Kalibreren bedieningskabels versnellingsbak.

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
Blackciti
Vagling liefhebber
Berichten: 216
Lid geworden op: di 24 okt 2017, 13:33

Kalibreren bedieningskabels versnellingsbak.

Bericht door Blackciti » ma 06 jul 2020, 11:33

Mijn Citigo is, helaas zoals die van velen onder ons, gezegend met een slecht schakelende versnellingsbak.

Nu doet het zich steeds vaker voor dat hij, wanneer hij koud is, vanuit stilstand niet alleen niet in de achteruit wil, maar nu ook niet in de eerste versnelling. Dat begint mij behoorlijk de strot uit te hangen.
Er heeft in het verleden al eens een oliewisseling plaatsgevonden die wel voor enige verbetering heeft gezorgd, maar die verbetering verdwijnt nu meer en meer.

Ooit kreeg ik eens van iemand de opmerking dat er een mogelijkheid zou zijn de bedieningskabels van je versnellingsbak door de garage opnieuw te laten afstellen, c.q. kalibren.
Zo dat mogelijk zou zijn: heeft iemand daar inmiddels ervaring mee?

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: Kalibreren bedieningskabels versnellingsbak.

Bericht door NidayFright » wo 08 jul 2020, 23:26

Blackciti schreef:
ma 06 jul 2020, 11:33
Mijn Citigo is, helaas zoals die van velen onder ons, gezegend met een slecht schakelende versnellingsbak.

Nu doet het zich steeds vaker voor dat hij, wanneer hij koud is, vanuit stilstand niet alleen niet in de achteruit wil, maar nu ook niet in de eerste versnelling. Dat begint mij behoorlijk de strot uit te hangen.
Er heeft in het verleden al eens een oliewisseling plaatsgevonden die wel voor enige verbetering heeft gezorgd, maar die verbetering verdwijnt nu meer en meer.

Ooit kreeg ik eens van iemand de opmerking dat er een mogelijkheid zou zijn de bedieningskabels van je versnellingsbak door de garage opnieuw te laten afstellen, c.q. kalibren.
Zo dat mogelijk zou zijn: heeft iemand daar inmiddels ervaring mee?
Ik zit echt toevallig door een topic te scrollen over de befaamde versnellingsbak met bijbehorende problemen. Volgens mij staat er een bericht tussen op deze pagina als antwoord op je vraag denk ik haha :dance: viewtopic.php?t=6853&start=20

Schakelkabels afstellen is uiteraard mogelijk, maar of het gaat helpen kan ik helaas geen uitspraak over doen:) Misschien kan een ander forumlid die hetzelfde probleem ervaart je iets meer vertellen. De zoekfunctie al gebruikt neem ik aan:) Of even een kijkje nemen op het Engelse Up! forum:)
GTI DARK SILVER

Blackciti
Vagling liefhebber
Berichten: 216
Lid geworden op: di 24 okt 2017, 13:33

Re: Kalibreren bedieningskabels versnellingsbak.

Bericht door Blackciti » za 11 jul 2020, 16:18

Oké, dank voor je reactie.

Plaats reactie