Buitenspiegels demonteren ( elektrisch )

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
jochenfijen
Forum newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 15 nov 2020, 09:09

Buitenspiegels demonteren ( elektrisch )

Bericht door jochenfijen » zo 15 nov 2020, 10:07

Ik wil mijn buitenspiegels demonteren en vervangen voor anderen. Links is het inklap mechanisme gebroken en rechts zat het glas vast met kit en de reden hiervoor was dat het elektrisch verstel mechanisme niet meer in orde was. Spiegelglas en buitenkap verwijderen is het probleem niet, maar hoe verwijder ik de hele spiegel? Spiegel is los en deurpaneel is ook reeds gedemonteerd maar waar zit in godsvredesnaam de stekker van het elektrisch gedeelte van de buitenspiegel? Voordat ik de hele deur uit elkaar trek en alle popnagels uitboor wil ik weten of iemand dit al een keer gedaan heeft en welke ervaringen jullie hierbij hebben.

Mijn dank is groot!

gurby
Forum newbie
Berichten: 45
Lid geworden op: do 18 jun 2020, 13:14

Re: Buitenspiegels demonteren ( elektrisch )

Bericht door gurby » zo 15 nov 2020, 20:56

Ik raad je aan om hier even te kijken en een uur toegang te kopen voor een paar euro, kun je alle onderhouds handleidingen van VW of Seat downloaden waar al je vragen in beantwoord worden.

http://www.upforum.nl/viewtopic.php?f=7 ... 0bb7acbca5

Bonny
Vagling liefhebber
Berichten: 191
Lid geworden op: do 08 nov 2018, 09:53
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Buitenspiegels demonteren ( elektrisch )

Bericht door Bonny » ma 16 nov 2020, 00:16

De spiegel zelf zit vast met 2 grote torkx schroeven achter het kleine panneeltje.
De stekker van de spiegel loopt tot onder aan de deur en zit achter de speaker.
Er zit dus niets anders op dan de popnagels uit te boren om zodoende de speaker te kunnen verwijderen.
Dan heb je genoeg ruimte om bij de kabels en stekkers te komen.

Mocht je nog op zoek zijn naar een setje spiegels compleet met chrome pakken, elektrisch verwarmd en instelbaar dan heb ik die toevallig te koop staan hier op het forum.


Groet,
Bonny

jochenfijen
Forum newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 15 nov 2020, 09:09

Re: Buitenspiegels demonteren ( elektrisch )

Bericht door jochenfijen » ma 16 nov 2020, 16:05

@ Gurby: Dat is een hele goede tip zeg! Die site ga ik nog regelmatig gebruiken.

@ Bonny: Daar was ik al een beetje bang voor dat ik die luidsprekers moet loshalen, helaas zal er niets anders opzitten.

Plaats reactie