Kou in interieur
Kou in interieur
Hallo mensen
Even een vraag. Zijn er meer mensen die veel kou en wind voelen tussen de stoel en de schakelconsole?
Er komt daar bij mij erg veel kou vandaan en als ik door de bocht ga lijkt het nog erger te worden. iemand een tip of idee?
Even een vraag. Zijn er meer mensen die veel kou en wind voelen tussen de stoel en de schakelconsole?
Er komt daar bij mij erg veel kou vandaan en als ik door de bocht ga lijkt het nog erger te worden. iemand een tip of idee?
Eigenaar van een Black Up bmt 5 deurs
Re: Kou in interieur
Ik heb tot nog toe geen wind bij de pook gevoeld, maar het voelt daar inderdaad wel wat kouder aan. Deze kou (of kou van achter uit de wagen of langs de ramen) kan zich verplaatsen als je (vrij vlot) een scherpe bocht neemt. Omdat je plotseling van richting verandert, raakt de luchtstroming heel even in de war en kan het zo zijn dat je op dat moment deze koudere lucht van elders in de wagen voelt. Het was mij inderdaad ook opgevallen. Had dit bij mijn vorige auto niet, maar het komt bij meer auto's voor.
▲ Škoda Citigo Tour | 1.0 Greentech 60 pk | Brilliant Silver | 3-deurs | Travelpakket | LM velgen 'Apus' | Sunset
-------------
-------------
- Blackupzhz
- Forum newbie
- Berichten: 83
- Lid geworden op: zo 30 dec 2012, 09:03
- Locatie: Papendrecht
Re: Kou in interieur
Ik heb dat in mijn Golf Variant ook, bijzonder verschijnsel.
Up! / 60 pk / Black Up pakket / drive pakket / 4 deuren
Gadgets: witte sleutelcover / Polo 6R antenne / rubberen mat voor kofferbak / kentekenplaten met opgelegde letters / Up! hoesje voor PID
Het kan dus wel: samen weggaan in je uppie!
Gadgets: witte sleutelcover / Polo 6R antenne / rubberen mat voor kofferbak / kentekenplaten met opgelegde letters / Up! hoesje voor PID
Het kan dus wel: samen weggaan in je uppie!
- Psycho_Mantis
- Vagling liefhebber
- Berichten: 912
- Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
- Locatie: Spijkenisse
- dubbel-UP!
- Vagling liefhebber
- Berichten: 543
- Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 18:49
- Locatie: het mooie Limburg
Re: Kou in interieur
Dit is volkomen normaal, maar in een up inderdaad wat meer kou omdat de isolatie net een tikkeltje minder dik is. In een bocht is inderdaad de luchtstroom even anders en dan komt de "stilstaande" koude lucht in beweging. Dat voel je dan ook..Michel.oa schreef:Hallo mensen
Even een vraag. Zijn er meer mensen die veel kou en wind voelen tussen de stoel en de schakelconsole?
Er komt daar bij mij erg veel kou vandaan en als ik door de bocht ga lijkt het nog erger te worden. iemand een tip of idee?
Dat fenomeen is echter niet autotype afhankelijk, dat hebben veel meer modellen (ervaring)
Dubbel-UP! = black-UP! + high UP!
Re: Kou in interieur
Oke. Heb het nog nooit meegemaakt moet ik zeggen. Heel wat auto's versleten!
Eigenaar van een Black Up bmt 5 deurs
Re: Kou in interieur
Ik herken het ook van mijn UP! Niet echt storend maar wel vreemd.....
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |
Re: Kou in interieur
Hmm, ik vind het wel storend. Zonder kachel op 3/4 en stand 2 wint de kou het van de warmte en helemaal bij de voeten. Toch eens langs de garage
Eigenaar van een Black Up bmt 5 deurs
Re: Kou in interieur
Ik ervaar hetzelfde. Geen tocht of wind maar het duurt lang voordat er warmte in de Up komt. Ik moet altijd de kachelmotor in stand 2 zetten om het aangenaam te krijgen. Verdeling op voorruit en voetruimte.
Ook is het verschil tussen hoofd en voetruimte te groot. De voetruimte blijft storend koud naar mijn gevoel. De balans klopt gewoon niet. De meeste climaatsystemen in autos worden zo afgestemd dat het hoofd koeler blijft dan de voeten. Dit is voor de gemiddelde mens nl aangenaam.
Maar het antwoord is weer simpel: budget model, ontwikkeling zo goedkoop mogelijk. Ik verwacht dan ook niet dat hier een oplossing voor is bij de dealer. Maar mocht je gaan, ik ben benieuwd naar hun antwoord, koppel even terug hier aub als je iets weet.
Ook is het verschil tussen hoofd en voetruimte te groot. De voetruimte blijft storend koud naar mijn gevoel. De balans klopt gewoon niet. De meeste climaatsystemen in autos worden zo afgestemd dat het hoofd koeler blijft dan de voeten. Dit is voor de gemiddelde mens nl aangenaam.
Maar het antwoord is weer simpel: budget model, ontwikkeling zo goedkoop mogelijk. Ik verwacht dan ook niet dat hier een oplossing voor is bij de dealer. Maar mocht je gaan, ik ben benieuwd naar hun antwoord, koppel even terug hier aub als je iets weet.
Re: Kou in interieur
Mee eens dat je in de meeste auto's kou voelt bij de versnellingsbak. Isolatie heeft de up niet veel. Laat de zonneklep tegen het dak knallen en de fietsers naast je kijken verschrikt op. Hetzelfde voor ieder steentje in de wielkasten achter.
Volgend jaar wil ik eens kijken naar de mogelijkheden voor extra geluidsisolatie.
Volgend jaar wil ik eens kijken naar de mogelijkheden voor extra geluidsisolatie.
Re: Kou in interieur
@edup: vraagje wat voegt geluidsisolatie toe aan het verminderen van de koude in de Up ( heb er ook in de Go af en toe last van). Zorgt toch alleen voor beter geluid? Of bedoel je warmte isolatie?
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC
Re: Kou in interieur
Vergeet niet dat dit mede komt door de kleine, zuinige motor. Elke relatief kleine auto heeft dit euvel. Ik merk de luchtstroom ook in mijn ibiza, hoewel deze door de grotere motor wel sneller opwarmt in het interieur.
Ik vind dat er de laatste weken veel gezeurd wordt op dit forum over de negatieve kanten van de up. Het vochtprobleem en trekken in het stuur zijn gewoon gevaarlijk, maar sommige klachten duiden erop dat mensen kennelijk geen kleine auto's hiervoor hebben gereden of sommige zijn m.i. wat pietluttig en verwachten alles van een middenklasse auto omdat er het een vagproduct is.
Ik vind dat er de laatste weken veel gezeurd wordt op dit forum over de negatieve kanten van de up. Het vochtprobleem en trekken in het stuur zijn gewoon gevaarlijk, maar sommige klachten duiden erop dat mensen kennelijk geen kleine auto's hiervoor hebben gereden of sommige zijn m.i. wat pietluttig en verwachten alles van een middenklasse auto omdat er het een vagproduct is.
Re: Kou in interieur
Mikester schreef:Vergeet niet dat dit mede komt door de kleine, zuinige motor. Elke relatief kleine auto heeft dit euvel. Ik merk de luchtstroom ook in mijn ibiza, hoewel deze door de grotere motor wel sneller opwarmt in het interieur.
Ik vind dat er de laatste weken veel gezeurd wordt op dit forum over de negatieve kanten van de up. Het vochtprobleem en trekken in het stuur zijn gewoon gevaarlijk, maar sommige klachten duiden erop dat mensen kennelijk geen kleine auto's hiervoor hebben gereden of sommige zijn m.i. wat pietluttig en verwachten alles van een middenklasse auto omdat er het een vagproduct is.
Dat is echt onzin. Ik heb een lupo gehad,een arosa,ibiza, civic,kappa,volvo 850......
Nooit ergens last van gehad. Ik vraag enkel om ervaringen. Daar is dit toch voor.
Eigenaar van een Black Up bmt 5 deurs
Re: Kou in interieur
Het soort isolatiemateriaal verschilt niet zo heel veel, dus als je het geluid isoleert, dan houdt dat ook wel wat warmte/kou tegen.Inge schreef:@edup: vraagje wat voegt geluidsisolatie toe aan het verminderen van de koude in de Up ( heb er ook in de Go af en toe last van). Zorgt toch alleen voor beter geluid? Of bedoel je warmte isolatie?
CitiGo Elegance 1.0 44KW/60PK|deep black metallic|Nano black interieur|Automaat|5 deurs|travelpack|all season pakket|Sunset|Parkeersensoren|Radio Funky|Move & Fun|14" Apus wit
Re: Kou in interieur
@inge, ik bedoelde dat ik ga kijken waar het mogelijk is om wat extra isolatie aan te brengen voor geluid maar tegelijk ook voor eventuele kou. Schutbord kan meestal voorzien worden en de onderkant van de bagagebak. Of er bij de wielkasten ook nog mogelijkheden zijn ga ik dan ook bekijken.
@Michel Als je je hand op de versnellingsbakhoes houd voel je in veel auto's kou. Bij de up is het daar minder goed afgedicht denk ik.
@Michel Als je je hand op de versnellingsbakhoes houd voel je in veel auto's kou. Bij de up is het daar minder goed afgedicht denk ik.
Re: Kou in interieur
Dat snap ik maar komt meer koude lucht onder de stoelen vandaan. Maar goed...
Eigenaar van een Black Up bmt 5 deurs
Re: Kou in interieur
@EdUp! - okidoki dan snap ik nu waarom je het over geluidsisolatie hebt. Wat is een schutbord en waar zit dat in de auto of is dat de afscheiding tussen motorruimte en cabine. Bedoel je met de onderkant van de bagagebak aan de buitenkant van de bak of gewoon op de bodem van de bagagebak?
Ben benieuwd of je de wielkasten kunt isoleren en hoe.
Voor mij is dit allemaal nieuw dus probeer een beeld te vormen van waar jullie het over hebben om het goed te kunnen blijven volgen.
@nikoos dank voor de uitleg geluidsisolatie.
Ben benieuwd of je de wielkasten kunt isoleren en hoe.
Voor mij is dit allemaal nieuw dus probeer een beeld te vormen van waar jullie het over hebben om het goed te kunnen blijven volgen.
@nikoos dank voor de uitleg geluidsisolatie.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC
- jefvanhouten
- Vagling liefhebber
- Berichten: 114
- Lid geworden op: zo 26 aug 2012, 06:35
- Locatie: oosterwolde
Re: Kou in interieur
mijn up heeft dat ook al vanaf begin dat ik hem heb
tocht heel erg bij de handrem weg en bij rotonde's voel je het heel erg en is de warme lucht bijna weer uit de auto verdwenen
kachel staat bij mij altijd zo hoog mogelijk wil ik het een beetje op temperatuur hebben heb zoon gevoel dat die niet altijd even warm word ook niet na lange afstand
tocht heel erg bij de handrem weg en bij rotonde's voel je het heel erg en is de warme lucht bijna weer uit de auto verdwenen
kachel staat bij mij altijd zo hoog mogelijk wil ik het een beetje op temperatuur hebben heb zoon gevoel dat die niet altijd even warm word ook niet na lange afstand
60 pk ^move up ^ Maps en More 5deurs 16inch upsilon velgen ^ UP! instaplijsten ^ Midden armsteun ^
Re: Kou in interieur
Dat bedoel ikjefvanhouten schreef:mijn up heeft dat ook al vanaf begin dat ik hem heb
tocht heel erg bij de handrem weg en bij rotonde's voel je het heel erg en is de warme lucht bijna weer uit de auto verdwenen
kachel staat bij mij altijd zo hoog mogelijk wil ik het een beetje op temperatuur hebben heb zoon gevoel dat die niet altijd even warm word ook niet na lange afstand
Eigenaar van een Black Up bmt 5 deurs
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13480
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Kou in interieur
Schijnt bij kleine auto's vaker een probleem te zijn. De motor is erg klein en daarom duurt het erg lang voordat de koelvloeistof goed op temperatuur komt.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ