Besturing Volkswagen Up “hapert”.

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Fittipaldi
Forum newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 05 sep 2018, 21:00

Besturing Volkswagen Up “hapert”.

Bericht door Fittipaldi » vr 05 mar 2021, 12:43

Ik heb een 75 pk 3-deurs highline Up uit 2012 met ruim 50 k op de teller. Fijne auto, niks mis mee.
Echter, rijdende op de snelweg merk ik steeds dat de besturing in rechtdoor situaties iets hapert. Daarmee bedoel ik dat ik voel dat ik steeds een “tandje” verder moet en dat ik dus een koerswissel van ongeveer een graad moet maken in de middenstand, in plaats van een halve graad als ik dat zou willen.
Mijn lokale garage meende dat er door de accu misschien te weinig spanning werd geleverd, maar ik heb inmiddels een nieuwe accu; daar ligt het niet aan.
Ik ben benieuwd of iemand dit herkend en of er een oplossing is. In mijn andere auto, een Golf 7 heb ik er geen last van

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1128
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Besturing Volkswagen Up “hapert”.

Bericht door dennuus1 » vr 05 mar 2021, 17:09

Komt wel vaker voor, is de elektrische stuurbekrachtiging die niet altijd even soepel werkt.

Je zou het zelfs een product eigenschap kunnen noemen, mijn vorige Up had er ook last van. Je went er vanzelf aan.

Fittipaldi
Forum newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 05 sep 2018, 21:00

Re: Besturing Volkswagen Up “hapert”.

Bericht door Fittipaldi » vr 05 mar 2021, 17:50

Ik waardeer je snelle antwoord en ervaring. Ik meen dat dit euvel pas enkele maanden geleden is begonnen. Ik heb er zelf al 30 K meegereden. Is er geen oplossing; moet ik er echt mee leren leven?

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1128
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Besturing Volkswagen Up “hapert”.

Bericht door dennuus1 » vr 05 mar 2021, 17:59

Volgens mij heb ik hier wel eens gelezen dat er iemand een complete stuurkolom vervangen heeft..... Maar dat is natuurlijk een erg prijzige ingreep.

Fittipaldi
Forum newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 05 sep 2018, 21:00

Re: Besturing Volkswagen Up “hapert”.

Bericht door Fittipaldi » vr 05 mar 2021, 19:22

Ik lees inmiddels in eerdere Posts dat een software update eerst nog zou kunnen helpen. Heeft dat nog zin en invloed op de nauwkeurigheid van de besturing. Kan ik daarvoor langs elke VAG dealer of moet ik bij VAG techniek in Nuenen zijn?

Fittipaldi
Forum newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 05 sep 2018, 21:00

Re: Besturing Volkswagen Up “hapert”.

Bericht door Fittipaldi » ma 08 mar 2021, 20:32

Vandaag met de UP bij Vagtechniek geweest en nieuwe software voor het stuurhuis geïnstalleerd gekregen. Stuurt nu weer perfect. 179,- euro, maar dan heb je ook wat........

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1128
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Besturing Volkswagen Up “hapert”.

Bericht door dennuus1 » ma 08 mar 2021, 21:25

Mooi dat het is opgelost!

Plaats reactie