Ik begon met steeds meer te irriteren aan mijn navigon die een slechte verbinding had en de batterij steeds aan zijn eind was dus naar een oplossing gezocht.
Aangezien ik toch een onbeperkt internet abbo heb en altijd met telefoon rijdt zag ik op AliExpress een mooi scherm voor weinig en heb de gok genomen naar meerdere reviews gelezen te hebben.
Het gaat om dit scherm
Ik heb dit zojuist gevonden op AliExpress: €128,49 | XUDA Universele 10,26 inch autoradio multimedia WIFI videospeler Draadloze Carplay en Android Auto voor Apple of Android MP5-speler
https://a.aliexpress.com/_EIOBGnb
De prijs is verschillend maar ik had deze voor 47 euro.
Het scherm sluit je aan op de aux ingang maar zou ook draadloos via fm kunnen. Fm heb je alleen kwaliteitsverlies. Stroom gaat via je 12v aansluiting waardoor het scherm gelijk aangaat als je het contact aan doet. Het scherm is binnen 3 seconden aan en de verbinding met de telefoon was na 10 seconden tot stand gebracht. Dat is al beter als mijn navigon!
Het scherm is mooi en werkt soepel. De menu’s gaan vlot en alle opties van de CarPlay werken naadloos zoals ze ook op de opel grandland werken. Ik ben blij met deze upgrade die weinig kost. Ik heb mijn voetje aangepast van de navigon zodat deze daar op zit. Helaas niet de stroom en audio zo kunnen doen maar dat is voor nu prima. Je krijgt er trouwens een voet bij die je op je dashboard kunt plakken. Ik wilde het even delen voor degene met een oudere auto maar toch een upgrade willen.
CarPlay / Android auto oplossing
CarPlay / Android auto oplossing
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |