Maps ervaringen

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Gebruikersavatar
šváb
Vagling liefhebber
Berichten: 227
Lid geworden op: ma 16 apr 2012, 21:37

Re: Maps ervaringen

Bericht door šváb » di 04 sep 2012, 18:03

CBdicX schreef:Is er nier terug te stappen naar de vorige versie om te testen of het aan de sw ligt ?
Geen flauw idee... Maar dat lijkt me sterk.
VW Up! | 60PK BMT | High Up! | Deep black pearl | Executive | Drive | Dynamic | Leder | Panoramadak | Aparte set winterbanden

Afbeelding

Gebruikersavatar
Piedro
Vagling liefhebber
Berichten: 300
Lid geworden op: wo 01 feb 2012, 23:15

Re: Maps ervaringen

Bericht door Piedro » di 04 sep 2012, 18:50

Die laatste update, is dat een zeer recente? Of had je nog niet eerder een update gedaan?
Oftewel: over welk versienummer gaat het?
Škoda Citigo Tour | 1.0 Greentech 60 pk | Brilliant Silver | 3-deurs | Travelpakket | LM velgen 'Apus' | Sunset
-------------

Afbeelding

Gebruikersavatar
šváb
Vagling liefhebber
Berichten: 227
Lid geworden op: ma 16 apr 2012, 21:37

Re: Maps ervaringen

Bericht door šváb » di 04 sep 2012, 19:08

Volgens mij .17, als ik het goed onthouden heb.
VW Up! | 60PK BMT | High Up! | Deep black pearl | Executive | Drive | Dynamic | Leder | Panoramadak | Aparte set winterbanden

Afbeelding

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: Maps ervaringen

Bericht door Marantz » za 08 sep 2012, 12:47

Vreeeeeeeemd

Als ik muziek speel vanaf de SD kaart word het geluid zachter gezet als de navigatie spreekt, als ik de radio aan heb niet :o
Ben ik de enige of is dit een instelling die ik mis ?

Gebruikersavatar
Piedro
Vagling liefhebber
Berichten: 300
Lid geworden op: wo 01 feb 2012, 23:15

Re: Maps ervaringen

Bericht door Piedro » za 08 sep 2012, 14:26

Ik denk dat dat zo hoort, bij mij is het niet anders in elk geval.
Škoda Citigo Tour | 1.0 Greentech 60 pk | Brilliant Silver | 3-deurs | Travelpakket | LM velgen 'Apus' | Sunset
-------------

Afbeelding

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: Maps ervaringen

Bericht door Marantz » za 08 sep 2012, 19:02

Dan is het zeker vreemd........ :o

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: Maps ervaringen

Bericht door Marantz » zo 09 sep 2012, 10:11

Weet iemand trouwens of de Navigon op laad als deze aan de PC hangt via de USB.
Er gaat wel een rood lampje branden onderop maar of dit betekend dat deze aan het laden is ?
Kan er niets over vinden in de manual.......

Gebruikersavatar
Martin33
Vagling liefhebber
Berichten: 388
Lid geworden op: do 24 mei 2012, 17:26

Re: Maps ervaringen

Bericht door Martin33 » zo 09 sep 2012, 11:57

CBdicX schreef:Weet iemand trouwens of de Navigon op laad als deze aan de PC hangt via de USB.
Er gaat wel een rood lampje branden onderop maar of dit betekend dat deze aan het laden is ?
Kan er niets over vinden in de manual.......
ja dan laad hij bij. Je kunt het geluid van je maps and more harder zetten tijdens het spreken en blijft dan zo hard. Geluid van de radio gaat bij mij ook niet zachter.
high up! white 75pk bm. Acc: 4 drn, panoramadak, armsteun, drive pkkt, pltsbesprnd resrvwiel en lederen interieur.
Extra's: Led kofferbak verlichting 12V, dagrijverlichting 4250K, Xtreme dimlicht 4000K, Xtreme mistlampen 4000K 27 juli afgeleverd

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: Maps ervaringen

Bericht door Marantz » zo 09 sep 2012, 21:53

Inderdaad, het gaat langzaam maar het gaat.
Lampje is na een aantal uur ( :!: ) van rood naar groen via de PC, ik heb ook mijn USB 220 volt > 5 volt lader van mijn Samsung kamera geprobeerd en dat wonderlijk goed, lader blijft handwarm dus is prima en voldoet aan de vereiste 5 volt, en schijnbaar voldoende amps.
Scheelt weer 20 euro voor een Navigon lader :D

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: Maps ervaringen

Bericht door Marantz » ma 10 sep 2012, 12:15

CBdicX schreef:Vreeeeeeeemd

Als ik muziek speel vanaf de SD kaart word het geluid zachter gezet als de navigatie spreekt, als ik de radio aan heb niet :o
Ben ik de enige of is dit een instelling die ik mis ?
Gisteren de radio via de Navigon aan gezet en het volume van de navigatie had ik uit staan, dus de volume knop tijdens spreken naar 0, en wat blijkt, als er gesproken gaat worden dan gaat toch de radio zachter want bij iedere splitsing of richting wijziging ging de radio zachter.
Ik hoorde het praten wel niet maar dat was omdat het volume van de navigatie op 0 stond.
Ik denk dus dat het uit maakt of je de radio gewoon op de radio zelf aan zet, of dat je dit via de navigon doet, probeer maar eens ....

EDIT:
het is inderdaad zo dat als je de radio selecteerd via de Navigon het geluid zachter gaat, maar als je de radio optie op de radio zelf kiest gebeurd dit niet.
Laatst gewijzigd door Marantz op do 13 sep 2012, 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: Maps ervaringen

Bericht door Marantz » di 11 sep 2012, 10:22

En wat is dit voor iets raars, in de voertuig/status functie kan je kiezen om motor temp en toerenteller als klokje te krijgen maar niet buiten temp.
Heel raar aangezien de meeste UPs de toerenteller al standaard hebben.
Buiten temp staat wel rechts bovenin op de Navigon dus die info is er wel alleen kan je dit niet kiezen, in de manual staat dat dit een optie kan zijn, jammer, gemiste kans.....

stUp!
Vagling liefhebber
Berichten: 221
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 17:29

Re: Maps ervaringen

Bericht door stUp! » di 11 sep 2012, 21:40

Staat de temp niet op het schermpje onder je snelheids meter? vaak staat het daar en als het dan 4graden is buiten gaat er een vlokje knipperen met een piepje

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: Maps ervaringen

Bericht door Marantz » wo 12 sep 2012, 08:28

Kan best, weet ik niet, maar het gaat om die 2 klokken die je kunt selecteren op de Navigon.
Wat is het nut om een rpm meter op het dashbord te hebben en exact dezelfde op de Navigon ?
Ik zie dan liever een temp meter en een buiten temp meter, en dat is een optie volgens de manual maar nu niet actief....

Ik heb deze vraag ook maar eens naar Navigon gestuurd, ben benieuwd.
Laatst gewijzigd door Marantz op do 13 sep 2012, 10:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: Maps ervaringen

Bericht door Marantz » do 13 sep 2012, 10:22

Ondanks de download van radio logo's via de navigon site zijn de volgende, toch wel veel beluisterde staions, nog steeds zonder logo:

Q Music
Slam FM
Radio 538
Sky Radio


Heb Navigon een mailtje gestuurd over dit en ben benieuwd of ik wat hoor en/of wanneer dit gaat veranderen, lijkt mij niet zo'n groot punt om dit te doen......

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: Maps ervaringen

Bericht door Marantz » do 13 sep 2012, 19:11

CBdicX schreef:En wat is dit voor iets raars, in de voertuig/status functie kan je kiezen om motor temp en toerenteller als klokje te krijgen maar niet buiten temp.
Heel raar aangezien de meeste UPs de toerenteller al standaard hebben.
Buiten temp staat wel rechts bovenin op de Navigon dus die info is er wel alleen kan je dit niet kiezen, in de manual staat dat dit een optie kan zijn, jammer, gemiste kans.....
REACTIE NAVIGON:

dank u voor uw e-mail.
Wij danken u voor uw feedback en hebben deze aan de technische afdeling doorgegeven.
Mischien zal dit in een komende update aangepasst worden.
Als u nog vragen heeft staan wij voor u klaar.

Met vriendelijke groet
___________________
NAVIGON Support Team
GARMIN Würzburg GmbH
Beethovenstraße 1a+b
97080 Wuerzburg
Germany
Laatst gewijzigd door Marantz op do 13 sep 2012, 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: Maps ervaringen

Bericht door Marantz » do 13 sep 2012, 19:15

CBdicX schreef:Ondanks de download van radio logo's via de navigon site zijn de volgende, toch wel veel beluisterde staions, nog steeds zonder logo:

Q Music
Slam FM
Radio 538
Sky Radio


Heb Navigon een mailtje gestuurd over dit en ben benieuwd of ik wat hoor en/of wanneer dit gaat veranderen, lijkt mij niet zo'n groot punt om dit te doen......
REACTIE NAVIGON:

dank u zeer voor uw geduld.
Op dit moment zijn helaas geen logos voor de door u genoemde zenders voorhanden.
Deze worden vaker geupdate, de update kunt u downloaden via NAVIGON Fresh.
De logos verschijnen als deze worden vrijgegeven door de radio zenders.

Wij hopen hiermee uw vraag te hebben beantwoord.

Met vriendelijke groet
___________________
NAVIGON Support Team
GARMIN Würzburg GmbH
Beethovenstraße 1a+b
97080 Wuerzburg
Germany

Ik heb nog wel gevraagd of wij zelf er logo's in kunnen zetten net zoals wij kunnen doen met cover arts voor Mp3.......

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: Maps ervaringen

Bericht door Marantz » zo 16 sep 2012, 17:19

Vreemd fenomeen:

Al mijn MP3 bestanden hebben cover arts die uiteraard op de iPod en in de windows mediaplayer zichtbaar zijn, ook op andere MP3 players.
Behalve op de Navigon, daar is het ene nummer wel voorzien van de cover, en het andere nummer weer niet.
Zowel binnen dezelfde artiest als ook andere artiesten of in andere files......
Heeft iemand dit ook en weet misschien een oplossing ?

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: Maps ervaringen

Bericht door Marantz » di 18 sep 2012, 15:06

Ik heb sightseeing pro wat ook "pratend" de beschrijving geeft van de interessante punten.
Dat leek mij wel handig maar het is erg slecht te verstaan, er word zo "staccato" als de pest gesproken en erg computer achtig.
Het is net of ik naar Steven Hawkings zit te luisteren.... :o
Jammer.......

Gebruikersavatar
THID
Vagling liefhebber
Berichten: 125
Lid geworden op: di 26 jun 2012, 10:32

Re: Maps ervaringen

Bericht door THID » wo 19 sep 2012, 10:11

CBdicX schreef:Kan best, weet ik niet, maar het gaat om die 2 klokken die je kunt selecteren op de Navigon.
Wat is het nut om een rpm meter op het dashbord te hebben en exact dezelfde op de Navigon ?
Ik zie dan liever een temp meter en een buiten temp meter, en dat is een optie volgens de manual maar nu niet actief....

Ik heb deze vraag ook maar eens naar Navigon gestuurd, ben benieuwd.
heb je al geprobeerd op 1 van de klokken te drukken? je kan namelijk kiezen welke klok je wil, je kan bijvoorbeeld je toerenteller aanpassen naar buitentemperatuur.
High up! BlueMotion Technologies 3drs 60pk Black Pearl | Dynamic | Executive | Drive | Panoramisch Dak
---
Afbeelding

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: Maps ervaringen

Bericht door Marantz » wo 19 sep 2012, 11:18

THID schreef:
CBdicX schreef:Kan best, weet ik niet, maar het gaat om die 2 klokken die je kunt selecteren op de Navigon.
Wat is het nut om een rpm meter op het dashbord te hebben en exact dezelfde op de Navigon ?
Ik zie dan liever een temp meter en een buiten temp meter, en dat is een optie volgens de manual maar nu niet actief....

Ik heb deze vraag ook maar eens naar Navigon gestuurd, ben benieuwd.
heb je al geprobeerd op 1 van de klokken te drukken? je kan namelijk kiezen welke klok je wil, je kan bijvoorbeeld je toerenteller aanpassen naar buitentemperatuur.
Nou, niet bij mij.
Ik kan uiteraard wel op de toerenteller klok drukken maar dan krijg ik de optie koelvloeistoftemperatuur, meer niet !
En bij de koelvloeistoftemperatuur krijg ik de optie toerenteller, ik blijf dus zitten in zo'n cirkel tussen die 2 :o
Zeker voor de winter zou ik graag de buitentemp meter hebben, wij worden wel gewaarschuwd bij 4 graden maar er is een verschil tussen +4 of -1......
.
SAM_0199.jpg
SAM_0199.jpg (12.84 KiB) 6066 keer bekeken
SAM_0200.jpg
SAM_0200.jpg (11.3 KiB) 6066 keer bekeken
SAM_0201.jpg
SAM_0201.jpg (11.44 KiB) 6066 keer bekeken

Plaats reactie