Cruise Control inbouwen
Geplaatst: ma 08 jan 2024, 17:22
Ik ben zo ver om cruise control achteraf in te bouwen. Ik heb een schakelaar via een sloop besteld en de kabel besteld via vagshop en ben begonnen met de draden en schakelaar.
Eerste wat al mis gaat is de schakelaar, ik heb totaal de verkeerde. Dus als iemand hier nog interesse heeft in een schakelaar en een auto heeft die volgens mij nieuwer dan 2016 is heb ik een hele mooie schakelaar haha. Ik heb de nieuwe besteld en die komt woensdag. Dan maar draden trekken. Wat een draak van een document krijg je van kafutec zeg. Na 10 keer doorlezen en op internet opzoeken snap ik nu dat je de pinnen moet tellen en dat de nummers op de kabel overeenkomen met de pinnen die je moet hebben.
Ok dat lukt me wel, cockpit aangesloten, stuurkolom aangesloten en de ecu. Dan komt het, de boordcomputer... hoe kom je in vredesnaam bij die stekkers. Losmaken lukt wel maar ze hebben geen slack om naar voren te halen. Iemand die meeleest en het gouden ei heeft?! Ik ben nog van plan om een stappenplan te maken maar dat doe ik als het klaar is.
Oh en ik kwam nog tegen dat de draad van de ecu aangesloten moet worden op stekken A …. En verderop staat B 🫣 beide hebben pin 29 over. De ene is echt erg kort en lukt amper de andere is veel langer en kun je veel beter bij.
Eerste wat al mis gaat is de schakelaar, ik heb totaal de verkeerde. Dus als iemand hier nog interesse heeft in een schakelaar en een auto heeft die volgens mij nieuwer dan 2016 is heb ik een hele mooie schakelaar haha. Ik heb de nieuwe besteld en die komt woensdag. Dan maar draden trekken. Wat een draak van een document krijg je van kafutec zeg. Na 10 keer doorlezen en op internet opzoeken snap ik nu dat je de pinnen moet tellen en dat de nummers op de kabel overeenkomen met de pinnen die je moet hebben.
Ok dat lukt me wel, cockpit aangesloten, stuurkolom aangesloten en de ecu. Dan komt het, de boordcomputer... hoe kom je in vredesnaam bij die stekkers. Losmaken lukt wel maar ze hebben geen slack om naar voren te halen. Iemand die meeleest en het gouden ei heeft?! Ik ben nog van plan om een stappenplan te maken maar dat doe ik als het klaar is.
Oh en ik kwam nog tegen dat de draad van de ecu aangesloten moet worden op stekken A …. En verderop staat B 🫣 beide hebben pin 29 over. De ene is echt erg kort en lukt amper de andere is veel langer en kun je veel beter bij.