fluittoontje bij cruisecontrol

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
inside
Forum newbie
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:47
Locatie: arnhem

fluittoontje bij cruisecontrol

Bericht door inside » ma 21 mei 2012, 06:33

hoi uppers,

mij valt me op dat wanneer ik de cruisecontrol inschakel, dat er dan een zacht fluittoontje te horen valt.
niet irritant maar toch.

mijn vraag: is dit normaal?

Gr. Hans

Gebruikersavatar
RoyVisser
Vagling liefhebber
Berichten: 218
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 18:18

Re: fluittoontje bij cruisecontrol

Bericht door RoyVisser » ma 21 mei 2012, 12:47

Mij is het eerlijk gezegt nog niet opgevallen, zal er vanavond eens op letten. Waar komt het fluittoontje vandaan?
Pearl Black High Up 60pk BlueMotion met 16" Classic Velgen, Pearl Black Inleg, Titaanzwart Interieur, Geen Typeaanduiding, Plaatsvervangend Reservewiel, Drive Pakket en Executive Pakket

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: fluittoontje bij cruisecontrol

Bericht door up! » ma 21 mei 2012, 13:45

Ik hoor niks bij het inschakelen van de cruise control. Tot nu toe een absoluut probleemloze auto de up! :)
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
High-up!
Vagling liefhebber
Berichten: 546
Lid geworden op: ma 06 feb 2012, 14:44
Locatie: Groningen

Re: fluittoontje bij cruisecontrol

Bericht door High-up! » ma 21 mei 2012, 16:47

Ik hoor aan de buitenkant van de auto bij het opdoen van de deur, na hem van het slot te hebben gehaald een hoge pieptoon (heel zachtjes). Alsof er iets electronisch inschakelt/er iets op druk komt.. Maak me er absoluut geen zorgen over, maar ben benieuwd wat t is.
||High-up! | Candy White | Executive Pakket | Drive Pakket | Maps & More | 75PK ||

Gebruikersavatar
dubbel-UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 543
Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 18:49
Locatie: het mooie Limburg

Re: fluittoontje bij cruisecontrol

Bericht door dubbel-UP! » ma 21 mei 2012, 18:08

High-up! schreef:Ik hoor aan de buitenkant van de auto bij het opdoen van de deur, na hem van het slot te hebben gehaald een hoge pieptoon (heel zachtjes). Alsof er iets electronisch inschakelt/er iets op druk komt.. Maak me er absoluut geen zorgen over, maar ben benieuwd wat t is.
motor elektronica en benzinepomp vermoed ik, deze geeft alvast voordruk op het systeem.
Dubbel-UP! = black-UP! + high UP!

Stefup
Forum newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 21 mei 2012, 20:49

Re: fluittoontje bij cruisecontrol

Bericht door Stefup » wo 23 mei 2012, 22:02

Toevallig heb ik ook dat fluit toontje ik heb mijn up sinds 13 april en heb na een week of 2 ook zo fluittoontje... Ben naar de dealer geweest die zei... Geen idee wat het is het kan bij de auto horen.. Dat vond ik natuurlijk niet het antwoord wat ik wou horen.. Die fluittoon is zo hard dat als ik de motorkap open doe dat t net een blokfluit is.. Over ander halve week mag ik hem langs brengen.. Ze gaan kijken wat het is... Het hoeft dus niet perse iets ernstigs te zijn Maar toch het hoort gewoon niet toch? ...

TOP UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 190
Lid geworden op: do 29 mar 2012, 19:21

Re: fluittoontje bij cruisecontrol

Bericht door TOP UP! » do 24 mei 2012, 09:14

Ik gebruik de cruisecontrol dagelijks maar hoor geen rare geluiden bij inschakeling/uitschakeling....

Gebruikersavatar
Paulus
Vagling liefhebber
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 06 mei 2012, 10:42
Locatie: Utrecht

Re: fluittoontje bij cruisecontrol

Bericht door Paulus » do 24 mei 2012, 18:46

Stefup schreef:Toevallig heb ik ook dat fluit toontje ik heb mijn up sinds 13 april en heb na een week of 2 ook zo fluittoontje... Ben naar de dealer geweest die zei... Geen idee wat het is het kan bij de auto horen.. Dat vond ik natuurlijk niet het antwoord wat ik wou horen.. Die fluittoon is zo hard dat als ik de motorkap open doe dat t net een blokfluit is.. Over ander halve week mag ik hem langs brengen.. Ze gaan kijken wat het is... Het hoeft dus niet perse iets ernstigs te zijn Maar toch het hoort gewoon niet toch? ...
Als je het met je motorkap open hebt, heb je het dus niet met CC aan. Ofwel, dan klinkt het als je dynamo. Die dingen kunnen namelijk mooi fluiten :lol:

Gebruikersavatar
Paulus
Vagling liefhebber
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 06 mei 2012, 10:42
Locatie: Utrecht

Re: fluittoontje bij cruisecontrol

Bericht door Paulus » do 24 mei 2012, 18:49

inside schreef:hoi uppers,

mij valt me op dat wanneer ik de cruisecontrol inschakel, dat er dan een zacht fluittoontje te horen valt.
niet irritant maar toch.

mijn vraag: is dit normaal?

Gr. Hans
Ik hoorde het gisteren ook ineens?!? Maar hoorde t ook bij bepaalde toeren zonder CC aan. Lijkt me eerder een samenkomst van frequenties (dynamo) op een bepaald toerental. Zo had mijn vorige auto een zacht fluitje als deze stationair liep, 100 toeren boven stationairtal was t fluitje weg.

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: fluittoontje bij cruisecontrol

Bericht door Ron UP » za 26 mei 2012, 16:57

Paulus schreef:
inside schreef:hoi uppers,

mij valt me op dat wanneer ik de cruisecontrol inschakel, dat er dan een zacht fluittoontje te horen valt.
niet irritant maar toch.

mijn vraag: is dit normaal?

Gr. Hans
Ik hoorde het gisteren ook ineens?!? Maar hoorde t ook bij bepaalde toeren zonder CC aan. Lijkt me eerder een samenkomst van frequenties (dynamo) op een bepaald toerental. Zo had mijn vorige auto een zacht fluitje als deze stationair liep, 100 to
eren boven stationairtal was t fluitje weg.
Ook gister generkt, stond op cc op 100, rare hoge fluittoon hoorbaar, airo daarna uit, nog steeds hoorbaar. Cc uit nog steeds geluid, ben erachter dat je gaspedaal de boosdoener is, als die ietsjes ingedrukt is hoor je het, als je bv 100 in Zn 5 rij hoor je t, in zn 4 niet, wel irritietie, gewoon harder gaan rijden in zn 5 dus hahahaha
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
Up-Jury
Donateur member
Berichten: 638
Lid geworden op: do 26 apr 2012, 14:06
Locatie: Heerhugowaard

Re: fluittoontje bij cruisecontrol

Bericht door Up-Jury » za 26 mei 2012, 19:29

ik moet zeggen dat mijn lease auto (peugeot 107) dat ook heeft, rond de 100 a 105 een heeeeeeeeeel klein fluit toontje. Misschien een karakter trekje van een 3 cilinder.

Stefup
Forum newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 21 mei 2012, 20:49

Re: fluittoontje bij cruisecontrol

Bericht door Stefup » zo 27 mei 2012, 22:32

Oke dus hoef me nergens druk om te maken.. Heb geen cc dus daar ligt het niet aan.. Maar het maakt niet uit of ik rijdt of stilstaat hij blijft fluiten.. Meestal na een stuk gereden te hebben.. Als het niks is is dit het eerste irritatie puntje haha

Gebruikersavatar
Mick_up!
Vagling liefhebber
Berichten: 135
Lid geworden op: do 26 apr 2012, 20:05
Locatie: Schiedam

Re: fluittoontje bij cruisecontrol

Bericht door Mick_up! » ma 28 mei 2012, 14:46

ik heb geen CC en hoorde vanmorgen ook een heeeeeel klein fuittoontje bij ca 100 km/h.
tja, je leest en gaat letten op de dingetjes die je leest.
:geek:
m'n rode uppie
high up! 75 pk, BMT
Executive, Dynamic 'Triangle', Kunstleder, Winter

Up&Go
Vagling liefhebber
Berichten: 466
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 11:04

Re: fluittoontje bij cruisecontrol

Bericht door Up&Go » di 26 jun 2012, 23:29

Fluittoontje ook hier aanwezig, zelfs af en toe hinderlijk omdat je erop gaat letten.

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: fluittoontje bij cruisecontrol

Bericht door Psycho_Mantis » wo 27 jun 2012, 08:56

Wat ik vreemd vind, ik heb echt totaal geen fluittoontje. Ik heb er dan ook echt opgelet of ik het ook heb.
Zelfs niet als ik me cruisecontrol aanzet...

Een fluittoon lijkt mij dan eigenlijk ook niet normaal?

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: fluittoontje bij cruisecontrol

Bericht door Ron UP » wo 27 jun 2012, 09:36

Vooral als je honderd rijd, iets meer gas en t is weg, irritant ja
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
šváb
Vagling liefhebber
Berichten: 227
Lid geworden op: ma 16 apr 2012, 21:37

Re: fluittoontje bij cruisecontrol

Bericht door šváb » wo 27 jun 2012, 09:57

Psycho_Mantis schreef:Wat ik vreemd vind, ik heb echt totaal geen fluittoontje. Ik heb er dan ook echt opgelet of ik het ook heb.
Zelfs niet als ik me cruisecontrol aanzet...

Een fluittoon lijkt mij dan eigenlijk ook niet normaal?
Wanneer zijn je implantaten klaar bij Schoonenberg?
VW Up! | 60PK BMT | High Up! | Deep black pearl | Executive | Drive | Dynamic | Leder | Panoramadak | Aparte set winterbanden

Afbeelding

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: fluittoontje bij cruisecontrol

Bericht door Psycho_Mantis » wo 27 jun 2012, 16:36

šváb schreef:
Psycho_Mantis schreef:Wat ik vreemd vind, ik heb echt totaal geen fluittoontje. Ik heb er dan ook echt opgelet of ik het ook heb.
Zelfs niet als ik me cruisecontrol aanzet...

Een fluittoon lijkt mij dan eigenlijk ook niet normaal?
Wanneer zijn je implantaten klaar bij Schoonenberg?
Als je me niet gelooft mag je komen luisteren op de up meeting...

Gebruikersavatar
šváb
Vagling liefhebber
Berichten: 227
Lid geworden op: ma 16 apr 2012, 21:37

Re: fluittoontje bij cruisecontrol

Bericht door šváb » wo 27 jun 2012, 17:29

Is een beetje ver voor mij... Maar wie weet, tegen die tijd.
VW Up! | 60PK BMT | High Up! | Deep black pearl | Executive | Drive | Dynamic | Leder | Panoramadak | Aparte set winterbanden

Afbeelding

Gebruikersavatar
Base
Forum newbie
Berichten: 28
Lid geworden op: wo 13 mar 2013, 12:58

Re: fluittoontje bij cruisecontrol

Bericht door Base » wo 13 mar 2013, 13:00

Ik weet dat dit inmiddels als een oude topic is, maar ik vraag me af of er al een oplossing voor het gepiep is gevonden?
Ik heb nl. het zelfde probleem met mijn Mii. Al langs de dealer geweest, maar dan is het net als bij de tandarts he.... als je er eenmaal bent heb je geen last meer (in dit geval geen gepiep meer;))

Plaats reactie