Tankinhoud

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
dubbel-UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 543
Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 18:49
Locatie: het mooie Limburg

Tankinhoud

Bericht door dubbel-UP! » wo 23 mei 2012, 17:12

Wat is jullie ervaring? Hoeveel kunnen jullie tanken?

Volgens opgave is de tankinhoud ca. 35 liter.

Nu al verschillende malen gemerkt (bij beide UP!'s) dat er meer in de tank past dan die tank groot is volgens opgave.

Voorbeeld:
- Tankmeter stond nog niet in rood (tanksymbool stond dus ook nog niet aan).
- Getankt en kon er 33,2 liter in (gestopt bij eerste keer afslaan tankpistool)

Of:
1: de tankmeter van de UP! geeft (veel) meer aan dan er werkelijk in zit;
2: de getankte hoeveelheid van het tankstation wijkt af (bij verschillende tankstations hetzelfde waargenomen dus lijkt mij niet kunnen)
3: de tank inclusief leidingwerk is aanmerkelijk groter dan 35 liter

Is dit belangrijk? NEE :oops: , fijn om te weten: JA :P
Dubbel-UP! = black-UP! + high UP!

Gebruikersavatar
Paulus
Vagling liefhebber
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 06 mei 2012, 10:42
Locatie: Utrecht

Re: Tankinhoud

Bericht door Paulus » wo 23 mei 2012, 18:39

dubbel-UP! schreef:Wat is jullie ervaring? Hoeveel kunnen jullie tanken?

Volgens opgave is de tankinhoud ca. 35 liter.

Nu al verschillende malen gemerkt (bij beide UP!'s) dat er meer in de tank past dan die tank groot is volgens opgave.

Voorbeeld:
- Tankmeter stond nog niet in rood (tanksymbool stond dus ook nog niet aan).
- Getankt en kon er 33,2 liter in (gestopt bij eerste keer afslaan tankpistool)

Of:
1: de tankmeter van de UP! geeft (veel) meer aan dan er werkelijk in zit;
2: de getankte hoeveelheid van het tankstation wijkt af (bij verschillende tankstations hetzelfde waargenomen dus lijkt mij niet kunnen)
3: de tank inclusief leidingwerk is aanmerkelijk groter dan 35 liter

Is dit belangrijk? NEE :oops: , fijn om te weten: JA :P
Denk dat de pompstations ons 'afzetten'. Ik tank met het laagniveau lampje aan (eventjes) telkens gem. 32.5 liter. Ook op de eerst keer afslaan van het tankpistool. Wel tot nu toe bij dezelfde pomp getankt. Vergeleken met jouw, scheelt dat bekant een liter.

belhamel
Vagling liefhebber
Berichten: 126
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 22:11

Re: Tankinhoud

Bericht door belhamel » wo 23 mei 2012, 20:16

het was mij ook al opgevallen dat er meer in gaat . heb al een keer 34l getankt en het lampje brande pas 2 km . zal toch niet waar zijn dat de pomphouders ons zo ook nog eens pakken! dat doet de staat al genoeg :evil: heb er bij mijn bmw nog nooit op gelet ( tankinhoud 95l ) ik zal het toch eens testen .

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Tankinhoud

Bericht door up! » wo 23 mei 2012, 22:58

Het is standaard bij vrijwel alle auto's dat er meer benzine in kan dan de fabrikant opgeeft. Houdt verband met alle benzineleidingen waar ook benzine in kan zitten, soms wel 2 liter.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Tankinhoud

Bericht door Psycho_Mantis » do 24 mei 2012, 08:58

Ik heb de tank al bijna helemaal leeg gereden, ik kon nog maar 20 km rijden volgens de boordcomputer. er kon op dat moment 34 liter in.

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Tankinhoud

Bericht door Ron UP » wo 06 jun 2012, 14:07

Vandaag wezen tanken, had er 590 km mee gereden, kon nog 60 km, toen kwam gelijk de melding en geluidje dat ik moest tanken. Er ging toen 32.5 liter in , dus nog 2.5 liter in tankje. Daar zou je dus 60 km mee kunnen rijden. Beetje aan de krappe kant dus gelijk maar ff getankt :D

Via M&M werd ik gelijk naar de dichtsbijzijnde pomp gebracht, wat werkt dat ding toch fijn :mrgreen:
Bijlagen
IMAG0403.jpg
IMAG0403.jpg (122.59 KiB) 15517 keer bekeken
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
Martin33
Vagling liefhebber
Berichten: 388
Lid geworden op: do 24 mei 2012, 17:26

Re: Tankinhoud

Bericht door Martin33 » wo 06 jun 2012, 16:45

Ron UP schreef:Vandaag wezen tanken, had er 590 km mee gereden, kon nog 60 km, toen kwam gelijk de melding en geluidje dat ik moest tanken. Er ging toen 32.5 liter in , dus nog 2.5 liter in tankje. Daar zou je dus 60 km mee kunnen rijden. Beetje aan de krappe kant dus gelijk maar ff getankt :D

Via M&M werd ik gelijk naar de dichtsbijzijnde pomp gebracht, wat werkt dat ding toch fijn :mrgreen:
"praat" de pid ook met de brandstofmeter en geeft gelijk tankstations weer?
high up! white 75pk bm. Acc: 4 drn, panoramadak, armsteun, drive pkkt, pltsbesprnd resrvwiel en lederen interieur.
Extra's: Led kofferbak verlichting 12V, dagrijverlichting 4250K, Xtreme dimlicht 4000K, Xtreme mistlampen 4000K 27 juli afgeleverd

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Tankinhoud

Bericht door Psycho_Mantis » wo 06 jun 2012, 18:44

Martin33 schreef:
Ron UP schreef:Vandaag wezen tanken, had er 590 km mee gereden, kon nog 60 km, toen kwam gelijk de melding en geluidje dat ik moest tanken. Er ging toen 32.5 liter in , dus nog 2.5 liter in tankje. Daar zou je dus 60 km mee kunnen rijden. Beetje aan de krappe kant dus gelijk maar ff getankt :D

Via M&M werd ik gelijk naar de dichtsbijzijnde pomp gebracht, wat werkt dat ding toch fijn :mrgreen:
"praat" de pid ook met de brandstofmeter en geeft gelijk tankstations weer?
Ja dat klopt, zodra je lampje gaat branden op het dashboard zal de PID je vragen om naar een tankstation te gaan

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Tankinhoud

Bericht door Ron UP » wo 06 jun 2012, 19:33

Psycho_Mantis schreef:
Martin33 schreef:
Ron UP schreef:Vandaag wezen tanken, had er 590 km mee gereden, kon nog 60 km, toen kwam gelijk de melding en geluidje dat ik moest tanken. Er ging toen 32.5 liter in , dus nog 2.5 liter in tankje. Daar zou je dus 60 km mee kunnen rijden. Beetje aan de krappe kant dus gelijk maar ff getankt :D

Via M&M werd ik gelijk naar de dichtsbijzijnde pomp gebracht, wat werkt dat ding toch fijn :mrgreen:
"praat" de pid ook met de brandstofmeter en geeft gelijk tankstations weer?
Ja dat klopt, zodra je lampje gaat branden op het dashboard zal de PID je vragen om naar een tankstation te gaan
Ik had het niet beter kunnen zeggen :D :D
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Bram
Forum newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 09:14

Re: Tankinhoud

Bericht door Bram » do 07 jun 2012, 09:39

Hey hallo,

Hoe het kan, kan het maar ik heb bij mij eerste tankbeurt ruim 41 liter getankt.. Dit verbaasde mij zo dusdanig dat ik wat research gepleegd heb, hierbij kwam ik o.a. dit tegen: http://www.lupoclub.nl/phpbb/viewtopic.php?f=4&t=6306 (onder aan pagina). Vermoedelijk heb ik de ontluchtingstruc gebruikt want er lag geen plasje onder de auto :D.

Plaats reactie