Airbag uitschakelen

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
SarahL
Forum newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: di 05 okt 2021, 19:53

Airbag uitschakelen

Bericht door SarahL » di 05 okt 2021, 20:22

Hallo

Mag ik jullie, VW Up kenners, een vraag stellen? Ik heb een VP Up op CNG, bouwjaar 2016.
Ik heb een 6 maanden oude baby die het NIET leuk vindt om in de auto te zitten. Ik wil hem graag op de passagiersstoel vooraan laten zitten en wou hiervoor de airbag uitschakelen. In de handleiding staat dat er helemaal rechts van het dashboard een draaiknop zit (te bedienen met de autosleutel), waarmee je de airbag kan uitschakelen.

Echter, op de plaats waar deze knop zou moeten zitten, zit in mijn auto gewoon een plaatje. Ook achter dit plaatje is helemaal niks te vinden.
DSCF2725.JPG
DSCF2725.JPG (56.74 KiB) 5382 keer bekeken
Hebben jullie enig idee of het mogelijk is de passagiers airbag uit te schakelen en zo ja, hoe???

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Airbag uitschakelen

Bericht door Autheo » di 05 okt 2021, 22:27

SarahL schreef:
di 05 okt 2021, 20:22
Hallo

Mag ik jullie, VW Up kenners, een vraag stellen? Ik heb een VP Up op CNG, bouwjaar 2016.
Ik heb een 6 maanden oude baby die het NIET leuk vindt om in de auto te zitten. Ik wil hem graag op de passagiersstoel vooraan laten zitten en wou hiervoor de airbag uitschakelen. In de handleiding staat dat er helemaal rechts van het dashboard een draaiknop zit (te bedienen met de autosleutel), waarmee je de airbag kan uitschakelen.

Echter, op de plaats waar deze knop zou moeten zitten, zit in mijn auto gewoon een plaatje. Ook achter dit plaatje is helemaal niks te vinden.
DSCF2725.JPG
Hebben jullie enig idee of het mogelijk is de passagiers airbag uit te schakelen en zo ja, hoe???

Alvast bedankt voor jullie reactie!
Dag Sarahl,
Welkom op het forum met je vraag. Ik weet niet anders dan dat de knop zit op de plek waar jij de foto van gemaakt hebt. Maar bij jou dus niet. Heb je ook al bij het dashboardkastje gekeken? Er zijn niet zo heel veel forumleden met een CNG up, dus ik weet niet hoe snel je hier het antwoord krijgt. Als ik jou was, zou ik het ook even bij een VW-dealer vragen, als het goed is zullen ze het daar wel weten.

Overigens: er zijn leuke babyspeeltjes voor aan de maxi-cosi in de handel, soms wil die afleiding wel eens helpen.

Gebruikersavatar
Habenero TSI
Vagling liefhebber
Berichten: 173
Lid geworden op: ma 17 aug 2020, 21:41

Re: Airbag uitschakelen

Bericht door Habenero TSI » wo 06 okt 2021, 10:42

SarahL schreef:
di 05 okt 2021, 20:22
Hallo

Mag ik jullie, VW Up kenners, een vraag stellen? Ik heb een VP Up op CNG, bouwjaar 2016.
Ik heb een 6 maanden oude baby die het NIET leuk vindt om in de auto te zitten. Ik wil hem graag op de passagiersstoel vooraan laten zitten en wou hiervoor de airbag uitschakelen. In de handleiding staat dat er helemaal rechts van het dashboard een draaiknop zit (te bedienen met de autosleutel), waarmee je de airbag kan uitschakelen.

Echter, op de plaats waar deze knop zou moeten zitten, zit in mijn auto gewoon een plaatje. Ook achter dit plaatje is helemaal niks te vinden.
DSCF2725.JPG
Hebben jullie enig idee of het mogelijk is de passagiers airbag uit te schakelen en zo ja, hoe???

Alvast bedankt voor jullie reactie!
Is het geen import wagen? Uit een land waar het niet uitgeschakeld mag worden?
Lijkt me onwaarschijnlijk dat het op een andere plek zit omdat het een CNG.
En anders gewoon ff vragen waar je hem heb aangeschaft.
Habenero Orange VW UP! TSI Full options.
My other VAG ride is a 1078 CC aircooled

Gebruikersavatar
mk1992
Vagling liefhebber
Berichten: 362
Lid geworden op: ma 13 aug 2018, 20:23
Locatie: Beek, Limburg
Contacteer:

Re: Airbag uitschakelen

Bericht door mk1992 » wo 20 okt 2021, 12:21

Mijn pre-facelift had 'gewoon' en drukknop op het dashboard onder de knop voor gevarenlichten.
Of is dit veel te simpel gedacht?
De goedkoopst rijdende Up! van ze allemaal :dance:
LPG all the way


(03-12-20) Verbruik 1:17,29 - 5,78 / 100km
Brandstofkosten €2,30 / 100km
Bron: https://www.spritmonitor.de/en/detail/961188.html

Bekijk ook: https://www.eurobilltracker.com/?referer=168699

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Airbag uitschakelen

Bericht door Gert » wo 20 okt 2021, 16:45

In mijn 2020 e-up zit de passagiers airbag schakelaar idd zoals op de foto.
Maar ik meen me te herinneren dat die schakelaar in mijn 2014 high-up links (vrij laag) naast het stuur zat. Je moest hem geloof ik met de contactsleutel bedienen.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Plaats reactie