Wielkuipen achter

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
Lucvdheijden
Donateur member
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 16 okt 2013, 07:30

Re: Wielkuipen achter

Bericht door Lucvdheijden » vr 16 mei 2014, 22:05

ik heb een up van november 2013 heeft die ook dopjes achter de lakbescherming?
en waar heb je de wielkuipen gekocht?
volkswagen high up black edition full options

(polo 86c bwj 1981 sold)
(ford ka bwj 1997 sold)

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: Wielkuipen achter

Bericht door RobertJ » wo 18 jun 2014, 13:25

CitigoCNG schreef:
Petrolhead Tom schreef:Heb je dat zelf gemonteerd? Was het veel werk?
Ja zelf gemonteerd. En nee het was niet veel werk. Uiteraard wel met beleid, nauwkeurig te werk gaan en niet overal zomaar een priem in de lakbescherming steken.

Er zitten (afhankelijk van het modeljaar, let op!) dopjes achter de lakbescherming, je ziet ze zitten. Ik stak er voorzichtig met een priem doorheen. Je krijgt dan 3/4 x een klein vierkant gat. Die heb ik voorzichtig 'geruimd'. Je kunt als extra check de wielkuipen voormonteren en de gaten aftekenen.

Aan de buitenzijde van het voertuig het zelfde te werk gegaan, daar kon ik de dopjes er zo uittrekken waardoor ik een perfect rond gat kreeg. Heb er voor de zekerheid nog een beetje amber tectyl ingespoten en alles gemonteerd.

Bij de bumper moest ik even creatief zijn; had geen bevestigingspunt. Ik heb een bevestigingsdopje van de bumper op het chassis eruit gehaald en die twee samen met een gat in de wielkuip bevestigd dmv. een tyrap.

Overigens ook geen problemen met aardgas voertuigen zoals die van mij. Iemand bij mij uit de buurt (Achterhoek) heeft het ook zelf gedaan, ook daar geen problemen.
Dag meneer CNG :) Ik zou graag dezelfde mooie kuipen willen, en ik vroeg me af of de wielkuipnummers met die van jou overeenkomen:

Lt. Teilekatalog hat der eUP! hinten Radhausschalen:
12E 810 969 (links)
12E 810 970 (rechts)
Zusätzlich wird ein Halter für die Radhausschale benötigt:
12E 810 429 (links)
12E 810 430 (rechts)

Hopelijk kun je dit nog nagaan, dan kan ik ze bestellen :)

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Wielkuipen achter

Bericht door N!jntje » wo 18 jun 2014, 14:47

Ik had het al eerder op de meeting aangegeven.
Als iemand de wielkuipen wilt gaan plaatsen met dopjes/drukschroeven/schroeven en dergelijke... Ik heb ze thuis liggen en gebruik ze niet meer.
Aankoopsprijs +- 45 euro.
Mag overgenomen worden voor een schappelijk bod :lol:

EDIT:
Dus heb ik naar mijn weten alle schroefjes/boutjes/pluggen OVER.
Dat wil zeggen: bron: http://www.skodacommunity.de/skoda-foru ... nten-nachrüsten/index4.html#post951553
14 x de N909 747 01 (per stuk 1,43 in Duitsland Ik weet niet of dit incl of excl btw is)
6 x de N908 338 01 (per stuk 2,28 in Duitsland Ik weet niet of dit incl of excl btw is)
4 x de 811 807 577 C (per stuk 0,79 in Duitsland Ik weet niet of dit incl of excl btw is)
4 x de n106 213 01 (per stuk 2,09 in Duitsland Ik weet niet of dit incl of excl btw is)

Totaalprijs met de Duitse prijzen:
45,22

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: Wielkuipen achter

Bericht door RobertJ » do 19 jun 2014, 12:36

@nijntje: heb je zelf wel de wielkuipen geplaatst? En welk type? Het schijnt fat die van de crossup minder goed passen dan die van de eup?

Sent from my XT897

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Wielkuipen achter

Bericht door N!jntje » do 19 jun 2014, 23:40

RobertJ schreef:@nijntje: heb je zelf wel de wielkuipen geplaatst? En welk type? Het schijnt fat die van de crossup minder goed passen dan die van de eup?

Sent from my XT897
Ja heb ik zelf gedaan ;) Ze waren van de Cross Up waar ik ook de velgen vanaf heb gehaald ;) Let wel op! Ik had geen ophangpunten! Behalve dan de adapter onder de dorpel en de achterbumper ;) Natuurlijk hangt die niet alleen op die punten :roll:

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Wielkuipen achter

Bericht door Tom Westendorp » vr 20 jun 2014, 07:08

N!jntje schreef:Ik had het al eerder op de meeting aangegeven.
Als iemand de wielkuipen wilt gaan plaatsen met dopjes/drukschroeven/schroeven en dergelijke... Ik heb ze thuis liggen en gebruik ze niet meer.
Aankoopsprijs +- 45 euro.
Mag overgenomen worden voor een schappelijk bod :lol:

EDIT:
Dus heb ik naar mijn weten alle schroefjes/boutjes/pluggen OVER.
Dat wil zeggen: bron: http://www.skodacommunity.de/skoda-foru ... nten-nachrüsten/index4.html#post951553
14 x de N909 747 01 (per stuk 1,43 in Duitsland Ik weet niet of dit incl of excl btw is)
6 x de N908 338 01 (per stuk 2,28 in Duitsland Ik weet niet of dit incl of excl btw is)
4 x de 811 807 577 C (per stuk 0,79 in Duitsland Ik weet niet of dit incl of excl btw is)
4 x de n106 213 01 (per stuk 2,09 in Duitsland Ik weet niet of dit incl of excl btw is)

Totaalprijs met de Duitse prijzen:
45,22
Zijn dit alleen de schroeven of ook de schermen?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Wielkuipen achter

Bericht door N!jntje » vr 20 jun 2014, 12:54

dit zijn alleen de schroeven.
Daarnaast zijn nog de wielkuipen nodig en de adapters voor onder aan de dorpel (ivm dat deze langer zijn).

Gebruikersavatar
robw
Vagling liefhebber
Berichten: 143
Lid geworden op: zo 01 jun 2014, 10:36

Re: Wielkuipen achter

Bericht door robw » vr 11 jul 2014, 22:41

Om te beginnen top het ontdekken en delen van de mogelijkheden. Wel soms lastig om de juiste info te krijgen of te begrijpen.............zal waarschijnlijk aan mij liggen maar ik heb toch nog wat meer duidelijkheid nodig. :roll: :oops: :shock:

Wat ik begrepen heb is dat je de wielkuipen van een Cross kunt gebruiken maar dat die van de E-UP eigenlijk nog heter passen?

Vanaf model 2012 zitten er standaard gaten, wel moet je die opzoeken door doordrukken tot een vierkant gat waarin de bevestigings borging geklikt kan worden.

Er moet een soort steun gemonteerd worden aan de dorpelkant

Een gedeelte kan niet vast worden gezet, hoe dan wel?

Kosten ongeveer tussen de 100€ en 120€.

Heb ik het goed samengevat? Ik heb zelf een UP! High uit 2014
UP! HIGH 60PK

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Wielkuipen achter

Bericht door N!jntje » vr 11 jul 2014, 23:53

Wat je zegt klopt wel zo ongeveer ;)
Als je de set hebt die ik dus te koop heb dan scheelt je dit maar zo 30 euro of meer op de totaalprijs. Het is maar een gedachte :roll:

Gebruikersavatar
robw
Vagling liefhebber
Berichten: 143
Lid geworden op: zo 01 jun 2014, 10:36

Re: Wielkuipen achter

Bericht door robw » za 12 jul 2014, 12:27

OK ik heb interesse, kan jij mij een PB sturen? Het lukt niet om jou een bericht te sturen, krijg melding dat jij niet meer bestaat binnen de lijst?
UP! HIGH 60PK

broker
Forum newbie
Berichten: 70
Lid geworden op: zo 29 jun 2014, 01:44

Re: Wielkuipen achter

Bericht door broker » di 22 jul 2014, 21:27

Heb dit draadje met interesse gevolgd en met de onderdeelnummers van de E-UP die hier eerder werden genoemd ben ik naar mijn dealer geweest om te vragen of deze wielkuipen geplaatst kunnen worden op mijn Groove Up die in september wordt afgeleverd.
Vandaag antwoord gehad: dat was geen enkel probleem en inclusief montage, de kuipen en alle bevestigingsmateriaal gaat het € 168,30 incl. de BTW kosten. Omdat ik dan later ook geen discussie over eventuele (lak)garantie krijg (tenslotte is het in overleg en door de dealer gemonteerd), heb ik de kuipen besteld en worden ze voor aflevering al op mijn nieuwe UP geschroefd. En omdat mijn UP op de zaak staat, kan ik 21% van de kosten nog terugvorderen van vadertje staat. En is dit mij het (netto) bedrag dus wel waard.

Wellicht nuttige info voor wie het niet zelf kan of wil monteren en toch graag wielkuipen wil hebben. Mijn dealer is overigens de Waal in Leerdam.

Groeten, Jan.
Groove UP,hot orange,75pk,semi-automaat,panoramadak,ypsilon velgen,DAB+ Fenderaudio.

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: Wielkuipen achter

Bericht door RobertJ » vr 25 jul 2014, 09:42

Erg netjes van de dealer! Zal eens kijken of het de rit waard is voor mij. Overigens, je krijgt natuurlijk slechts 21/121e terug :)

broker
Forum newbie
Berichten: 70
Lid geworden op: zo 29 jun 2014, 01:44

Re: Wielkuipen achter

Bericht door broker » vr 25 jul 2014, 13:25

Daar heb jij dan weer gelijk. :mrgreen: Maar ik vind het inderdaad netjes van de dealer en het scheelt mij een hoop gedoe om alles uit te zoeken en te monteren.
Groove UP,hot orange,75pk,semi-automaat,panoramadak,ypsilon velgen,DAB+ Fenderaudio.

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Wielkuipen achter

Bericht door Inge » wo 10 sep 2014, 06:32

Wie heeft voor mij de ETKA Cross UP nummers van de adapters die links en rechts op de c stijl zitten (einde van de dorpel) en waarachter de wielkuip vastklikt. Heb met Robin afgelopen weekend de wielkuipen geplaatst maar heb de adapters nog nodig en de garage kon het gisteren niet vinden :( Deze adapters zijn namelijk net ietsje dieper dan de gewone adapters).
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Wielkuipen achter

Bericht door N!jntje » wo 10 sep 2014, 15:41

1S0 810 971 B (links)
1S0 810 972 B (rechts)

Wel even laten nakijken ;)

Gebruikersavatar
robw
Vagling liefhebber
Berichten: 143
Lid geworden op: zo 01 jun 2014, 10:36

Re: Wielkuipen achter

Bericht door robw » zo 21 sep 2014, 11:44

Helemaal TOP! Met dank aan 2 forumleden die mij info hebben gegeven.

Vanmorgen in een uurtje erop gezet. Gelijk mijn trommels gespoten met hamerslagverf. Ik moet alleen nog 2 beugeltjes(kunststof) monteren aan de kokerbalk

Afbeelding
Afbeelding

Je moet aan de achterkant een kunststof montagebeugel monteren, je hoeft geen beugels of moertjes eraf te slijpen.
Afbeelding
Afbeelding

Gelijk de trommels netjes gemaakt
Afbeelding

eindresultaat
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
UP! HIGH 60PK

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Wielkuipen achter

Bericht door Xanderv » zo 21 sep 2014, 12:50

Ik ben nu wel benieuwd of het bij het 2012 model hetzelfde gaat aangezien ik hier heb gelezen dat het vanaf 2013 makkelijker is. Kan iemand dat bevestigen?

Heb je geen foto van dat beugeltje want kan er geen voorstelling van maken...
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
robw
Vagling liefhebber
Berichten: 143
Lid geworden op: zo 01 jun 2014, 10:36

Re: Wielkuipen achter

Bericht door robw » zo 21 sep 2014, 13:35

Plasticbeugel moet je vast zetten met de schroef die de bumper met carrosserie verbind. Op de lengte van de beugel zit dubbelzijdige tape gemonteerd die je vervolgens tegen de binnenkap binnenkant wielkast plakt. In deze beugel zitten 2 schroefgaten waarmee je de modderscherm vast kan zetten. Wijst voor zich!
UP! HIGH 60PK

Gebruikersavatar
robw
Vagling liefhebber
Berichten: 143
Lid geworden op: zo 01 jun 2014, 10:36

Re: Wielkuipen achter

Bericht door robw » zo 21 sep 2014, 13:43

Trouwens de totale kosten die Jan (Broker) heeft benoemd is echt scherp! Ik was voor de modderkuipen al 100€ kwijt, via Nijntje heb ik de schroeven goedkoper kunnen overnemen. Ik moet nu nog de bevestigingsteuntjes die in het verlengde van de kokerbalk komen nog kopen.

Het past wel allemaal perfect, ook staat het mooier en minder geluid tijdens het rijden in de regen of onverhard. Zoals benoemd heb ik direct de remtrommels gespoten, ik vond de lichtgrijze primer niet om aan te zien.
UP! HIGH 60PK

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 700
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: Wielkuipen achter

Bericht door Touchwood » zo 21 sep 2014, 16:13

Bedankt voor het verslag met de vele foto's. Dit is een aantrekkelijke mod, omdat het de opbouw van modder achter de wielen op de scheiding rear-facia en body voorkomt.
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

Plaats reactie