Het algemene Maps and More problemen topic.

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Caddykaatje
Vagling liefhebber
Berichten: 622
Lid geworden op: wo 27 apr 2016, 20:41

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Caddykaatje » za 24 aug 2019, 08:27

En heb je het probleem al gevonden?
Volkswagen UP GTI

Sven
Forum newbie
Berichten: 76
Lid geworden op: di 30 jul 2019, 20:36

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Sven » do 29 aug 2019, 01:15

Ik ondervind soms met M&M dat als ik mijn auto gestart heb en de M&M Bluetooth verbinding gemaakt is dat mijn muziek dan niet afgespeeld word over de Bluetooth maar over Mn telefoonspeaker terwijl hij wel verbonden is. Als ik dan de Bluetooth van mijn iPhone uit en aan zet dan pakt hij hem daarna wel weer. Heeft iemand hier ervaring mee of een oplossing? De Garmin is up to date.

Gebruikersavatar
jaappie
Forum eindbaas
Berichten: 1047
Lid geworden op: za 22 aug 2015, 19:12

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door jaappie » do 29 aug 2019, 06:56

Hier zo af en toe hetzelfde probleem, ook met het bellen dat het niet over de luidsprekers gaat.

Maar uit het niets doet hij het weer goed en heb daar ook geen oplossing voor.

Je zou hem een keer helemaal kunnen resetten met FRESH via de PC.

Caddykaatje
Vagling liefhebber
Berichten: 622
Lid geworden op: wo 27 apr 2016, 20:41

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Caddykaatje » do 29 aug 2019, 07:54

Maak de contacten een schoon op je dashboard. Due geven wel eens problemen. Komt een oxidatie laagje op en kan je de raarste klachten krijgen. Wat ik meestal doe is wat contactspray op een wattenstaafje spuiten en dan de contacten met een draaiende beweging schoon maken.
Volkswagen UP GTI

Gebruikersavatar
kgroot.nl
Forum eindbaas
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 20 aug 2014, 08:13
Locatie: Lopik

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door kgroot.nl » do 29 aug 2019, 08:54

Caddykaatje schreef:
do 15 aug 2019, 09:52
Als de accu echt leeg is krijg je hem met de usb poort van de computer of een externe lader niet aan de praat. Dit is bij de Garmin. Vaak even eerst in de auto plaatsen en een beetje laten laden. Is dit niet het geval wil ik er gerust een keertje na kijken voor je.
Accu vervangen en opgelost :)
Accu kost maar een ruime 15 euro
Ibiza running @ 248 pk & 373nm

-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-

Dutch Finnatic
Forum newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: di 21 jan 2020, 12:38

Re: Maps and More gestolen, en dan?

Bericht door Dutch Finnatic » di 21 jan 2020, 13:30

Hallo forummers,

Uit onze Up! uit 2012, bij aankoop keurig voorzien van navi-op-een-pootje, is die navigatie gestolen. Verzekeringstechnisch ligt het wat lastig, daarom proberen (probeerden) we voor een goedkope optie te gaan. Maar kan dat wel?

We dachten eerst wel aan origineel via de dealer, maar het blijkt dus € 475 te kosten. Voor dat bedrag kan je complete audio incl navi laten inbouwen. Maar is dat een goeie optie? Als voorbeeld: https://www.bol.com/nl/p/volkswagen-up- ... 8AQAvD_BwE

Suggesties zijn welkom!

Gebruikersavatar
mk1992
Vagling liefhebber
Berichten: 362
Lid geworden op: ma 13 aug 2018, 20:23
Locatie: Beek, Limburg
Contacteer:

Re: Maps and More gestolen, en dan?

Bericht door mk1992 » wo 22 jan 2020, 08:48

Dutch Finnatic schreef:
di 21 jan 2020, 13:30
Hallo forummers,

Uit onze Up! uit 2012, bij aankoop keurig voorzien van navi-op-een-pootje, is die navigatie gestolen. Verzekeringstechnisch ligt het wat lastig, daarom proberen (probeerden) we voor een goedkope optie te gaan. Maar kan dat wel?

We dachten eerst wel aan origineel via de dealer, maar het blijkt dus € 475 te kosten. Voor dat bedrag kan je complete audio incl navi laten inbouwen. Maar is dat een goeie optie? Als voorbeeld: https://www.bol.com/nl/p/volkswagen-up- ... 8AQAvD_BwE

Suggesties zijn welkom!
Die units kom je nog wel eens tegen op marktplaats (of Ebay)
Wat moet iemand met een 7 jaar oud apparaatje dat maar op één auto werkt?
De goedkoopst rijdende Up! van ze allemaal :dance:
LPG all the way


(03-12-20) Verbruik 1:17,29 - 5,78 / 100km
Brandstofkosten €2,30 / 100km
Bron: https://www.spritmonitor.de/en/detail/961188.html

Bekijk ook: https://www.eurobilltracker.com/?referer=168699

Caddykaatje
Vagling liefhebber
Berichten: 622
Lid geworden op: wo 27 apr 2016, 20:41

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Caddykaatje » wo 22 jan 2020, 08:57

Heb er nog een liggen met laatste nieuwe software, mocht je interesse hebben hoor ik het wel.
Volkswagen UP GTI

Dutch Finnatic
Forum newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: di 21 jan 2020, 12:38

Re: Maps and More gestolen, en dan?

Bericht door Dutch Finnatic » za 25 jan 2020, 11:53

mk1992 schreef:
wo 22 jan 2020, 08:48
Die units kom je nog wel eens tegen op marktplaats (of Ebay)
Wat moet iemand met een 7 jaar oud apparaatje dat maar op één auto werkt?
Een junk die er € 25 (of nog minder) voor krijgt. En er zijn er helaas genoeg die vervolgens geen moeite hebben €50 - € 100 op marktplaats te betalen. En wanneer jouw Up! bij aflevering niet voorzien was van zo'n navigatie, dan is dat een leuke uitbreiding nietwaar?

Dutch Finnatic
Forum newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: di 21 jan 2020, 12:38

Re: Maps and More gestolen, en dan?

Bericht door Dutch Finnatic » za 25 jan 2020, 11:56

Caddykaatje schreef:
wo 22 jan 2020, 08:57
Heb er nog een liggen met laatste nieuwe software, mocht je interesse hebben hoor ik het wel.
Die software neem ik meteen aan, maar de conditie van de accu laat op een gegeven moment te wensen over (was ook met die van ons het geval). Dat pleit dan voor nieuw.

We proberen het eerst nog via de verzekering.

Ik ben vooral benieuwd naar ervaringen met andere universele units waar audio & navigatie op zit.

Gebruikersavatar
Niels
Forum newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 08 jan 2020, 16:37
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Niels » vr 14 feb 2020, 09:21

Weet iemand of je de ringtone van het Maps and More systeem kunt wijzigen? Nu is hij nogal indringend op zijn zachtst gezegd... :shock:
SEAT MII 1.0 60PK ECOMOTIVE CHILL OUT
Afbeelding

Gebruikersavatar
robw
Vagling liefhebber
Berichten: 143
Lid geworden op: zo 01 jun 2014, 10:36

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door robw » za 15 feb 2020, 16:42

Hallo allemaal, voordat ik alles ga uitpluizen hier wat vragen over de GARMIN maps and more

- ik kan niet meer inloggen Fresh app, geeft aan problemen met de server? Werkt de fresh app niet meer (stekker eruit gehaald)?
- Heb het een en ander gelezen over de radiologo's. Kan maar niet vinden hoe te plaatsen in mijn GARMIN?
- Wil graag de laatste update, kan iemand mij hieraan helpen?
- Is er een mogelijkheid om de batterij te vervangen?

Als boven staande lastig is heeft iemand dan een schermpje te koop die helemaal up-to-date is? Lees laatste soft en kaartversie en de logo's.

Bedankt alvast
UP! HIGH 60PK

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Gert » za 15 feb 2020, 21:07

Bij de nieuwe e up zit geen maps en more meer maar alleen een DAB radio systeem en houder voor een smartphone en software licensie.
Ik heb wel een smartphone(Samsung galaxy J1 (2016)) maar die heeft geheugen beperking en een bijgeplugged SD kaartje wordt wel herkend maar het lukt me niet om dat als geheugen(uitbreiding) te gebruiken. Heel vervelend. Al zal dat wel oplosbaar zijn bvb door een nieuwe en betere en duurdere smartphone te kopen.

Mijn vraag is. Stel dat ik bij inruil vraag om mijn oude "maps and more" te mogen houden, kan ik die dan nog gebruiken bij zo een nieuw radio systeem? Met welke beperkingen moet ik rekenen.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

RoelWilliam
Forum newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 20 mar 2020, 14:22

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door RoelWilliam » vr 20 mar 2020, 15:11

Hallo Uppers,
Ik heb een Navigon VW UP Maps & More device...... en een frustrerend probleem.
Tijdens het backuppen is de stroom van de navi uitgevallen met als gevolg dat er een softwareconflict is ontstaan.
Het systeem start wel op maar blijft lang hangen in het opstartscherm en springt dan meteen naar het keuzescherm van de navigatie en 'bevriest' daar.
De knoppen reageren niet en de enige mogelijkheid is de aan/uitknop en resetknop tegelijkertijd in te drukken waarna de 'loop' van opstarten en blijven hangen weer opnieuw begint.
Bijkomend probleem is daardoor ook dat de computer de navi niet herkent en ik em dus ook niet kan formatteren.
Navigon Fresh herkent het apparaat ook niet zodat ik ook niet via dezapp het toestel kan 'restaureren'.
Iemand mss nog een wonderoplossing als laatste redmiddel voordat ik em ecologisch verantwoord 'archiveer' onder Kliko?

koningpaulus
Forum newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 01 mar 2020, 17:58

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door koningpaulus » di 31 mar 2020, 12:36

Ik heb sinds de update naar Q2 2020 problemen met de Navigon. Met name in/na tunnels. Hij geeft dan een afbeelding weer om aan te geven dat je in een tunnel rijdt, maar vervolgens blijkt het hele systeem vastgelopen en mis je zodoende de juiste afslagen. Pas nadat ik bijv. 2x op mute / unmute klik op de navigon, gaat ie na 1-2 minuten weer 'normaal' verder.

Zijn er meer mensen met dit probleem? En is de afbeelding/animatie van de tunnel evt te verwijderen? Wellicht dat het daarmee verholpen kan zijn. :pray:

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Gert » vr 03 apr 2020, 17:02

Hierboven heb ik gezegd dat de nieuwe e up een DAB radio heeft. Dat is onjuist. Al googlend (ook over de grens) kwam ik vaak tegen dat er een DAB radio (standaard) inzit. Het is wel zo dat er in een in NL beschikbaar exemplaar vd e up best een DAB radio kan zitten maar dat is niet standaard. Het is wel een optie bij bestellen. Helaas had de mijne er geen. Een troost is dat de nieuwe FM radio, de zogenaamde Radio Composition Phone, volgens mij een duidelijk hoorbaar betere geluidskwaliteit heeft vergeleken met de FM radio in mijn vorige high up.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

RonaldR80
Forum newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 13 nov 2017, 08:51

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door RonaldR80 » za 04 apr 2020, 08:28

Goede morgen.

Ik heb dit probleem ook met mijn Garmin uit mijn Up! uit 2013.
Als ik hem aan mijn MacBook hang start hij wel op maar gaat dan ook weer uit.
Als ik mijn vinger rechts onder houd dan telt hij af van 10 sec naar het reset scherm. Als ik dan het kruisje wil aantikken gaat hij weer uit.
Wie kan mij helpen?

Mvg Ronald

RonaldR80
Forum newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 13 nov 2017, 08:51

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door RonaldR80 » za 04 apr 2020, 09:00

kgroot.nl schreef:
do 29 aug 2019, 08:54
Caddykaatje schreef:
do 15 aug 2019, 09:52
Als de accu echt leeg is krijg je hem met de usb poort van de computer of een externe lader niet aan de praat. Dit is bij de Garmin. Vaak even eerst in de auto plaatsen en een beetje laten laden. Is dit niet het geval wil ik er gerust een keertje na kijken voor je.
Accu vervangen en opgelost :)
Accu kost maar een ruime 15 euro
Goede morgen.

Waar heb je de accu laten vervangen?

Mvg Ronald

gerritb
Forum newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 13 nov 2019, 15:34

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door gerritb » ma 18 mei 2020, 16:26

krijgen we geen kaarten update meer .gaan we maar igo er op zetten.toch raar dat ze de stekker er uit trekken

Perzikvrucht
Forum newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 25 mei 2020, 15:41

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Perzikvrucht » ma 25 mei 2020, 15:55

Hoi! Gisteren wilde ik na lange tijd mijn Maps & More apparaat (los schermpje van Garmin) updaten. Hiervoor heb ik Garmin Fresh gebruikt. De software van het apparaat werd geupdate naar versie 7.6.19. Na de update heb ik het apparaat veilig verwijderd en het apparaat opnieuw opgestart. Nu krijg ik echter een grijs scherm met de volgende melding:

"Firmware update! Make sure that device is charged and connected to power!'" (ook in het Duits en Frans)

Als ik het apparaat verbindt aan stroom (of aan de houder in de Up!) dan herstart het apparaat, krijg ik hetzelfde grijze scherm te zien, herstart, grijze scherm etc.
Als ik het apparaat verbindt met mijn PC dan herkent deze het apparaat wel, maar kan ik geen backup herstel (of herstel naar standaardwaarden) uitvoeren want dan krijg ik de melding ' Failed to format the internal memory'.
Als ik een herstel naar fabriekinstellingen probeer (knopje + 10 seconden het scherm inhouden), wordt dit uitgevoerd maar blijft hij hier eigenlijk op hangen (na>12 uur nog steeds geen vooruitgang).

Wat zou ik kunnen doen om het apparaat weer werkend te krijgen? Kan ik bijvoorbeeld downgraden (dus de software naar een lagere versie veranderen)? Voorheen werkte hij perfect, maar dacht dat een update geen kwaad kon. Het doel was om de mappen te updaten, maar zover ben ik dus (helaas) niet gekomen.

Alvast hartelijk dank!

Plaats reactie