Vochtproblemen, veel water bij reserveband

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
vanatteveldt
Forum newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: do 04 jul 2024, 12:03

Vochtproblemen, veel water bij reserveband

Bericht door vanatteveldt » do 04 jul 2024, 12:11

Dag allen,

Ik ben een blije UP rijder, maar sinds een paar maanden heb ik vochtproblemen in de auto, en nu ook schimmelproblemen. Toen ik vanochtende de "bodem" achterin eruithaalde om deze schoon en droog te maken, zag ik tot mijn schrik dat er wel 10-15 cm water in het gat voor de reserveband stond -- vermoedelijk in de afgelopen maanden daar langzaam ingedruppeld...

Hebben meer mensen vochtproblemen, en wat zijn goede dingen om te doen of checken? Ik zou denken dat het lek of verstopte drainage waarschijnlijk achter zit, maar heb nog niets kunnen vinden.

Hoort er trouwens een drainagepunt te zitten in het gat van het reservewiel? Ik zie wel een soort filtertjes, maar het is mij niet helder of die water door zouden moeten laten (nu in ieder geval niet).

Thanks!
Wouter
Bijlagen
20240703_163327.jpg
20240703_164410.jpg

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1141
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Vochtproblemen, veel water bij reserveband

Bericht door dennuus1 » do 04 jul 2024, 21:49

Achterin gaan liggen met een zaklamp, iemand anders aan de buitenkant met de tuinslang erop. Kijken of je kunt zien waar het water naar binnen komt. Eventueel wat binnenbekleding demonteren om dit beter te kunnen zien.

Vaak komt het binnen bij het 3e remlicht of achterlichtunits. Als het een ex-schade auto is kan het ook een slecht uitgevoerde schadereparatie zijn, denk hierbij aan kitranden en afdichtingen tussen plaatmateriaal wat niet meer waterdicht is.

Er hoort geen afwatering te zitten in de reservewielbak.

vanatteveldt
Forum newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: do 04 jul 2024, 12:03

Re: Vochtproblemen, veel water bij reserveband

Bericht door vanatteveldt » vr 05 jul 2024, 07:08

Thanks, we gaan op onderzoek uit!

G6-R
Forum newbie
Berichten: 31
Lid geworden op: za 10 apr 2021, 08:59

Re: Vochtproblemen, veel water bij reserveband

Bericht door G6-R » zo 07 jul 2024, 15:36

Dak antenne kan ook nog

Plaats reactie