Pagina 1 van 2
POL: Pon moet compenseren
Geplaatst: do 21 jun 2012, 19:29
door Vrucht
Ben beniewd wie ook pissed is op Pon door de slechte informatie rondom opties en onderhoud.
Re: POL: Pon moet compenseren
Geplaatst: di 26 jun 2012, 12:00
door Witte Reus
Ben ik gisteren mijn auto aan t wassen en poetsen kom ik op de deurstijl een sticker tegen van de garage.
De aangekruiste optie:
Bij verlengde onderhoudsinterval zie de melding van de boardcomputer
of uiterlijk na 24 maanden.
(tekst kan iets afwijken maar dit is iig de strekking)
Ik ga er dus gemakshalve van uit dat ik wat onderhoud betreft de aanwijzingen van de dealer moet volgen, of zou ik dat dan weer verkeerd zien??
Re: POL: Pon moet compenseren
Geplaatst: di 26 jun 2012, 12:11
door eas
ik denk dat er na 11 maanden een waarschuwing komt in je display
dat je de up een sevice beurt moet gaan geven
Re: POL: Pon moet compenseren
Geplaatst: di 26 jun 2012, 12:14
door jouwnaam
Wat is het "probleem" dan? Vaker onderhoud nodig dan in het promotiemateriaal staat?
Re: POL: Pon moet compenseren
Geplaatst: di 26 jun 2012, 12:20
door eas
jouwnaam schreef:Wat is het "probleem" dan? Vaker onderhoud nodig dan in het promotiemateriaal staat?
http://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=6&t=84
Re: POL: Pon moet compenseren
Geplaatst: di 26 jun 2012, 15:33
door Witte Reus
eas schreef:ik denk dat er na 11 maanden een waarschuwing komt in je display
dat je de up een sevice beurt moet gaan geven
Dat vermoeden heb ik ook. Maak me er ook niet druk om maar ben toch wel nieuwsgierig omdat ik per jaar maar zo'n 7000km rijd.
t Is meer dat ik geen idee heb hoe t mogelijk is dat de werkplaats dit zo aangeeft. Ik mag toch aannemen dat ze daar als eerste op de hoogte en vooral juist geinformeerd (zouden moeten) zijn over de onderhoudsvoorschriften.
Anyway, over een jaar weten we t.
Re: POL: Pon moet compenseren
Geplaatst: wo 04 jul 2012, 19:42
door Vrucht
Twee weken geleden een klacht ingediend bij PON. Onderstussen mijn rechtsbijstand gevraagd voor mijn "rechten".
De rechtsbijstand geeft aan dat je een grote kans hebt dat je in je recht staat om compensatie te vragen voor de missende opties en verkeerde voorstelling van het onderhoud.
Vandaag belde de dealer dat ze via PON de klacht hebben doorgekregen. Jullie zullen het niet geloven maar ik ben schijnbaar de 1e! die hier een officiele melding van maakt.
Het is inmiddels bij PON geescaleerd naar de rayonmanager die hier een oplossing voor moet verzinnen.
De dealer was ook niet op de hoogte van de missende opties en verkeerd voorgestelde onderhoudsinterval. De dealer geeft aan dat er geen Long-life motor in de UP! zit en dat PON verkeerde informatie verstrekt.
Het is nu wachten op bericht van de rayonmanager die via de dealer een oplossing gaat aanbieden.
wordt vervolgt
Re: POL: Pon moet compenseren
Geplaatst: wo 04 jul 2012, 19:51
door eas
ik ben benieuwd naar de afloop , maar dat je enigste bent zou ik ook zeggen als ik pon was ....
hoe heb je je klacht kenbaar gemaakt , is er ergens een link ? waar je je relaas kan invullen ?
Re: POL: Pon moet compenseren
Geplaatst: wo 04 jul 2012, 19:55
door Vrucht
Het is dus zo dat alleen de "klokkenluiders" compensatie krijgen.
Ik zeg, IEDEREEN een brief sturen!
Re: POL: Pon moet compenseren
Geplaatst: wo 04 jul 2012, 19:57
door eas
heb je geen kopie van wat je gestuurd heb ?
Re: POL: Pon moet compenseren
Geplaatst: wo 04 jul 2012, 20:01
door High-up!
Dat wil ik ook wel als ik zo vrij mag zijn..
Re: POL: Pon moet compenseren
Geplaatst: wo 04 jul 2012, 20:07
door Vrucht
eas schreef:heb je geen kopie van wat je gestuurd heb ?
In het kader van het lopende onderzoek kan ik helaas inhoudelijk niet op de zaak ingaan
Als Pon straks allemaal dezelfde brieven krijgt, is de geloofwaardigheid van de individuele zaak weg.
Ik denk iedereen wel een briefje kan schrijven waarin ze aangeven dat ze bij nader onderzoek opties missen en andere verwachtingen hadden over het onderhoud.
Re: POL: Pon moet compenseren
Geplaatst: wo 04 jul 2012, 20:07
door Vrucht
eas schreef:heb je geen kopie van wat je gestuurd heb ?
In het kader van het lopende onderzoek kan ik helaas inhoudelijk niet op de zaak ingaan
Als Pon straks allemaal dezelfde brieven krijgt, is de geloofwaardigheid van de individuele zaak weg.
Ik denk iedereen wel een briefje kan schrijven waarin ze aangeven dat ze bij nader onderzoek opties missen en andere verwachtingen hadden over het onderhoud.
Re: POL: Pon moet compenseren
Geplaatst: wo 04 jul 2012, 20:12
door eas
zelfs niet het juiste adres waar je de klacht heen gestuurd heb ...
Re: POL: Pon moet compenseren
Geplaatst: wo 04 jul 2012, 20:17
door Vrucht
eas schreef:zelfs niet het juiste adres waar je de klacht heen gestuurd heb ...
dat natuurlijk wel
Pon's Automobielhandel B.V.
t.a.v. Volkswagen Klantenservice
Antwoordnummer 6
3800 VB Amersfoort
gratis verzenden!
Re: POL: Pon moet compenseren
Geplaatst: wo 04 jul 2012, 20:24
door eas
mooi ! maandag middag de up ophalen , maandag avond ff een briefje maken
Re: POL: Pon moet compenseren
Geplaatst: wo 04 jul 2012, 20:28
door Vrucht
Re: POL: Pon moet compenseren
Geplaatst: wo 04 jul 2012, 20:30
door eas
en wat nog meer
Re: POL: Pon moet compenseren
Geplaatst: wo 04 jul 2012, 20:32
door Vrucht
Tyre-Leak indicator
Electrisch inklapbare spiegels
Armsteun in de achterbank
In hoogte verstelbare gordels
en onderhoudsinterval
Stuur bewijsmateriaal mee, kopieen en screenshots van websites en folders waarin je het hebt gezien.
Re: POL: Pon moet compenseren
Geplaatst: wo 04 jul 2012, 20:39
door eas