Mistlamp unit vervangen

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
theonlywayisup
Forum newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: do 19 mar 2020, 07:34

Mistlamp unit vervangen

Bericht door theonlywayisup » do 19 mar 2020, 07:42

Hallo allemaal. Ik heb een Volkswagen up! van 2019 Hiervan is het glas van de mistlampen gebroken. Nu had ik dit forum gevonden en via de wielkuip de mistlamp bereikt.
Ik kom er alleen niet achter hoe ik hem los moet maken. De unit zit maar met 1 schroef vast i.p.v. de 3 schroeven die ik links en rechts op internet vind. Het lijkt alsof de schroef vanaf de voorkant is vastgezet.
Kan iemand mij vertellen hoe ik de unit los kan maken?

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: Mistlamp unit vervangen

Bericht door NidayFright » do 19 mar 2020, 23:43

Klopt! Via de wielkuip gaat niet. Zo kan je alleen het binnenwerk en/of de lamp vervangen. Die gehele mistlamp unit bestaat uit 2 delen. Het glas zit in het geschroefde gedeelte en omdat te vervangen krijg je een complete mistlamp unit. Die zit aan de voorzijde geschroefd met 3 stuks waar je zo niet bij kan omdat er een kunststof afdekking achter zit. Daarvoor moet je het middenstuk van de voorbumper eruit klikken. Dat kun je zo proberen als je er handig mee bent. Voor het gemakkelijke zou de voorbumper eraf moeten. Dat is btw ook niet veel werk mits je een brug tot beschikking hebt.
GTI DARK SILVER

theonlywayisup
Forum newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: do 19 mar 2020, 07:34

Re: Mistlamp unit vervangen

Bericht door theonlywayisup » wo 25 mar 2020, 10:54

Ik heb het uiteindelijk door de garage laten doen. Die waren er toch nog een uur mee bezig. De bumper moest eraf en hetgene NidayFright beschrijft klopt, eruit klikken. Je moet wel zorgen dat je de boel een beetje opwarmt met een föhn dan lukt het een stuk beter (tip v/d/ garage).
Nu is de UP! weer terug naar de leasemaatschappij, dit was goedkoper dan een eigen risico van 500 euro :whistle:

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: Mistlamp unit vervangen

Bericht door NidayFright » wo 25 mar 2020, 12:09

theonlywayisup schreef:
wo 25 mar 2020, 10:54
Ik heb het uiteindelijk door de garage laten doen. Die waren er toch nog een uur mee bezig. De bumper moest eraf en hetgene NidayFright beschrijft klopt, eruit klikken. Je moet wel zorgen dat je de boel een beetje opwarmt met een föhn dan lukt het een stuk beter (tip v/d/ garage).
Nu is de UP! weer terug naar de leasemaatschappij, dit was goedkoper dan een eigen risico van 500 euro :whistle:
Netjes opgelost zo!
GTI DARK SILVER

Plaats reactie