving blijft liggen volgens mij.
Laatst gewijzigd door oppermii op ma 13 jan 2014, 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.

F.Moerland
Vagling liefhebber

Bericht door F.Moerland » ma 13 jan 2014, 10:18

Een echt hardware matige montage lijkt mij altijd veel steviger. Een beanbag is voor mij geen optie. Ik hoop dat er iemand komt die zijn TT netjes op een andere plaats als de M&M heeft geplaatst.

Autheo
Donateur member

Bericht door Autheo » ma 13 jan 2014, 13:56

Inge schreef:Dat ziet er best mooi uit met zo een bean bag - had er nog nooit van gehoord. Maar hoe zit dat dan bevestigd op je dashboard. Zuignappen, anders???
Het wordt niet bevestigd, maar ligt los op het dashboard. Niet met zuignappen, maar door het gewicht van de "beanbag" en een speciale onderzijde die glijden onmogelijk maakt.
oppermii schreef:Er zit vaak een haakje bij met tape zag ik op youtube. Idee is vooral dat het door het gewicht en wrijving blijft liggen volgens mij.
Er zit helemaal geen haakje met tape bij, het ligt gewoon los op het dashboard zonder enig bevestigingsmateriaal.
F.Moerland schreef:Een echt hardware matige montage lijkt mij altijd veel steviger.
Inderdaad, hardwarematig is altijd de beste bevestiging. Maar wanneer dat niet mogelijk is vanwege huurauto of lease, of om een andere reden (bijvoorbeeld als je in een klassieker het dashboard 100% origineel wil houden) is zo'n beanbag (of gps-kussen) een prima alternatief. Zo neem ik m'n beanbag mee als ik bij een vliegvakantie een auto huur. Hoef ik niet ter plekke ook nog een gps te huren, maar kan ik gewoon m'n smartphonenavigatie gebruiken.

Jeroen-Up
Forum newbie

Bericht door Jeroen-Up » ma 13 jan 2014, 16:14

Ik heb de mijne (Navigon) gewoon geplakt op mijn dash. Net als in mijn post over de bevestiging van de iPhone, ik plak alles. ;) Nou is mijn Navigon ook toe aan vervanging, dus prima tijdelijke oplossing.
Ik heb de zuignap verwijderd van de houder en daar een pvc plaatje op gelijmd voor een goede basis. Deze met de Bison dubbelzijdige tape op mijn dash geplakt. Ik moet toegeven, het blijft nog niet permanent zitten. Plakband heeft maar voor een deel draagvlak en dat is te weinig voor het gewicht. Mocht een volgende navigatie niet met een goede bevestiging komen maak ik een baseplate die overeen komt met de vorm van het vlak aldaar.
Ik wil mijn nav perse op het dash, dan houd je mijns inziens het beste zicht op de weg.

PS. Voordat iemand het roept, ja ik heb het pvc rondje ook nog niet zwart gemaakt... :D

Afbeelding

oppermii
Vagling liefhebber

Bericht door oppermii » ma 13 jan 2014, 17:44

Autheo schreef: Het wordt niet bevestigd, maar ligt los op het dashboard. Niet met zuignappen, maar door het gewicht van de "beanbag" en een speciale onderzijde die glijden onmogelijk maakt.
Er zit helemaal geen haakje met tape bij, het ligt gewoon los op het dashboard zonder enig bevestigingsmateriaal.
Je bedoelt dat DIE VAN JOU niet bevestigd wordt.
Het ligt er maar net aan welke je precies koopt, zie bijvoorbeeld:

Autheo
Donateur member

Bericht door Autheo » ma 13 jan 2014, 18:17

oppermii schreef:
Autheo schreef: Het wordt niet bevestigd, maar ligt los op het dashboard. Niet met zuignappen, maar door het gewicht van de "beanbag" en een speciale onderzijde die glijden onmogelijk maakt.
Je bedoelt dat DIE VAN JOU niet bevestigd wordt.
Het ligt er maar net aan welke je precies koopt
Inderdaad, die jij laat zien heeft een extra plakhaakje voor de zekerheid. Misschien meer bedoeld voor wat aflopende dashboards. Dat van ons trio is behoorlijk vlak, en dan heb je zo'n plakhaakje eigenlijk niet nodig. Ik mis hem in ieder geval helemaal niet. De beanbag blijft prima op z'n plek.

oppermii
Vagling liefhebber

Bericht door oppermii » ma 13 jan 2014, 18:43

Autheo schreef:
oppermii schreef:Kan zo'n beanbag gewoon op de plaats waar normaliter een Maps&More zou zitten?
Er zit nu een ventilatierooster, geen idee of dat "vrij" moet blijven voor de airco o.i.d.?
Die ik heb past tussen dat rooster en de ronding waaronder de snelheidsmeter zit. Even googelen op 'beanbag tomtom' en je vindt tal van voorbeelden. Die van mij ziet er ongeveer zo uit:
Past dat ja? Bij mij is er ongeveer cm ruimte. Als je rekent tot aan de echte opening onder het rooster misschien 5cm.

Autheo
Donateur member

Bericht door Autheo » ma 13 jan 2014, 20:21

oppermii schreef:
Autheo schreef:
Past dat ja? Bij mij is er ongeveer cm ruimte. Als je rekent tot aan de echte opening onder het rooster misschien 5cm.
Ik heb nog even voor je gekeken, en geprobeerd foto's te maken. Het blijkt dat een klein hoekje van het rooster door de beanbag wordt bedekt, maar dat heeft m.i. nauwelijks betekenis.
Bijlagen
PICT0692.JPG
Kleine overlap met rooster
PICT0692.JPG (49.57 KiB) 3528 keer bekeken
PICT0691.JPG
Beanbag met Navigatie
PICT0691.JPG (58.05 KiB) 3528 keer bekeken

oppermii
Vagling liefhebber

Bericht door oppermii » ma 13 jan 2014, 20:23

Dank, de truuc is om hem half op het witte gedeelte te plaatsen.

RobertJ
Vagling liefhebber

Bericht door RobertJ » do 16 jan 2014, 10:40

rekel49 schreef:
photo 1.JPG
photo 2.JPG
photo 3.JPG

Heeft de T² daar nog genoeg GPS ontvangst, of heb je een losse antenne weggewerkt?

Dixon
Vagling liefhebber

Bericht door Dixon » do 16 jan 2014, 11:47

RobertJ schreef:
rekel49 schreef:
photo 1.JPG
photo 2.JPG
photo 3.JPG

Heeft de T² daar nog genoeg GPS ontvangst, of heb je een losse antenne weggewerkt?
Een beetje navigatie heeft vrijwel altijd goed bereik, behalve binnenhuis. Een dashboard maakt niet heel veel uit.
Misschien dat je 1 of 2 satelieten minder hebt, vaak van de 9/ 10. Je hebt er minimaal 4 nodig om een plaats te bepalen.

Mijn telefoon zit ook praktisch dezelfde plek en nog geen problemen met GPS

Lexris
Donateur member

Bericht door Lexris » vr 17 jan 2014, 19:02

@Inge
De Beanbag heeft een stroeve onderkant meestal en blijft door het gewicht gewoon op de plaats staan. Is ook flexibel, zodat hij de vorm van het dashboard aanneemt. Ikzelf gebruik hem ook met mijn Tomtom in een Citigo.
Skoda Citigo Sprint 5 Deurs 44kW Kleur: Silver Leaf. Opties: Media pakket, Comfort pakket, Reservewiel (thuiskomer), Zwarte beschermstrips op de deuren tbv parkeerschade voorkomen, 4 stalen velgen + Semperit winterbanden

Plaats reactie