navigatie start niet meer goed op

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
stanrom
Forum newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 24 jun 2022, 20:28

navigatie start niet meer goed op

Bericht door stanrom » vr 24 jun 2022, 20:51

de navigatie van onze up van 2014 laat me regelmatig in de steek , indien de auto enkele dagen stil staat ,kan ik niet meer opstarten .de accu leek snel leeg te lopen , nu een nieuwe accu geïnstalleerd maar de opstartproblemen blijven indien ik kies voor "uitschakelen " , dan bij herstart blijft het wieltje draaien maar komt niet verder dus dan opnieuw een harde reset en na de fabrieksinstellingen weer alles invoeren .... als ik kies voor stand-by houd hij wel het laatste beeld en gegevens vast
kan dit komen omdat hij heel veel kaarten moet laden en daarvoor te weinig capaciteit heeft ? bij de reset wordt aangegeven dat er "weinig intern geheugen " vrij is
omdat mijn vrouw alleen de kaart van Nederland nodig heeft , zou het systeem ontlast kunnen worden indien ik alle kaarten van de overige landen er af zou gooien ? mogelijk is er nog meer geheugenruimte te creëren
weet alleen niet hoe dat moet , ik werk op een apple iMac en na aansluiten zie ik wel een lijstje met de onderdelen maar echt niet wat ik weg kan gooien
kan iemand mij mogelijk helpen? Dank alvast
Stan

Blackciti
Vagling liefhebber
Berichten: 216
Lid geworden op: di 24 okt 2017, 13:33

Re: navigatie start niet meer goed op

Bericht door Blackciti » za 25 jun 2022, 12:39

Gewoon een Garmin kopen en die aan je voorruit hangen. Die kun je regelmatig via je laptop updaten. Nooit problemen mee.
Die af fabriek meegeleverde appraten, zoals dit apparaat en dan vooral die radio is gewoon bagger kwaliteit. Je hoort niet anders dan klachten.

Gebruikersavatar
Ozzy
Vagling liefhebber
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 21 mar 2022, 11:59
Locatie: Deventer

Re: navigatie start niet meer goed op

Bericht door Ozzy » zo 26 jun 2022, 01:05

Ik zou adviseren een telefoonhouder aan te schaffen en je telefoon (met Google Maps) als navigatie te gebruiken.
Dat Navigon/Garmin geval is echt bagger.
Seat Mii Sport Dynamic 1.0 MPI 60pk

Plaats reactie