Originele RCD 215 vervangen voor 1-DIN of 2-DIN CarPlay radio met parkeersensoren

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
viresh75
Forum newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 01 feb 2019, 00:30

Originele RCD 215 vervangen voor 1-DIN of 2-DIN CarPlay radio met parkeersensoren

Bericht door viresh75 » vr 08 feb 2019, 13:52

Beste forumleden,

Ik ben van plan om de originele RCD 215 radio te vervangen door een 1-DIN (klapscherm) of een 2-DIN CarPlay Radio.
Indien ik een 1-DIN klapscherm plaats, zal dit waarschijnlijk een Pioneer AVH-Z7100DAB worden of een Alpine iLX-F903D.
Echter zullen dan de besturingsschakelaars voor de verwarming gedeeltelijk geblokkeerd worden, maar daar is een oplossing voor namelijk het klapscherm kan ingeklapt worden door middel van een knopje. Zodat bediening van de verwarming geen probleem oplevert.
Daarnaast is er een instelling die de radio 1 a 1,5 cm naar voren schuift, wat ervoor zorgt dat je klapscherm de bedieningsknoppen niet raakt.

Afbeelding
Pioneer AVH-Z7100DAB

Linkje naar video op Facebook, geïnstalleerd in een Skoda Citigo

Eventueel kan vervolgens de Pioneer worden verbonden met de los te koop parkeersensoren van Pioneer zelf: Pioneer ND-PS1.

Voor een 2-DIN, heb ik ook ook diverse implementaties gezien.

Afbeelding
Foto 1.1
Afbeelding
Foto 1.2

Afbeelding
Foto 2

Afbeelding
Foto 3

Graag hoor ik van andere forumleden of zij zoiets als werkend hebben ingebouwd, eventueel met behoud van parkeersensoren.
Ik ben bezig om een workaround te creëren zodat zowel de parkeersensoren als eventueel een achteruitcamera geinstalleerd kunnen worden.

Later hierover meer!

Drive
Donateur member
Berichten: 217
Lid geworden op: di 28 feb 2017, 16:44
Locatie: Ergens in Brabant

Re: Originele RCD 215 vervangen voor 1-DIN of 2-DIN CarPlay radio met parkeersensoren

Bericht door Drive » za 09 feb 2019, 01:02

Ik ben er al mee bezig... Met de voorbereidingen heb ik de kachelbediening al naar ondergeplaatst. Maar eerst nog even kijken wat ik in Japan kan bestellen.wat de mogelijkheden daar zijn..

Drive
Donateur member
Berichten: 217
Lid geworden op: di 28 feb 2017, 16:44
Locatie: Ergens in Brabant

Re: Originele RCD 215 vervangen voor 1-DIN of 2-DIN CarPlay radio met parkeersensoren

Bericht door Drive » za 09 mar 2019, 12:30

Tsja.. ik weet niet meer te stoppen :think: :lol: Ik heb dit toch maar gekocht.
Weer een project extra.
Maar eerst de stoelen en raamschakelaars.
Deze 2 din verbouwing/set is zeer compleet.
Met een zeer duidelijke handleiding/Inbouw instructie.
IMG_20190308_172912.jpg
https://www.ebay.com/itm/fur-VW-up-Auto ... %7Ciid%3A1

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Originele RCD 215 vervangen voor 1-DIN of 2-DIN CarPlay radio met parkeersensoren

Bericht door Tom Westendorp » ma 11 mar 2019, 12:06

Super gaaf! Ik ben heel erg benieuwd!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Drive
Donateur member
Berichten: 217
Lid geworden op: di 28 feb 2017, 16:44
Locatie: Ergens in Brabant

Re: Originele RCD 215 vervangen voor 1-DIN of 2-DIN CarPlay radio met parkeersensoren

Bericht door Drive » ma 11 mar 2019, 18:05

Petrolhead Tom schreef:
ma 11 mar 2019, 12:06
Super gaaf! Ik ben heel erg benieuwd!
Haha ik ben ook erg benieuwd. En ook ik vind het super gaaf...Maaaar eerst mijn Led/schakelaarsPlan.
Ik denk dat ik dit komende zomer ga inbouwen.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Originele RCD 215 vervangen voor 1-DIN of 2-DIN CarPlay radio met parkeersensoren

Bericht door Tom Westendorp » di 12 mar 2019, 12:02

Zo lang nog! Heb je niet eerder tijd? :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

SteGo
Forum newbie
Berichten: 64
Lid geworden op: za 09 feb 2019, 12:24

Re: Originele RCD 215 vervangen voor 1-DIN of 2-DIN CarPlay radio met parkeersensoren

Bericht door SteGo » zo 19 mei 2019, 19:34

viresh75 schreef:
vr 08 feb 2019, 13:52
Graag hoor ik van andere forumleden of zij zoiets als werkend hebben ingebouwd, eventueel met behoud van parkeersensoren.
Ik ben bezig om een workaround te creëren zodat zowel de parkeersensoren als eventueel een achteruitcamera geinstalleerd kunnen worden.
Ik ben eigenlijk ook wel nieuwsgierig of iemand inmiddels ervaring heeft met het vervangen van de radio door een aftermarket exemplaar maar met behoud van de functionaliteit van de parkeersensoren. Aangezien je het volume van de piepjes instelt door minder van de radio ben ik een beetje bang dat ik de functionaliteit ervan kwijt zal raken als ik een aftermarketradio zou monteren.

Ik heb de DAB+ fabrieksradio, maar ik kan er echt geen vriendjes mee worden. Ondanks dat de radio fraai staat in het interieur overweeg ik toch om hem er op termijn (samen met de Garmin) uit de auto te mieteren en een aftermarket DAB+ radio met ingebouwde carkit te nemen. Ik vind het echt zo irritant dat ik er altijd aan moet denken om de Garmin op de steun te klikken bij het wegrijden aangezien ik anders niet handsfree kan telefoneren. Navigatie is ook al tenenkrommend en eigenlijk vind ik alleen de uitgebreide boordcomputer nog wel een leuke gimmick.
Afbeelding

NapUp
Forum newbie
Berichten: 43
Lid geworden op: za 03 aug 2019, 00:40

Re: Originele RCD 215 vervangen voor 1-DIN of 2-DIN CarPlay radio met parkeersensoren

Bericht door NapUp » wo 21 aug 2019, 20:19

Zo die foto 1.1 dat ziet er goed uit. Welke radio is dat?
High up! BMT 60pk | 2014 | 5-deurs | Black Pearl | Panoramadak | Fender | Leder | Dynamic pakket | Chroom pakket | Executive pakket

viresh75
Forum newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 01 feb 2019, 00:30

Re: Originele RCD 215 vervangen voor 1-DIN of 2-DIN CarPlay radio met parkeersensoren

Bericht door viresh75 » zo 25 aug 2019, 21:46

NapUp schreef:
wo 21 aug 2019, 20:19
Zo die foto 1.1 dat ziet er goed uit. Welke radio is dat?
https://www.youtube.com/watch?v=WBTZJu4OL4Q
Het betreft een Android radio die zover ik kan zien in Brazilië gebruikt en geïnstalleerd wordt.

https://www.kitssom.com.br/multimidia-u ... 70-android
https://veiculos.mercadolivre.com.br/ac ... up-android

Mess
Forum newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 13 mei 2020, 19:27

Re: Originele RCD 215 vervangen voor 1-DIN of 2-DIN CarPlay radio met parkeersensoren

Bericht door Mess » wo 13 mei 2020, 19:28

En?? Heeft iemand het al gedaan!?

Gebruikersavatar
Ivan Domenie
Vagling liefhebber
Berichten: 131
Lid geworden op: vr 12 jul 2019, 06:50
Locatie: Geertruidenberg

Re: Originele RCD 215 vervangen voor 1-DIN of 2-DIN CarPlay radio met parkeersensoren

Bericht door Ivan Domenie » vr 29 mei 2020, 20:47

Ik kwam deze tegen op Volkswagen Shop (al stond er niet bij voor de UP!)

Maar zou wel heel mooi staat in de 2de gen UP!
4BE319A8-5E01-46B0-8DA3-A28F61FE6D16.jpeg
VW up! / High up! / Sound edition 2017 / Pure white

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Originele RCD 215 vervangen voor 1-DIN of 2-DIN CarPlay radio met parkeersensoren

Bericht door Tom Westendorp » vr 29 mei 2020, 20:58

Is de Golf en Passat radio. Pon is te lui om de webshop aan te passen daarom kom je die afbeelding tegen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Ivan Domenie
Vagling liefhebber
Berichten: 131
Lid geworden op: vr 12 jul 2019, 06:50
Locatie: Geertruidenberg

Re: Originele RCD 215 vervangen voor 1-DIN of 2-DIN CarPlay radio met parkeersensoren

Bericht door Ivan Domenie » wo 03 jun 2020, 18:55

Thanks voor de info Tom

Zou wel mooi staan in de UP!
Denk ik
VW up! / High up! / Sound edition 2017 / Pure white

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Originele RCD 215 vervangen voor 1-DIN of 2-DIN CarPlay radio met parkeersensoren

Bericht door Tom Westendorp » do 04 jun 2020, 09:46

Past alleen niet. Is veel te breed. Zoals hierboven te zien is zijn er wel oplossingen maar moet je wel heel handig zijn om het er mooi uit te laten zien. Als ik zie hoeveel werk het is dan moet ik snel concluderen dat het voor mij niet is weggelegd. Ik ben ook dik tevreden over de werking van de standaard radio dus ik zie ook geen reden om te upgraden.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Marcia
Forum newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 06 sep 2020, 16:51

Re: Originele RCD 215 vervangen voor 1-DIN of 2-DIN CarPlay radio met parkeersensoren

Bericht door Marcia » di 08 sep 2020, 20:20

Dat wil ik ook wel weten :D :| :D

NapUp schreef:
wo 21 aug 2019, 20:19
Zo die foto 1.1 dat ziet er goed uit. Welke radio is dat?

Gebruikersavatar
Nick-Mii
Forum newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 14:44
Locatie: Amersfoort

Re: Originele RCD 215 vervangen voor 1-DIN of 2-DIN CarPlay radio met parkeersensoren

Bericht door Nick-Mii » ma 21 sep 2020, 14:52

Ik ben ook benieuwd of dit iemand al gelukt is! Ik zit zelf te kijken om een Joying radio in te bouwen voor mijn 1st gen Mii. Ik kan helaas geen informatie inwinnen bij garages want die schieten direct in de verdediging dat ze niet met die "Chinese zooi" aan de haal gaan.

Mess
Forum newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 13 mei 2020, 19:27

Re: Originele RCD 215 vervangen voor 1-DIN of 2-DIN CarPlay radio met parkeersensoren

Bericht door Mess » ma 19 apr 2021, 14:52

SteGo schreef:
zo 19 mei 2019, 19:34
viresh75 schreef:
vr 08 feb 2019, 13:52
Graag hoor ik van andere forumleden of zij zoiets als werkend hebben ingebouwd, eventueel met behoud van parkeersensoren.
Ik ben bezig om een workaround te creëren zodat zowel de parkeersensoren als eventueel een achteruitcamera geinstalleerd kunnen worden.
Ik ben eigenlijk ook wel nieuwsgierig of iemand inmiddels ervaring heeft met het vervangen van de radio door een aftermarket exemplaar maar met behoud van de functionaliteit van de parkeersensoren. Aangezien je het volume van de piepjes instelt door minder van de radio ben ik een beetje bang dat ik de functionaliteit ervan kwijt zal raken als ik een aftermarketradio zou monteren.

Ik heb de DAB+ fabrieksradio, maar ik kan er echt geen vriendjes mee worden. Ondanks dat de radio fraai staat in het interieur overweeg ik toch om hem er op termijn (samen met de Garmin) uit de auto te mieteren en een aftermarket DAB+ radio met ingebouwde carkit te nemen. Ik vind het echt zo irritant dat ik er altijd aan moet denken om de Garmin op de steun te klikken bij het wegrijden aangezien ik anders niet handsfree kan telefoneren. Navigatie is ook al tenenkrommend en eigenlijk vind ik alleen de uitgebreide boordcomputer nog wel een leuke gimmick.

Hier ben ik ook benieuwd naar. Iemand enig idee wat er gebeurd met het geluid van de sensoren?
P.s. bij m'n Fiesta kreeg ik hier een apart speakertje voor bij. Hier gingen dan de sensoren en waarschuwingsgeluiden overheen.

nuffniet
Forum newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: di 18 mei 2021, 07:30

Re: Originele RCD 215 vervangen voor 1-DIN of 2-DIN CarPlay radio met parkeersensoren

Bericht door nuffniet » di 18 mei 2021, 07:37

Het geluid van de standaard ingebouwde parkeersensoren loop niet via de radio.

Wel mis ik de visuele informatie op het Garmin scherm als er een deur (of achterklep) open is, heeft iemand ervaring om deze info te laten verschijnen op het scherm van m'n nieuwe 2-DIN radio?

nuffniet
Forum newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: di 18 mei 2021, 07:30

Re: Originele RCD 215 vervangen voor 1-DIN of 2-DIN CarPlay radio met parkeersensoren

Bericht door nuffniet » ma 24 mei 2021, 17:38

Eindelijk heb ik het vertraagd uitschakelen van de radio aan de praat, omdat je het te weinig doet om te onthouden heb ik een duidelijk schema gemaakt voor het aansluiten van de relais.
Bijlagen
Aansluitschema relais radio.pdf
(4.24 MiB) 209 keer gedownload

nuffniet
Forum newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: di 18 mei 2021, 07:30

Re: Originele RCD 215 vervangen voor 1-DIN of 2-DIN CarPlay radio met parkeersensoren

Bericht door nuffniet » ma 24 mei 2021, 17:40

Aansluitschema relais radio.pdf
(4.24 MiB) 171 keer gedownload
Aansluitschema relais radio.pdf
(4.24 MiB) 171 keer gedownload

Plaats reactie