rammeltje

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
7UP
Forum newbie
Berichten: 86
Lid geworden op: do 28 jun 2012, 17:56

Re: rammeltje

Bericht door 7UP » wo 06 mar 2019, 18:44

Ook ik heb last van een vreemd geluidje, ik merkte het pas geleden bij het achteruit inparkeren dan wordt namelijk het geluid van je radio gemute vandaar dat ik het hoorde. Ik zou het omschrijven als een knisperend geluid.
Vandaag alles uit de kofferbak gehaald maar ik hoor het nu zelfs bij stationair draaien.
Komende week maar eens langs de dealer of ze naar de rubbers willen kijken, misschien is dat bij mij ook de oplossing.
Daarom is het forum erg handig.

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: rammeltje

Bericht door Gert » do 07 mar 2019, 09:28

Het is lastig om geluiden met woorden te beschrijven maar mijn rammeltje was meer knarsend en/of rammelend
Een knisperend geluid doet mij denken aan bandengeluid. Ik hoorde dat met eerdere autos wel eens bij nieuwe banden
en tijdens het langzaam in of uitrijden van de garage bij lage snelheid en onder sterk sturen.

Als je met "tijdens stationair" bedoelt ook terwijl de auto met draaiende motor stilstaat dan lijkt het me niet waarschijnlijk
dat het de krakende rubbers zijn. Volgens mij is daar beweging van de auto bij noodzakelijk.

Maar misschien bedoel je dat ook. Ik heb er nu geen last meer van maar zal bij de volgende beurt vragen om een preventieve insmering van de rubbers van de ophanging van de achterste schokbrekers. Het kost gelukkig niet veel.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

7UP
Forum newbie
Berichten: 86
Lid geworden op: do 28 jun 2012, 17:56

Re: rammeltje

Bericht door 7UP » vr 08 mar 2019, 14:48

Vandaag met de up bij de dealer geweest voor diagnose en ze hebben vastgesteld dat het de aanslag rubbers van de schokbrekers zijn.
Ze hadden ze niet op voorraad maar maandag worden ze vervangen.
@ Gert met stilstand bedoelde ik stationair draaiend, door waarschijnlijk het beetje schudden wat de auto dan doet hoorde ik het geluid al en met heel zachtjes rijden 1e versnelling.

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: rammeltje

Bericht door Gert » vr 08 mar 2019, 16:00

Mooi. Kennelijk zijn die rubbers ook al een zwakke plek in een fonkelnieuwe auto. Verder hoor je het natuurlijk ook omdat de up zo een super geruisloze auto is. Nou ja, geruisloos, hij heeft in elk geval als hij in orde is zeer weinig last van storende/opvallende bijgeluiden. Anders gezegd het is totaal geen rammelkast. Waarschijnlijk geldt dat volgende week ook weer voor de jouwe.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

7UP
Forum newbie
Berichten: 86
Lid geworden op: do 28 jun 2012, 17:56

Re: rammeltje

Bericht door 7UP » ma 11 mar 2019, 12:52

Vandaag zijn de rubbers vervangen en het geluid lijkt weg te zijn, was wel in de garantie.

Plaats reactie