UP trekt naar links

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Danielson13
Forum newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 02 dec 2019, 12:54

Re: UP trekt naar links

Bericht door Danielson13 » ma 02 dec 2019, 13:10

Hallo UP rijders,

Allereerst excuses voor het omhoog halen van een oud draadje.
Gisteren heb ik een proefritje gemaakt in een up uit 2013. Ik kan deze up voor een mooie prijs overnemen van een particulier.
Waar ik mee zit, is dat de up op lage snelheden erg zwaar stuurt. Vooral met inparkeren lijkt het alsof de auto geen stuurbekrachtiging heeft. Verder trekt de up erg naar links met lage snelheden. Dit is alleen als je accelereert. Als je stevig remt dan blijft de auto gewoon rechtdoor sturen. Wat vreemd is is dat de up met hogere snelheden (100kmh+) geen last lijkt te hebben van het naar links trekken.
Wat denken jullie ervan?

Gr Daniel

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: UP trekt naar links

Bericht door JoVe » ma 02 dec 2019, 13:39

Danielson13 schreef:
ma 02 dec 2019, 13:10
Hallo UP rijders,

Allereerst excuses voor het omhoog halen van een oud draadje.
Gisteren heb ik een proefritje gemaakt in een up uit 2013. Ik kan deze up voor een mooie prijs overnemen van een particulier.
Waar ik mee zit, is dat de up op lage snelheden erg zwaar stuurt. Vooral met inparkeren lijkt het alsof de auto geen stuurbekrachtiging heeft. Verder trekt de up erg naar links met lage snelheden. Dit is alleen als je accelereert. Als je stevig remt dan blijft de auto gewoon rechtdoor sturen. Wat vreemd is is dat de up met hogere snelheden (100kmh+) geen last lijkt te hebben van het naar links trekken.
Wat denken jullie ervan?

Gr Daniel
Er is rond bouwjaar 2013 iets geweest met een probleem met de stuurbekrachtiging en dat het stuur naar links trok. Ik zelf heb daar toen ook problemen mee gehad en toen is er een bepaalde module onder het stuur vervangen (garantie). Het fijne weet ik er niet meer van maar er waren wel diverse UP! rijders die er problemen mee hadden. Er moet hiervan ook nog ergens een draadje zijn. vraag Jos Bosch, TwitNour

groetjes,
John Hogaarts
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

F.Moerland
Vagling liefhebber
Berichten: 224
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:32

Re: UP trekt naar links

Bericht door F.Moerland » wo 01 jan 2020, 15:48

Ik verbaast mij eigenlijk een beetje dat niemand een link ligt tussen de veel voorkomende kromme remschijven en het naar links of rechts trekken van onze Volkswagen Upjes. Ik heb ook Ik heb kromme remschijven gehad tot wel 2 keer toe en ook het opzij trekken heb ik ervaren. Ik heb keurig onder garantie nieuwe remschijven en blokken gekregen. Bij de laatste keer vervangen van al het materiaal hebben ze het hele remsysteem uit elkaar gehaald en schoongemaakt. Remschijven en blokken zijn door een ander merk vervangen en na deze schoonmaak en opknapbeurt heb ik nooit meer van beiden klachten last gehad. Zouden hangende remblokken de oorzaak kunnen zijn van en de Kromme remschijven en het daar links of rechts trekken?

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1128
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: UP trekt naar links

Bericht door dennuus1 » wo 01 jan 2020, 17:53

Het hele remsysteem uit elkaar gehaald?
Wat versta jij onder het hele remsysteem?

Een vastzittende rem kan voor trekken in het stuur zorgen, trillende remmen niet.

Trekken in het stuur is volgens mij gewoon puur de elektrische stuurbekrachtiging. Hebben veel meer auto's last van.

Blackciti
Vagling liefhebber
Berichten: 216
Lid geworden op: di 24 okt 2017, 13:33

Re: UP trekt naar links

Bericht door Blackciti » wo 08 jan 2020, 11:54

Wat mij opvalt, is dat steeds dezelfde veel voorkomende klachten zoals, versnellingsbakken, koppelingen, koppelingspedalen, lawaaiige en ratelende versnellingsbakken en scheeftrekken ter sprake blijven komen. Gaat lekker met de drieling van VW. :(

Plaats reactie