Benzineklepje afgebroken

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
Gebruikersavatar
Travel Wolf
Forum newbie
Berichten: 65
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 10:05
Locatie: Zwolle

Benzineklepje afgebroken

Bericht door Travel Wolf » do 19 mar 2020, 22:07

Ben ik vorige week aan het tanken. Hang de slang terug, op dat moment een gigantische rukwind en vliegt zo mijn benzineklep weg!! Gewoon afgebroken door een hele harde windvlaag. Het is ook wel heel simpel kunststof, dat klepje.

Ik heb hem zelf maar met een hoekje en wat bouten en moertjes er weer op gezet. Werkt prima zo. Daar ga ik geen nieuwe voor kopen. Later misschien nog eens mooiere boutjes met een gladde kop of witte kop. Maar dit had ik nog in de schuur liggen.

(PS: ik ben in december na 7,5 jaar de 200.000 gepasseerd)

Afbeelding

Afbeelding
** VW Move Up - wit - 1 juni 2012 - Maps & More - dakdragers t.b.v. canadese kano of dakkoffer - hulpveren t.b.v. lekker rijden bij maximaal vakantiebagage/gewicht **

Gebruikersavatar
Miietje
Forum newbie
Berichten: 85
Lid geworden op: wo 01 aug 2018, 15:45

Re: Benzineklepje afgebroken

Bericht door Miietje » zo 29 mar 2020, 10:59

:D T, is nu net of er een geocache achter verstopt zit..... :D
2 ton, knappe prestatie van zo'n Uppie
Mii sport connect april 2015

Gebruikersavatar
Travel Wolf
Forum newbie
Berichten: 65
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 10:05
Locatie: Zwolle

Re: Benzineklepje afgebroken

Bericht door Travel Wolf » zo 29 mar 2020, 11:07

Nou, vlak boven die klep zit toevallig wel een grote TB sticker van het geocachen 🤣
** VW Move Up - wit - 1 juni 2012 - Maps & More - dakdragers t.b.v. canadese kano of dakkoffer - hulpveren t.b.v. lekker rijden bij maximaal vakantiebagage/gewicht **

Gebruikersavatar
Miietje
Forum newbie
Berichten: 85
Lid geworden op: wo 01 aug 2018, 15:45

Re: Benzineklepje afgebroken

Bericht door Miietje » zo 29 mar 2020, 12:37

Je kunt er natuurlijk i.p.v. het plastic klepje er ook een nestkastje voor hangen. :lol: :dance: Heb je buiten het reguliere onderhoud nog extra kosten gehad in de periode dat je de up nu hebt?
Mii sport connect april 2015

Gebruikersavatar
Travel Wolf
Forum newbie
Berichten: 65
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 10:05
Locatie: Zwolle

Re: Benzineklepje afgebroken

Bericht door Travel Wolf » zo 29 mar 2020, 13:52

In die ruim 200.000km heb ik bijna geen bijzondere extra kosten gehad. Aldoor dealeronderhouden met alle beurten.

Onlangs wel de schakelaar voor airbag passagier stuk. (Die ik niet gebruik) Is veel voorkomend euvel. Deze moest vervangen omdat anders dashboard lampje blijft branden. Helaas geen garantie meer op.

En een keer de aircoleiding stuk omdat die aan de onderkant geraakt is ofzo. En daardoor was verbogen tegen de riem en zo doorgesleten. (Maar dat is door verzekering vergoed).

En in het begin last van water in de achterklep. Waarschijnlijk via derde remlicht. Gerepareerd onder garantie.

Ik heb als "extra" bij aankoop hulpvering laten plaatsen achter, zodat hij beter horizontaal blijft met veel bagage. Ik maak er elk jaar grote kampeervakanties mee door Scandinavië. (Al is dat voor dit jaar helaas niet waarschijnlijk door het heersende virus overal).

Verder prima auto!!! Toch zal mijn volgende geen Up weer worden, met als hoofdreden omdat er geen aanhanger(tje) achter mag in Nederland. (En ik liever ietsje grotere auto heb voor de bagage bij het kamperen). En ik vind hem te laag, ik raak te vaak drempels met die voorlip.
** VW Move Up - wit - 1 juni 2012 - Maps & More - dakdragers t.b.v. canadese kano of dakkoffer - hulpveren t.b.v. lekker rijden bij maximaal vakantiebagage/gewicht **

Plaats reactie