Remschijf problemen

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: Remschijf problemen

Bericht door GuidoUp » wo 02 apr 2014, 20:57

Het enige waarvoor ik nog naar de dealer ga is voor de beurten.. Meer niet



Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: Remschijf problemen

Bericht door GuidoUp » do 03 apr 2014, 14:53

Nou hier is de reactie van pon

Geachte heer Van den Berg,



Hartelijk dank voor uw telefonisch verzoek over de remmen van uw Volkswagen up!. Ik vind het spijtig dat u onverwachte kosten heeft aan uw auto. Helaas moet ik u meedelen dat deze kosten niet in aanmerking komen voor vergoeding volgens de coulanceregelingen en garantie.



Remblokken en of remschijven zijn echter aan slijtage onderhevig waardoor uw Volkswagen-dealer, Wealer, de reparatie niet onder garantie kon uitvoeren. Dit gezien het feit dat door onze afdeling Garantie een eventuele garantieaanvraag, gezien de kilometerstand, wordt afgewezen.



Desondanks heb ik deze aangelegenheid met de heer R. Houben, van uw Volkswagen-dealer, besproken. Uw Volkswagen-dealer is bereid, gezien de relatie met u, om in samenwerking met ons u voor 20% op de aangegeven €320.- tegemoet te komen. Van uw Volkswagen-dealer zult u een creditnota ontvangen. Of word dit in mindering gebracht zodra u de reparatie laat uitvoeren.



Ik vertrouw erop u met deze informatie van dienst te zijn en dat mede door de goede service van uw Volkswagen-dealer een invulling is gevonden waarin alle partijen zich kunnen vinden.



Met vriendelijke groeten,

Pon’s Automobielhandel B.V.





Mevrouw A. Fokker

Volkswagen Klantenservice


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: Remschijf problemen

Bericht door GuidoUp » do 03 apr 2014, 14:54

Mevrouw a fokker
FOK JOU!!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Remschijf problemen

Bericht door Xanderv » do 03 apr 2014, 15:46

Zo tuurlijk! Ja is vrij normaal dat ze in 18000km zoveel slijten daar ze gaan trillen...

Lekkere service
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
StefanK-Mii
Vagling liefhebber
Berichten: 138
Lid geworden op: za 15 feb 2014, 21:46
Locatie: Assen

Re: Remschijf problemen

Bericht door StefanK-Mii » do 03 apr 2014, 16:06

320 is best veel is de complete remmerij :P of is jou dealer zo duur ?
Afbeelding Volvo V40 D2 R-Design MY13, Black Sapphire, Intro, Winter, Dynamic Line

Afbeelding Seat Mii Dynamic Sport MY14, Tornado Red, Drive Pack

Gebruikersavatar
Upsilon
Vagling liefhebber
Berichten: 459
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 18:59
Locatie: Lelystad

Re: Remschijf problemen

Bericht door Upsilon » do 03 apr 2014, 16:50

Heb je rechtsbijstand? Direct inschakelen.
Afbeelding

2017 Volkswagen Move up! + Executive Pakket Honey Yellow
2018 Volkswagen T-Roc 1.5 TSI Sport (DSG) Atlantic Blue

Gebruikersavatar
--BUMP--
Vagling liefhebber
Berichten: 115
Lid geworden op: vr 03 mei 2013, 16:16

Re: Remschijf problemen

Bericht door --BUMP-- » do 03 apr 2014, 21:35

20% coulance is niet echt veel. Ik bedoel, logisch dat je niet voor 100% tegemoetgekomen wordt; je hebt immers al een aantal kilometers gereden. Maar dan nog zit ik meer aan 70-80% coulance te denken.
Move up! Candy White | 60PK | Maps & More

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Remschijf problemen

Bericht door JoVe » do 03 apr 2014, 22:28

Men moet zich bij PON afvragen waarom er zoveel UPjes met schijf of wielnaaf problemen zijn en hierin actie ondernemen.
Waardoor komt dit en hoe kunnen we het verbeteren.
En zekers voor de mensen met de lage kilometerstanden.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
Paulus
Vagling liefhebber
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 06 mei 2012, 10:42
Locatie: Utrecht

Re: Remschijf problemen

Bericht door Paulus » vr 04 apr 2014, 19:37

JoVe schreef:
Paulus schreef:Hier zelfde probleem. na 18.000+km kromme schijven. Flink trillen van stuur. Kreeg alleen 25% korting op vervangen schijven + blokken. Maar... nu 16.000km verder, begint bij zacht aanremmen richting stoplicht het weer. Voel het iets 'golven' de laatste meters voordat ik stilsta.

De argumenten met hete schijven je voet op de rem hebben. Koud/ warm elementen etc... sla ik in de wind -in mijn geval-. Met al mijn vorige auto's heb ik nog NOOIT kromme schijven gehad. Minimaal 60.000km met schijven altijd gedaan (en dan niet krom, maar gewoon dun gesleten). En ben niet anders gaan rijden, behalve rustiger-> mede door het mindere vermogen.

Het is toch wel opvallende dat degene die -wel- last hebben van kromme schijven, dit ook rond dezelfde gereden km's hebben steeds?!? Zegt mij meer wat van de duurzaamheid van de schijven, dan van de bestuurder zelf.

De argumenten met hete schijven je voet op de rem hebben. We rijden hier toch niet in de bergen dat je schijven bloedheet worden.
Tja, blijkbaar van 120kmu afremmen -normaal- en dan tijdens stilstand je voet op de rem houden, is een argument van mijn dealer, toen, dat de schijven onder de blokken niet af kunnen koelen en daardoor op blokbreedte dermate heet worden dat de schijven (met de tijd) krom gaan trekken. Rij daarna eens door een plas -zegt de dealer-, en de dealer heeft zijn case closed.

Mooi hè!

Gebruikersavatar
Paulus
Vagling liefhebber
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 06 mei 2012, 10:42
Locatie: Utrecht

Re: Remschijf problemen

Bericht door Paulus » vr 04 apr 2014, 19:39

StefanK-Mii schreef:320 is best veel is de complete remmerij :P of is jou dealer zo duur ?
'Mijn VW dealer' is ook zo duur.

Gebruikersavatar
Paulus
Vagling liefhebber
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 06 mei 2012, 10:42
Locatie: Utrecht

Re: Remschijf problemen

Bericht door Paulus » vr 04 apr 2014, 19:42

--BUMP-- schreef:Mijn up is afgeleverd in juni 2013.

Hoe lang duurde het voor ik trillingen merkte bij het remmen:
- 1e set (fabrieksaf): 12.000 km (pas laten vervangen bij kmstand 15.000)
- 2e set: 18.000 km (pas laten vervangen bij kmstand 45.000)
- 3e set: 11.000 km (zit er nog op)
De mijne is mei 2012 geleverd.

Dus hier zit dus een jaartje tussen... lijkt me niet een case van per batch verschillend?!?

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: Remschijf problemen

Bericht door GuidoUp » vr 04 apr 2014, 21:44

Ik ook


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

Gebruikersavatar
pianopass
Forum newbie
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 21:57
Locatie: Dronten

Re: Remschijf problemen

Bericht door pianopass » za 05 apr 2014, 21:28

Mijn up heeft het ook is van november 2013 en heb 13.000 km gereden.
Vooral de laatste meters voor stil stand dat hij had niet vloeiend remt vind ik irritant! Volgende week een onderhouds beurt dan ga ik dit even aankaarten

Gebruikersavatar
Tom
Forum newbie
Berichten: 63
Lid geworden op: vr 27 jul 2012, 17:50

Re: Remschijf problemen

Bericht door Tom » di 08 apr 2014, 12:52

GuidoUp schreef:Bij de dealer met monteren 320 euro


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Aardig gek, dat moet een stuk voordeliger kunnen. Tnx.

Gebruikersavatar
MicroUp
Vagling liefhebber
Berichten: 139
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 20:55
Locatie: Noord-Holland

Re: Remschijf problemen

Bericht door MicroUp » di 08 apr 2014, 14:03

Het komt wel eens voor dat de naaf (achter je remschijf) een kleine slag heeft van een paar MM. Dit zorgt ervoor dat je remschijf krom trekt. Aan de dealer aangeven dat ze eens naar je naven kijken (slag kunnen ze meten als ze alles gedemonteerd hebben). Mocht er idd een slag in je naaf zitten, dan is dit garantie, je krijgt nieuwe naven en schijven.

Zit er geen slag in je naven, dan is het helaas geen garantie.

Succes voor diegene!
Een up! met wat extra's.

CitigoCNG
Forum newbie
Berichten: 38
Lid geworden op: di 15 okt 2013, 16:38

Re: Remschijf problemen

Bericht door CitigoCNG » di 08 apr 2014, 16:19

Ik ben nu aan de eerste 15.000 km beurt toe. Ik rem nauwelijks en mijn blokken en schijven ziet er goed uit. Ik herken het (nog) niet.

Wel viel mij op dat ik met name bij mijn nieuwe winterbanden vrij veel last had van trillingen in het stuur (alle vier de wielen gebalanceerd). Bij mijn zomerbanden is dit minder maar heb toch het idee dat het niet 100 % weg is (ook opnieuw gebalanceerd). Dit kan met de schijfremmen te maken hebben.

CitigoCNG
Forum newbie
Berichten: 38
Lid geworden op: di 15 okt 2013, 16:38

Re: Remschijf problemen

Bericht door CitigoCNG » di 08 apr 2014, 16:24

Voor de mensen die zo afgescheept worden met zo weinig kilometers. Jullie moeten jullie verenigen en of rechtsbijstand inschakelen of een programma als radar inschakelen. Want het is belachelijk na zo weinig kilometers.

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Remschijf problemen

Bericht door JoVe » di 08 apr 2014, 16:30

CitigoCNG schreef:Ik ben nu aan de eerste 15.000 km beurt toe. Ik rem nauwelijks en mijn blokken en schijven ziet er goed uit. Ik herken het (nog) niet.

Wel viel mij op dat ik met name bij mijn nieuwe winterbanden vrij veel last had van trillingen in het stuur (alle vier de wielen gebalanceerd). Bij mijn zomerbanden is dit minder maar heb toch het idee dat het niet 100 % weg is (ook opnieuw gebalanceerd). Dit kan met de schijfremmen te maken hebben.

Hoe zijn je banden opgeslagen.
Ik had vroeger Bridgestone banden onder mijn Fiat Grande Punto en ook na wisseling winterbanden trilling in het stuur. Wielen uitgebalanceerd en zonder resultaat, vreemde zaak. Is zelfs doorgespeeld naar Bridgestone Nederland voor evt nieuwe banden. Helaas jammer.
Heb nu weer Bridgestone onder de High UP! en het zal mij benieuwen als de teller op 10 k staat.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
MicroUp
Vagling liefhebber
Berichten: 139
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 20:55
Locatie: Noord-Holland

Re: Remschijf problemen

Bericht door MicroUp » wo 09 apr 2014, 08:24

CitigoCNG schreef:Ik ben nu aan de eerste 15.000 km beurt toe. Ik rem nauwelijks en mijn blokken en schijven ziet er goed uit. Ik herken het (nog) niet.

Wel viel mij op dat ik met name bij mijn nieuwe winterbanden vrij veel last had van trillingen in het stuur (alle vier de wielen gebalanceerd). Bij mijn zomerbanden is dit minder maar heb toch het idee dat het niet 100 % weg is (ook opnieuw gebalanceerd). Dit kan met de schijfremmen te maken hebben.
Juist dat niet goed door remmen is funest voor schijven. Af en toe goed vol doorremmen is goed voor de "bite" van je remblokken op je schijven, blokken slijten regelmatiger en je schijven hebben minder te verduren omdat je je schijft "schoon" remt.

Geloof me, er zijn ook heel veel mensen die voor een stoplicht hun rem ingetrapt houden. Zeker als de schijven op tempratuur zijn en het vochtig weer is, kunnen je schrijven krom trekken.

Je kan kromme schijven herkennen als je vanaf een hogere snelheid afremt en je stuur en/of pedaal begint te trillen. Je kan dit niet voelen met 50 KM/H. Daarnaast kan je het ook herkennen aan trekken van je auto tijdens het remmen.

Kijken naar een schijf zegt niks, je kan dan niet zien of deze krom is :)
Een up! met wat extra's.

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 700
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: Remschijf problemen

Bericht door Touchwood » wo 09 apr 2014, 09:30

Als je veel remt worden de schijven sneller dun. En versleten dunne schijven trekken uiteindelijk allemaal krom.
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

Plaats reactie