Vaag sturen Seat Mii

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Joch3m
Vagling liefhebber
Berichten: 116
Lid geworden op: za 29 aug 2015, 09:44
Locatie: Purmerend

Vaag sturen Seat Mii

Bericht door Joch3m » wo 21 okt 2015, 22:27

Het viel me de laatste tijd op dat tijdens het rechtuit rijden op de snelweg ik continue met het stuur loop te corrigeren om rechtdoor te blijven gaan. Het zijn maar kleine correctie's maar dat lijkt me toch niet de bedoeling, in mn andere auto hoef ik dat niet zo erg te doen. Zijn er nog meer mensen die daar last van hebben of is er echt iets mis met de Mii. De stuur bekrachtiging is electrisch toch?
Seat Mii 2012 Sport met drivepakket

Afbeelding

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Vaag sturen Seat Mii

Bericht door arnout84 » do 22 okt 2015, 07:12

Ik denk dat je beter even langs de lokale (goede) bandenboer kunt rijden. Misschien niet goed uitgelijnd want heb je misschien iets geraakt laatst? Stoeprandje, kuiltje etc.

Gebruikersavatar
HeHo
Vagling liefhebber
Berichten: 232
Lid geworden op: di 09 jul 2013, 14:19

Re: Vaag sturen Seat Mii

Bericht door HeHo » do 22 okt 2015, 08:00

Ik denk dat je beter even langs de dealer kunt gaan. Afgelopen zomer is mijn Up! ook bij de dealer geweest voor een update/reparatie aan iets wat te maken heeft met het naar links of rechts trekken van de auto.
Af en toe trok mijn auto spontaan naar links. Na de auto geparkeerd te hebben was het soms een poosje weer verdwenen.

Volgens mij is het een elektronisch euvel wat te maken heeft met het centraliseren van het stuur.

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Vaag sturen Seat Mii

Bericht door arnout84 » do 22 okt 2015, 10:04

Er is idd wel een update geweest voor de stuurbekrachtiging.

Joch3m
Vagling liefhebber
Berichten: 116
Lid geworden op: za 29 aug 2015, 09:44
Locatie: Purmerend

Re: Vaag sturen Seat Mii

Bericht door Joch3m » do 22 okt 2015, 11:43

Ik heb idd gelezen over naar links en rechts trekken waarbij een update of zelfs een stuurapparaat vervangen is onder garantie. Ik heb er vannacht nog eens goed op gelet toen ik uit mijn werk naar huis reed. Er val gewoon niet rechtuit te rijden met de auto, hij gaat of naar rechts of naar links, heel vaag.

Rij zo wel even langs de dealer, heb gelukkig 4 jaar garantie :)
Seat Mii 2012 Sport met drivepakket

Afbeelding

Gebruikersavatar
Ruben
Donateur member
Berichten: 165
Lid geworden op: do 05 feb 2015, 22:11
Locatie: Zwolle

Re: Vaag sturen Seat Mii

Bericht door Ruben » do 22 okt 2015, 19:32

Inderdaad zijn eerste paar modeljaren problemen geweest geweest met de stuurbekrachting. Eerst is er een update als dit niet helpt moet het regelapparaat vervangen worden, dit moet het probleem verhelpen.
| High Up! | Blue | Blue Dashpad | Dynamic Triangle pakket (Zwarte hemel, Triangle velgen, Ramen 65% getint) | Drive pakket (Cruise Control, Boordcomputer, Parkeersensoren) | Maps&More | Fender soundsystem |

Joch3m
Vagling liefhebber
Berichten: 116
Lid geworden op: za 29 aug 2015, 09:44
Locatie: Purmerend

Re: Vaag sturen Seat Mii

Bericht door Joch3m » do 22 okt 2015, 21:25

Vandaag bij de dealer geweest en ging meteen al met een slecht gevoel weer weg. Standaard verhaaltje over uitlijnen en dat de update niet helpt omdat het om een ander probleem gaat. Begon ook al over dat dit probleem misschien wel gewoon bij de auto hoort. :think: . Maar goed, wel een afspraak gemaakt (over 2 weken hadden ze pas tijd) en we zullen daarna wel zien.
Seat Mii 2012 Sport met drivepakket

Afbeelding

Jos Bosch
Vagling liefhebber
Berichten: 772
Lid geworden op: wo 03 apr 2013, 21:05

Re: Vaag sturen Seat Mii

Bericht door Jos Bosch » vr 23 okt 2015, 07:12

Hoi,

Gebruik even de zoekfunctie hier op het forum.

Staat er genoeg over.Zorg wel altijd dat je de wielen recht zet als je ergens parkeert.
1 maal niet gedaan en hij trok de hele tijd naar rechts.Daarna geparkeerd met de wielen helemaal naar links en toen was het wonderbaarlijk weg.
Dus nu altijd de wielen recht neer zetten.

Succes.

En laat je niet afschepen bij de dealer!!!!

Jos
Seat Ibiza ST 1.2 DSG Sport.

Gebruikersavatar
lupocor
Vagling liefhebber
Berichten: 344
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 09:30

Re: Vaag sturen Seat Mii

Bericht door lupocor » za 24 okt 2015, 08:43

dat snap ik niet helemaal.
wat voor invloed zou dat nou kunnen uit oefenen op het stuurgedrag van de auto?

normaal
Forum newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 30 mei 2014, 16:15

Re: Vaag sturen Seat Mii

Bericht door normaal » wo 04 nov 2015, 22:22

Ik heb dit ook gehad met mijn Seat mii sport dynamic van juni 2014.
Na 4 x. De software te hebben vernieuwd uiteindelijk een nieuw stuurhuis gekregen.
Nu is dit probleem verholpen Pon weet ervan

Joch3m
Vagling liefhebber
Berichten: 116
Lid geworden op: za 29 aug 2015, 09:44
Locatie: Purmerend

Re: Vaag sturen Seat Mii

Bericht door Joch3m » do 05 nov 2015, 15:51

Welk probleem had ji dan precies?
normaal schreef:Ik heb dit ook gehad met mijn Seat mii sport dynamic van juni 2014.
Na 4 x. De software te hebben vernieuwd uiteindelijk een nieuw stuurhuis gekregen.
Nu is dit probleem verholpen Pon weet ervan
Seat Mii 2012 Sport met drivepakket

Afbeelding

normaal
Forum newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 30 mei 2014, 16:15

Re: Vaag sturen Seat Mii

Bericht door normaal » vr 06 nov 2015, 09:32

Eigenlijk was het eerst een ander probleem besef ik nu. Bij mij voelde het alsof het stuur steeds iets vast zat en als je corrigeerde dit in stapjes ging. Na een aantal test ritten met de monteur is er besloten een nieuw stuurhuis te installeren. Dat heeft het probleem wel opgelost. Maar ik merk inderdaad dat je continu aan het corrigeren bent, dat heb je niet in de stad maar bij lange rechte stukken.

Joch3m
Vagling liefhebber
Berichten: 116
Lid geworden op: za 29 aug 2015, 09:44
Locatie: Purmerend

Re: Vaag sturen Seat Mii

Bericht door Joch3m » vr 06 nov 2015, 16:52

Ik vraag me dan ook af of dit niet gewoon bij de auto "hoort", zijn er nog meer mensen die dit herkennen. Let er maar eens op als je 100km/u op de snelweg rijdt, probeer dan maar eens rechtuit te rijden zonder te moeten corrigeren.
normaal schreef:Eigenlijk was het eerst een ander probleem besef ik nu. Bij mij voelde het alsof het stuur steeds iets vast zat en als je corrigeerde dit in stapjes ging. Na een aantal test ritten met de monteur is er besloten een nieuw stuurhuis te installeren. Dat heeft het probleem wel opgelost. Maar ik merk inderdaad dat je continu aan het corrigeren bent, dat heb je niet in de stad maar bij lange rechte stukken.
Seat Mii 2012 Sport met drivepakket

Afbeelding

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Vaag sturen Seat Mii

Bericht door TwitNour » vr 06 nov 2015, 19:48

Je kan de auto zo goed uitlijnen als je wilt, maar er zijn veel meer factoren die meespelen. Zo moet je denken aan eventuele wind (zeker op die snelheid), bandenspanning (kan natuurlijk na verloop van tijd verschillen per band), het profiel op je banden (kan ook verschillen per band na verloop van tijd, en nog een aantal dingen... Het hoort niet gewoon bij de Up, maar het hoort gewoon bij een auto.

Joch3m
Vagling liefhebber
Berichten: 116
Lid geworden op: za 29 aug 2015, 09:44
Locatie: Purmerend

Re: Vaag sturen Seat Mii

Bericht door Joch3m » vr 06 nov 2015, 23:04

Ja en nee, ik heb heel wat auto's gehad in mijn leven, mijn laatste was een Lupo 3L met 400K op de teller en rij momenteel een Ford S-Max en geen van allen vertoonde dit gedrag. Dus en auto zal altijd wat wind gevoelig zijn en last van spoorvorming hebben etc maar dit gedrag hoor niet bij een auto.
TwitNour schreef:Je kan de auto zo goed uitlijnen als je wilt, maar er zijn veel meer factoren die meespelen. Zo moet je denken aan eventuele wind (zeker op die snelheid), bandenspanning (kan natuurlijk na verloop van tijd verschillen per band), het profiel op je banden (kan ook verschillen per band na verloop van tijd, en nog een aantal dingen... Het hoort niet gewoon bij de Up, maar het hoort gewoon bij een auto.
Seat Mii 2012 Sport met drivepakket

Afbeelding

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2833
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Vaag sturen Seat Mii

Bericht door Autheo » za 07 nov 2015, 22:06

Het hoort inderdaad niet zo te zijn dat je bij rechtuit rijden voortdurend alleen maar moet corrigeren. Als ik in m'n Mii op een recht stuk m'n beide handen even van het stuur los heb, blijft de auto gewoon kaarsrecht doorrijden. Dus naar links of rechts trekken in gewone omstandigheden (geen harde zijwind, goed wegdek) lijkt mij zeker niet acceptabel.

Joch3m
Vagling liefhebber
Berichten: 116
Lid geworden op: za 29 aug 2015, 09:44
Locatie: Purmerend

Re: Vaag sturen Seat Mii

Bericht door Joch3m » za 07 nov 2015, 22:33

Maandag gaat hij naar de dealer, zal mij benieuwen wat daaruit komt. Vandaag op de snelweg met al die wind was het echt eng, ding gaat alle kanten op.
Seat Mii 2012 Sport met drivepakket

Afbeelding

Joch3m
Vagling liefhebber
Berichten: 116
Lid geworden op: za 29 aug 2015, 09:44
Locatie: Purmerend

Re: Vaag sturen Seat Mii

Bericht door Joch3m » di 10 nov 2015, 14:18

Dag 2 dat de Mii bij de dealer staat, nog geen nieuws......
Seat Mii 2012 Sport met drivepakket

Afbeelding

normaal
Forum newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 30 mei 2014, 16:15

Re: Vaag sturen Seat Mii

Bericht door normaal » di 24 nov 2015, 10:08

Jammer nadat iedereen de moeite heeft genomen op uw vraag te reageren, laat u nu al meer dan 1 week niets van zich horen.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Vaag sturen Seat Mii

Bericht door Tom Westendorp » di 24 nov 2015, 15:09

Ik ben benieuwd wat er uitgekomen is.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Plaats reactie