Onderhoudsintervallen Up!

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
Vagtechniek
Forum newbie
Berichten: 62
Lid geworden op: zo 05 aug 2012, 20:38

Onderhoudsintervallen Up!

Bericht door Vagtechniek » wo 10 apr 2013, 20:42

Wij krijgen veel vragen over het onderhoud van de Up!, Citigo en Mii. Dit staat niet duidelijk in het onderhoudsboekje wat je bij je auto geleverd krijgt.

Alle jonge auto's uit de VAG groep hebben een variabel Longlife onderhoudsinterval, de Up! niet. Deze heeft vaste intervallen voor onderhoudsbeurten. Dit zijn:

Kleine onderhoudservice
Iedere 15.000km of elk jaar: oliewissel, vervangen oliefilter

Interval service
Iedere 30.000km of elke 2 jaar: oliewissel, vervangen olie- en interieurfilter, volledige inspectie

Grote onderhoudservice
Na 3 jaar of 60.000km, daarna iedere 2 jaar of 60.000km: oliewissel, vervangen olie-, interieur en luchtfilter, vervangen bougies, volledige inspectie

Wij hanteren vaste all-in prijzen voor deze beurten, te vinden op onze prijslijst:
http://www.vagtechniek.nl/index.php?mai ... th=112_147

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Onderhoudsintervallen Up!

Bericht door up! » wo 10 apr 2013, 20:59

Dank voor de info! Is het mogelijk om gewoon 1x per 30.000km een oliebeurt te laten doen, met longlife olie? Want het enige dat er tijdens de 15.000 beurt gebeurt is het verwisselen van de olie. Als je longlife olie gebruikt, hoeft dat dan toch niet? Zuiver technisch gezien, ik bedoel niet garantietechnisch vanwege de voorschriften van VW. Een motor van de up! loopt toch niet in de soep met longlife olie?
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Vagtechniek
Forum newbie
Berichten: 62
Lid geworden op: zo 05 aug 2012, 20:38

Re: Onderhoudsintervallen Up!

Bericht door Vagtechniek » do 11 apr 2013, 08:16

up! schreef:Dank voor de info! Is het mogelijk om gewoon 1x per 30.000km een oliebeurt te laten doen, met longlife olie? Want het enige dat er tijdens de 15.000 beurt gebeurt is het verwisselen van de olie. Als je longlife olie gebruikt, hoeft dat dan toch niet? Zuiver technisch gezien, ik bedoel niet garantietechnisch vanwege de voorschriften van VW. Een motor van de up! loopt toch niet in de soep met longlife olie?
Een longlife interval is geen 30.000km, maar variabel. Tussen de 15.000-30.000km, dat interval wordt bepaald obv een oliepijl/kwaliteit-sensor. Een Up! heeft deze sensor niet.

De olie op zich zal geen probleem zijn.

guppie
Forum newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 24 okt 2014, 16:34

Re: Onderhoudsintervallen Up!

Bericht door guppie » vr 24 okt 2014, 16:50

"Wij krijgen veel vragen over het onderhoud van de Up!, Citigo en Mii. Dit staat niet duidelijk in het onderhoudsboekje wat je bij je auto geleverd krijgt"
Dit kan ik mij goed voorstellen. Het is dan ook echt nergens te vinden wanneer wat en bij welke km-stand moet gebeuren.
Je mag/moet toch weten hoe dat zit.
Het antwoord van VAG techniek maakt het niet beter.
Ik herkende de tekst van mij zoektocht over internet.
Want hoe zit het bij de 45.000 km beurt? een kleine onderhoudsservice????
De grote onderhoudsservice is 60.000 km of 3 jaar en daarna 2 jaar ????
Bougies en luchtfilter kunnen eerst 3 jaar mee en dan nog maar 2 jaar ????

Ik zou zeer dankbaar zijn wanneer het iemand lukt het volledige onderhoudsschema van de UP te onthullen.
Dus ook met wanneer de distri riem, de multi riem, koelvloeistof, versnellingsbakolie, olie stuurbekrachtiging, en etc vervangen moet worden.

MvG Guppie

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Onderhoudsintervallen Up!

Bericht door Tom Westendorp » vr 24 okt 2014, 17:48

Vagtechniek schreef:Wij krijgen veel vragen over het onderhoud van de Up!, Citigo en Mii. Dit staat niet duidelijk in het onderhoudsboekje wat je bij je auto geleverd krijgt.

Alle jonge auto's uit de VAG groep hebben een variabel Longlife onderhoudsinterval, de Up! niet. Deze heeft vaste intervallen voor onderhoudsbeurten. Dit zijn:

Kleine onderhoudservice
Iedere 15.000km of elk jaar: oliewissel, vervangen oliefilter

Interval service
Iedere 30.000km of elke 2 jaar: oliewissel, vervangen olie- en interieurfilter, volledige inspectie

Grote onderhoudservice
Na 3 jaar of 60.000km, daarna iedere 2 jaar of 60.000km: oliewissel, vervangen olie-, interieur en luchtfilter, vervangen bougies, volledige inspectie

Wij hanteren vaste all-in prijzen voor deze beurten, te vinden op onze prijslijst:
http://www.vagtechniek.nl/index.php?mai ... th=112_147
Beste Guppie met alle respect maar volgens mij wordt het niet veel duidelijker dan dit?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 700
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: Onderhoudsintervallen Up!

Bericht door Touchwood » vr 24 okt 2014, 17:49

erwin.volkswagen.de

Op die site (door Volkswagen zelf gevuld) kan je tegen een kleine vergoeding alle workshop manuals van de Up downloaden in pdf-formaat. Heb je alle info uit de eerste hand.
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

Vagtechniek
Forum newbie
Berichten: 62
Lid geworden op: zo 05 aug 2012, 20:38

Re: Onderhoudsintervallen Up!

Bericht door Vagtechniek » za 25 okt 2014, 10:02

45d km beurt is dus een kleine beurt oftewel alleen een oliewissel.

guppie
Forum newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 24 okt 2014, 16:34

Re: Onderhoudsintervallen Up!

Bericht door guppie » di 28 okt 2014, 20:27

Bedankt Touchwood,
Zeeeeer nuttige info.
Wonderlijk hoe weinig onderhoud een auto tegenwoordig nog nodig heeft.

MvG Guppie

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 700
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: Onderhoudsintervallen Up!

Bericht door Touchwood » wo 29 okt 2014, 09:34

Yes, interessante lectuur voor de technisch geinteresseerde en onmisbaar voor de mensen, die zelf onderhoud willen doen.
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Onderhoudsintervallen Up!

Bericht door JoVe » do 30 okt 2014, 20:21

Remolie elke 2 jaar vervangen
Airco onderhoudsbeurt elke 3 jaar
Vervangen koelvloeistof na 5 jaar?
Deze zitten niet bij een standaardonderhoudsbeurt en moet je apart aangeven.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Onderhoudsintervallen Up!

Bericht door Tom Westendorp » vr 31 okt 2014, 15:24

JoVe schreef:Remolie elke 2 jaar vervangen
Airco onderhoudsbeurt elke 3 jaar
Vervangen koelvloeistof na 5 jaar?
Deze zitten niet bij een standaardonderhoudsbeurt en moet je apart aangeven.
Lang geen gek idee! Koelvloeistof die oud is zorgt ervoor dat het 's winters lang koud blijft in de auto.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Plaats reactie