Schade na doorrijder aanrijding

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
Gebruikersavatar
oppermii
Vagling liefhebber
Berichten: 601
Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 21:25

Re: Schade na doorrijder aanrijding

Bericht door oppermii » ma 26 mei 2014, 21:55


Gurpie
Forum newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: di 03 jun 2014, 12:21

Re: Schade na doorrijder aanrijding

Bericht door Gurpie » za 28 jun 2014, 12:02

Misschien is dit mosterd na de maaltijd.
Maar als dit mij zou overkomen zou ik alleen maar lang genoeg achter de dader aangereden zijn om zijn kenteken en misschien een beschrijving van de bestuurder te kunnen geven.

Vervolgens doorrijden naar het dichtbijzijnde politie bureau. Daar aangifte doen van doorrijden na een ongeval. Want volgens mij is de plaats van een ongeval verlaten nog steeds strafbaar.

De dader heeft dan volgens mij 24 uur om zich te melden. Want hij kan zeggen dat hij zich bedreigd voelde op het moment van het ongeval. Als hij zich binnen die 24 uur niet meldt wordt de aangifte definitief en kan de politie contact met de dader opnemen of hij alsnog van plan is het netjes af te handelen. Wil of doet hij dit niet? Het hele verhaal op een schade formulier zetten en met een begeleidende brief (en aangifte formulier van de politie) naar je vekeersrechtbijstand verzekering sturen.

Dan nog even het volgende voor zover ik je verhaal snap reed jij op jou rijbaan en ging de dader zijn rijbaan verlaten. Waar hij jou auto raakte maakt niets uit. Hij voerde een richtings verandering uit. Als hij dat doet hoort hij dit altijd met de nodige voorzichtigheid te doen en ben jij niet fout. Want jij bleef tenslotte op jou rijbaan.

Ik hoop dat het voor jou zo probleemloos mogelijk opgelost is/wordt
Succes hiermee

Plaats reactie